ارسال به دیگران پرینت

بیماران سکته مغزی | سکته مغزی | دخانیات و مشروبات الکلی | بیماری‌های قند و قلبی | تغذیه مناسب

اقدامات اولیه در مواجهه با سکته‌های مغزی را بشناسیم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: در صورت مواجهه با بیماران سکته‌های مغزی، مهمترین و حیاتی‌ترین اقدام اولیه تماس با فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ و انتقال به بیمارستان است.

اقدامات اولیه در مواجهه با سکته‌های مغزی را بشناسیم

عبدالکریم فیروززاده اظهار کرد: امروزه برخی از اقدامات اولیه در مواجهه با بیماران سکته مغزی می‌تواند زندگی مجدد را برای آنان فراهم کند. اولین اقدام اولیه برای درمان این بیماران، رساندن سریع به مراکز ۷۲۴ بیمارستانی و در صورت نیاز تزریق آمپول آلتپلاز است.

به گزارش ایسنا به نقل از وبدا علوم پزشکی دزفول، وی در خصوص بروز علائم سکته‌های مغزی افزود: انحراف ناگهانی صورت، اختلال ناگهانی صحبت کردن و ضعف ناگهانی یک طرف بدن به ویژه دست از مهمترین علائم محسوب می‌شوند.

فیروززاده با اشاره به راه‌های پیشگیری از سکته‌های مغزی گفت: کنترل مرتب فشارخون و درمان آن در صورت لزوم، انجام فعالیت‌های ورزشی مرتب، تغذیه مناسب و جلوگیری از چاقی، عدم استفاده از دخانیات و مشروبات الکلی و همچنین کنترل عوامل خطرناک زمینه‌ای اعم از بیماری‌های قند و قلبی از مؤثرترین راه‌های پیشگیری محسوب می‌شوند.

وی افزود: ۸ تا ۱۴ آبان‌ماه هفته سکته مغزی و شعار جهانی امسال "دقیقه‌ها می‌تواند نجات‌بخش یک زندگی باشد" نامگذاری شده است که این می‌تواند نویدبخش حیات مجدد در صورت رعایت برخی از توصیه‌های پزشکی باشد.

وی توصیه کرد: در صورت مواجهه با بیماران سکته‌های مغزی، مهمترین و حیاتی‌ترین اقدام اولیه تماس با فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ و انتقال به بیمارستان است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه