ارسال به دیگران پرینت

کدام دانشگاه‌ها از هفته آینده آموزش حضوری صددرصدی دارند؟

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه دانشگاه‌هایی که تعداد بیشتری از دانشجویان‌ آنها بومی است، می‌توانند از هفته دیگر آموزش حضوری خود را شروع کنند، گفت: دانشگاه‌های علمی کاربردی و فنی‌وحرفه‌ای از جمله این دانشگاه‌ها هستند.

کدام دانشگاه‌ها از هفته آینده آموزش حضوری صددرصدی دارند؟

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه دانشگاه‌هایی که تعداد بیشتری از دانشجویان‌ آنها بومی است، می‌توانند از هفته دیگر آموزش حضوری خود را شروع کنند، گفت: دانشگاه‌های علمی کاربردی و فنی‌وحرفه‌ای از جمله این دانشگاه‌ها هستند.

دکتر محمد رضا آهنچیان با حضور در خط خبری شبکه خبر به آخرین سیاست‌های وزارت علوم در خصوص نحوه‌آموزش دانشجویان از هفته آینده اشاره کرد و گفت: در طول ۲۰ ماه از شیوع کرونا ویروس، آموزش به معنای مجازی به صورت صد درصدی در دانشگاه‌ها پیاده شد.

وی تصریح کرد: بر اساس سیاست وزارت علوم بنا است برخی از زیر نظام‌های آموزشی نظیر دانشگاه جامع علمی کاربردی و سپس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای که دانشجویان غیر بومی کمتری دارند، اعلام شد که می‌توانند از ۱۵ آبان ماه یعنی از هفته آینده به صورت صددرصد آموزش حضوری داشته باشند که دانشگاه علمی کاربردی این برنامه را اعلام و دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز به زودی اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم همچنین تاکید کرد: تمامی دانشگاه‌های دولتی و زیرنظام‌های وابسته به آن نظیر پیام نور و موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه‌های مرتبط با وزارت علوم پروتکل‌های خود را در خصوص عملیاتی کردن آموزش حضوری دارند.

دکتر آهنچیان خاطر نشان کرد: اگر امکان اسکان خوابگاهی برای دانشجویان در این دانشگاه‌ها جهت پذیرایی از دانشجویان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود داشته باشد، دانشجویان به شکل تدریجی و به عبارتی در مراحل زمانی مختلف در دانشگاه‌ها حضور پیدا خواهند کرد، اما اولویت آموزش دانشجویان با دروس عملی یعنی آزمایشگاهی، کارگاه،‌ مزرعه، آتلیه و غیره است.

وی اضافه کرد: اگر دانشگاهی امکانش را داشته باشد و از تعداد دانشجویان بومی بیشتری برخوردار باشد، می‌تواند در دروس نظری هم دانشجویان را به صورت صد درصدی به دانشگاه فرابخواند، منتها با توجه به مراعات پروتکل‌های بهداشتی و لزوم حفظ فاصله گذاری‌های دو متر مربع در کلاس‌های درسی و فضاهای عمومی و ضریب نفوذ در محل‌های عمومی نظیر اجتماعات دانشجویی ممکن است این ویروس را داشته باشد و لذا دانشگاه‌ها با ملاحظه و حفظ اولویت سلامتی دانشجویان آموزش حضوری را آغاز خواهند کرد.

 

 

منبع : ایسنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      فعلا کسی با بازگشایی دانشگاه‌ها موافق نیست مگر ترمهای آخر آن هم با رعایت دقیق پروتکلها

    • مهین ارسالی در

      چرا انقد عجله
      تعداد شهرهای قرمز به ۳۰ شهر افزایش پیدا کرد
      کسی نمیاد
      کسی از جونش سیر نشده

    • ناشناس ارسالی در

      بازگشایی و حضوری شدن دانشگاها اشتباه محض و خدایی ناکرده کسی درگیر این بیماری بشه چه کسانی مسولیت و جوابگو هستند

    • رضا ارسالی در

      سلام حضرات چه فکری پیش خودشون کردن افراد بومی کرونا نمیگیرن مبتلا نمیشن مگه ما جونمون رو از سر راه اوردیم که بریم تو کلاس درسی بشینیم که اصلا معلوم نیست طرف سالمه یا آلوده به ویروس هستش اول زیر ساخت ها رو درست کنید بعد حضوری کنید این همه عجله برای چیه برای نابود کردن جوان های مردم

      • رویا ارسالی در

        چرا با حضوری شدن دانشگاها مخالفیم درصورتی که هم مهمونی میریم هم مسافرت هم تفریح هم پارک هم باشگاه هم خرید ینی فقط کرونا تو دانشگاه هست جاهای دیگه که میریم نیست؟!

    • ناشناس ارسالی در

      محیط و اتاق های دربسته خوابگاه ها و کلاس ها در فصل سرد و جابجایی دانشجویان با اتوبوس بین شهرها، یعنی انتقال کرونا به تمامی دانشجویان. در محیط سلف سرویس هم همه مجبور به درآوردن ماسک برای غذا خوردن هستند. سوال این است که در یک شهر غزیب چه کس میتواند از یک دانشجوی بیمار پرستاری کند، اورا به بیمارستان ببرد و برایش غذای مناسب و دمنوش گیاهی برای بیماری درست کند. از طرفی آیا محیط برای قرنطینه در خوابگاه وجود دارد؟ آیا میتوان یک دانشجوی بیمار را مجبور به بازگشت به خانه با وسایل حمل و نقل عمومی کرد؟
      از طرفی با توجه به افزایش شدید هزینه اجاره منزل و مواد غذایی، امکان اجاره خانه و تهیه غذا به صورت شخصی نیز برای اکثریت دانشجویان وجود ندارد.
      از کادر درمان میتوانید در مورد افرادی که با وجود زدن دو دوز واکسن به کرونای شدید مبتلا شده اند و البته با مراقبت بهبود یافته اند، تحقیق کنید.
      از مسئولین محترم تقاضا داریم این مسائل را در بازگشایی دانشگاه ها مد نظر داشته باشند.

    • ناشناس ارسالی در

      با سلام و عرض ادب، متاسفانه وزارت علوم اصرار به بازگشایی حضوری کلاسها دارد، در حالی که واکسیناسیون دانشجویان از اواسط شهریور شروع شده و بسیاری از افراد از واکسن آسترازنکا استفاده کرده اند و دوز دوم این واکسن سه ماه بعد، یعنی اواسط آذر است و از طرفی ایمنی هم دو هفته بعد، یعنی اواخر آذر ایجاد میشود. از طرفی طبق گزارش های رسمی وزارت بهداشت، برخی از افراد با وجود تزریق دو دوز از واکسن از خانواده سینوفارم هم فوت کرده اند. بنده شخصا افراد مختلفی را میشناسم. با توجه به عدم ایجاد ایمنی کافی توسط واکسن های خانواده سینوفارم و از طرفی در راه بودن کرونای لامبدا این کار جان بسیاری از افراد را به خطر می اندازد. طبق گزارش پرو، سینوفارم 90 درصد خطر مرگ در برابر کرونای لامبدا را کاهش میدهد در حالی که بدون واکسن هم انسان 80 درصد ایمنی در برابر کرونای لامبدا دارد. همچنین به دلیل سرد شدن هوا، امکان سرماخوردگی و در نتیجه تضعیف سیستم ایمنی وجود دارد که خود باعث کاهش اثر واکسن میشود. لذا چه خوب است اگر این نیمسال فقط امتحانات حضوری شود.

    • باران ارسالی در

      اردبیل وضعیت نارنجی شده و دانشگاه محقق میگه کلاسای ارشد حضوریه ،چرا؟؟؟ اگه خوابگاه بمونیم و کرونا بگیریم کی جوابگوعه؟ همه غیربومی هستیم ولی دانشگاه انگار نه انگار

    • رویا ارسالی در

      من میام .خسته شدم از اینکه هیچی یاد نمیگیرم سر کلاسا

      • ناشناس ارسالی در

        کلاس اولی ابتدایی هستی شما؟؟؟ به مامانت بگو لقمه برات تو کیفت بزاره حتما.....عزیز از دست ندادی بفهمی کرونا چیه آی سی یو لوله تو حلقت نکردن بفهمی ترس مرگ چیه....کسی با حضوری شدن کلاس ها مخالف نیست با زیر ساخت مشکل داریم .....کلاس سه در چهار پنجاه نفر دانشجو بدون تهویه......همونی که حدس میزنم لقمه یادت نره

    • shamsi_s ارسالی در

      من که واقعا مجازی درس خوندن برام سخته.خوشحالم که زودتر دانشگاها باز بشن .

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه