ارسال به دیگران پرینت

ماهی | ماهیگیری | فیل ماهی

صید فیل ماهی حدود 150 کیلویی توسط صیادان مازندرانی

رئیس اداره شیلات محمودآباد و نور گفت: صیادان شرکت تعاونی پره متحد در منطقه رستم‌رود نور یک فیل ماهی حدود 150 کیلویی را صید کرده که برای حفظ و بازسازی و تکثیر تحویل مرکز بازسازی شهید رجایی ساری شده است.

صید فیل ماهی حدود 150 کیلویی توسط صیادان مازندرانی

بهروز عمرانی  محمودآباد، اظهار کرد: حوالی ظهر پنجشنبه ۶ آبان‌ماه ماه ۱۴۰۰ صیادان پره ماهیگیری متحد رستم‌رود شهرستان نور موفق به صید یک فیل ماهی به وزن ۱۴۱کیلوگرم که بیش از ۱۴کیلو خاویار داشت شدند.

وی افزود: این فیل ماهی پس از تحویل به اداره شیلات به‌صورت زنده و سالم به مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر شهید رجایی ساری وابسته به اداره کل شیلات استان مازندران که مهمترین ماموریت آن نگهداری، مرمت و تکثیر این گونه‌های نایاب است تحویل داده شد.

 

عمرانی تصریح کرد: این گونه ماهی به‌صورت زنده در مرکز شهید رجایی ساری نگهداری تا در زمان مناسب جهت تکثیر و بازسازی ذخایر دریای خزر مورد استفاد قرار گیرد.

رئیس اداره شیلات محمودآباد و نور تاکید کرد: نگهداری این ماهی‌ها خیلی مهم است و تمام تلاش شیلات و محیط زیست برای حفظ این گونه ارزشمند پای این کار هستند تا این گونه بسیار ارزشمند در دریا حفظ و حراست شود.

وی در پایان گفت: طبق قوانین بین‌المللی، صید تجاری ماهیان خاویاری توسط کشورهای حاشیه دریای خزر ممنوع بوده و ایران اجازه صید این گونه‌های ماهی را دارد  که آن هم برای نگهداری و تکثیر و محافظت از آن اجازه صید دارد و صید آن صید غیرتجاری و صرفاً برای حفظ و تکثیر ماهی است.

 

 

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه