ارسال به دیگران پرینت

فوتبال | فدراسیون فوتبال | مجوز حرفه‌ای

مجوز استقلال و پرسپولیس تنها 3 ماه اعتبار دارد

عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها می‌گوید مجوز استقلال و پرسپولیس فقط سه ماه اعتبار دارد و موقتی است.

مجوز استقلال و پرسپولیس تنها 3 ماه اعتبار دارد

عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها می‌گوید مجوز استقلال و پرسپولیس فقط سه ماه اعتبار دارد و موقتی است.

کاظم اولیایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره چگونگی روند صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: همانطور که می‌دانید کمیته صدور مجوز حرفه‌ای هم یک کمیته بدوی دارد و هم یک کمیته استیناف و یا تجدیدنظر خواهی تشکیل شده است. در کمیته بدوی که تا تاریخ یکم آبان ماه مهلت باشگاه‌ها به اتمام می‌رسید مجوز حرفه‌ای برخی باشگاه‌ها نظیر استقلال و پرسپولیس و همین طور تراکتور صادر نشد. بخاطر اینکه مدارک این باشگاه‌ها کامل نبود کارشناسان کمیسیون ما رای به صدور مجوز حرفه‌ای این باشگاه‌ها ندادند و در ادامه باشگاه‌ها درخواست رسیدگی مجدد دادند که در کمیته استیناف مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت اعضای مجمع باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال مصلحت اندیشی کردند و تعهدات لازم را دادند که الزامات AFC را تا سه ماه آینده فراهم کنند.

وی افزود: باشگاه‌ها به خاطر اینکه در موعد مقرر نتوانستند مدارک مورد نیاز خود را بارگزاری کنند با یک جریمه مواجه می‌شوند و از طرفی یک مهلت سه ماهه به آنها داده می‌شود تا مدارک خود را کامل کنند. چون این باشگاه‌ها دارای هوادار هستند و با یک مصلحت اندیشی این فرصت به آنها داده شده است.

وی درباره اینکه چطور در چند سال گذشته مشکل مالکیت استقلال و پرسپولیس حل نشده و حالا ظرف سه ماه حل خواهد شد، گفت: کمیته بدوی دقیقا همین نظر را داشت و می‌گفتند وقتی در چند سال مشکل مالکیتی این دو باشگاه حل نشده در سه ماه آینده هم حل نخواهد شد اما کمیته استیناف با توجه به مذاکراتی که انجام شد مجاب شد که این فرصت را بدهد تا مشکل باشگاه‌ها حل شود. آقای وزیر هم در این زمینه قول داده‌اند که مشکل را حل کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا AFC هم با رای کمیته استیناف مبنی بر مهلت سه ماهه موافقت خواهد کرد یا خیر؟ گفت: AFC اختیار صدور مجوز را به کمیته‌های داخلی داده است. اعضای کمیته ضمن اینکه منتخب فدراسیون فوتبال هستند مورد تایید AFC هم هستند. بنابراین آنها یک کمیته مستقل هستند که رای صادره آنها مورد تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا است.

او در پاسخ به این سوال که اگر بعد از سه ماه کماکان مشکل استقلال و پرسپولیس حل نشده باشد چه اتفاقی رخ می‌دهد، گفت:‌ مجوز آنها باطل می‌شود چون مهلت داده شده ظرف سه ماه تمدید شده است. این مجوز دائمی نیست و اگر مدارک تکمیل نشود مجوز باشگاه‌ها باطل می‌شود.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه