ارسال به دیگران پرینت

یک کارشناس: تنها یک معجزه می‌تواند بورس را سرپا کند | شاخص بورس در حال حاضر کاذب است

مهدی حاجی وند کارشناس بورس گفت: شاخص بورس در حال حاضر با توجه به شرایط قیمتی در نماد‌ها و صنایع کاذب است و درحال تجربه شاخص تقریبا یک میلیونی هستیم.

یک کارشناس: تنها یک معجزه می‌تواند بورس را سرپا کند | شاخص بورس در حال حاضر کاذب است

یک کارشناس بورس گفت: شاخص بورس در حال حاضر با توجه به شرایط قیمتی در نماد‌ها و صنایع کاذب است و درحال تجربه شاخص تقریبا یک میلیونی هستیم.

مهدی حاجی وند کارشناس بورس و سرمایه پیرامون وضعیت آینده بورس اظهار کرد: پیش بینی می‌شود بازار سرمایه خودش را برای یک رکود طولانی مدت آماده کرده است.

حاجی وند با تاکید براینکه قیمت‌های جهانی در وضعیت پایداری قرار دارند، ادامه داد: علیرغم اینکه نرخ دلار، قیمت جهانی نفت و کامودیتی‌ها ثابت هستند، بازارسرمایه همچنان شرایط پایداری ندارد.

این کارشناس ضمن تاکید بر اینکه فروش اوراق بدهی توسط دولت دلیل عدم رشد بازار است گفت:دلیل عدم رشد و ثبات بازار بورس، فروش اوراق بدهی توسط دولت است که ظاهرا این روش تنها راه پیش روی دولت برای تامین کسری بودجه خود است؛ باید متذکر شد که دولت به دلیل وجود تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند ارزحاصل از فروش نفت را دریافت کند و از سوی دیگر بازار‌هایی مثل مسکن، سکه، ارز و خودرو هم پتانسیلی برای تامین بودجه ندارند.

وی افزود: از طرفی دیگر وضعیت بازار سرمایه به قدری ضعیف است که دولت تمایلی به فروش دارایی‌ها از این طریق نداشته باشد ضمن اینکه اگرهم دولت بخواهد از این طریق اقدام به سهام در بازار سرمایه کند، با توجه به تجربه سرمایه گذاران از پالایش یکم و دارایی یکم موفق نخواهد شد.

حاجی وند با تاکید بر این نکته که شاخص حال حاضر بورس کاذب است تصریح کرد: قیمت سهام شرکت‌ها با توجه به تورم در گروه‌ها و نماد‌های مختلف به شدت مناسب است و هر چند شاخص حدود یک میلیون و ۳۵۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ در نوسان است، اما واقعیت شاخص به نظر می‌رسد با توجه به شرایط قیمتی در نماد‌ها و صنایع مختلف درحال تجربه شاخص تقریبا یک میلیونی هستیم.

وی با تاکید تاثیرمستقیم قیمت دلار بر بازار سرمایه بازار گفت: بورس از زمان آغاز ریاست آقای رئیسی واکنش مثبت کوتاه مدتی را داشت و معمولا تا ۴ سال اول دولت ها، سیاست‌ها به گونه‌ای است که تورم به ویژه دلار کنترل می‌شود و برای مثال نیمه دوم دولت قبلی رشد بالای بازار بورس را به دلیل افزایش نرخ قیمت دلار را شاهد بودیم پس میتوان افزایش و یا کاهش نرخ قیمت دلار را بر روند بازار بورس تاثیر گذار دانست.

این کارشناس پیرامون پیش بینی‌ها از آینده بورس کشور، اظهار کرد: تنها یک معجزه می‌تواند بازار سرمایه را در کوتاه مدت به شرایط خوبی برساند مگر آنکه یک عزم و اراده جدی ایجاد شود و دولت قصد حمایت از بازار سرمایه را داشته باشد، به نظر می‌رسد بازار سرمایه خودش را برای یک رکود طولانی مدت آماده کرده است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • حسین امامی ارسالی در

      وقتی بورس نظم نداشته و قانون جنگل داشته باشه و حقوقیها و بازارگردانهاوگردن کلفتای بورس هر طور عشقشون باشه رفتار کنند اصلا مسلحت بورس مهم نیست ببینید آقایون چقدر سود می کنند و فقط این مهم باشه انتظاری بیش از این نداشته باشید عده‌ای باید حتما ذور بالا سرشون باشه تا عدالت و قانونا رعایت کنند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه