ارسال به دیگران پرینت

بر سر اختلاف در اعمال قانون؛

پارلمان اروپا از کمیسیون اروپا شاکی شد

پارلمان اتحادیه اروپا از کمیسیون اروپا به دلیل آنچه تعلل در اعمال قانونی که پول اتحادیه اروپا را منوط به احترام به حاکمیت قانون می کند، به دیوان دادگستری این اتحادیه شکایت کرد.

پارلمان اروپا از کمیسیون اروپا شاکی شد

پارلمان اروپا از کمیسیون این اتحادیه شکایت کرد، این اقدام به دلیل عدم اعمال قانون جدید که اجازه توقف پرداخت‌های اتحادیه اروپا به کشورهایی که اصول حاکمیت قانون را رعایت نمی‌کنند، انجام شده است.

پارلمان اروپا در بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد: سرویس حقوقی پارلمان امروز شکایتی را بر ضد کمیسیون اروپا به دلیل عدم اعمال مقررات مشروط، به دیوان دادگستری ارائه کرد.

کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا که مسئولیت نگهبانی و اجرای قوانین این اتحادیه را دارد، اعلام کرده است که قانون مذکور را که به مقررات مشروط معروف است، موقعی اعمال خواهد کرد که دادگاه عالی اتحادیه اروپا حکم دهد که این قانون مطابق با معاهدات این اتحادیه است و این حکمی است که ممکن است سال آینده صادر شود.

تصمیم کمیسیون اروپا برای به تعویق انداختن اجرای این قانون بخشی از توافقی است که در دسامبر سال ۲۰۲۰ بین دولت‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا با لهستان و مجارستان انجام شد که در آن ابتدا حکم دادگاه در مورد این قانون باید صادر شود.

لهستان و مجارستان پیشتر در ماه مارس قانون مذکور را در دیوان دادگستری اتحادیه اروپا به چالش کشیده بودند. هر دو کشور به دلیل رعایت نکردن حاکمیت قانون تحت تحقیقات رسمی اتحادیه اروپا هستند و در صورت اجرای موفقیت‌آمیز قانون مذکور درباره آنها، ده‌ها میلیارد یورو ضرر خواهند کرد.

پارلمان اروپا، با این وجود، استدلال می‌کند که کمیسیون مذکور طبق معاهدات موظف است که قوانین اتحادیه اروپا را پس از لازم‌الاجرا شدن، بدون انتظار برای حکم دادگاه در مورد اعتبارشان، اعمال کند. قانونی که پول اتحادیه اروپا را منوط به احترام به حاکمیت قانون می‌کند، از اول ژانویه اجرایی شده است.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه