ارسال به دیگران پرینت

گزینه‌های وزارتخانه خالی روی میز رئیس‌جمهور

از گوشه و کنار مجلس و دولت گمانه زنی‌هایی از وزیر پیشنهادی رییس جمهور در تکمیل کابینه سیزدهم، برای بیش از ۱۶ میلیون دانش آموز و معلم در وزارتخانه آموزش و پرورش به گوش می رسد؛ اما این‌بار و با نزدیک شدن به زمان اعلام رسمی آخرین عضو کابینه به مجلس، تعداد گزینه‌ها آنچنان که در گمانه زنی های قبلی گزارش شده، زیاد نیست. ولی آنچه که هنوز مثل گذشته ثابت است، انتظار برای تصمیم‌گیری نهایی رئیس جمهور است.

گزینه‌های وزارتخانه خالی روی میز رئیس‌جمهور

از گوشه و کنار مجلس و دولت گمانه زنی‌هایی از وزیر پیشنهادی رییس جمهور در تکمیل کابینه سیزدهم، برای بیش از ۱۶ میلیون دانش آموز و معلم در وزارتخانه آموزش و پرورش به گوش می رسد؛ اما این‌بار و با نزدیک شدن به زمان اعلام رسمی آخرین عضو کابینه به مجلس، تعداد گزینه‌ها آنچنان که در گمانه زنی های  قبلی گزارش شده، زیاد نیست. ولی آنچه که هنوز مثل گذشته ثابت است، انتظار برای تصمیم‌گیری نهایی  رئیس جمهور  است.

 در اینجا  از دریچه‌ای دیگر سوابق آقایان محمد طیب صحرایی، احمد قیومی، محمدمهدی زاهدی و علیرضا علی‌احمدی را به عنوان گزینه‌های محتمل باقی مانده برای این وزارتخانه بررسی می شود.

d0d6b8c9-09b0-4dd7-882a-32900263b904

دکتر محمد طیب صحرایی 

1-دکتر محمد طیب صحرایی از فعالان عرصه تعلیم و تربیت و مدیر مجتمع آموزشی امام صادق ع است. وی متولد کرمانشاه و دانش‌آموخته دکتری جامعه‌شناسی سیاسی از دانشگاه امام صادق (ع) است. از سال ۱۳۸۶ عضو هیئت علمی این دانشگاه بوده و در عین حال مسئولیت‌های فرهنگی و دانشجویی مختلفی مانند مسئولیت دفتر اعزام مبلّغ، مدیرکل فرهنگی و قائم مقام معاونت دانشجویی دانشگاه را داشته است. از وی فعالیت‌های دیگری نیز در فضای غیردانشگاهی در قالب فعالیت‌های پژوهشی و اجرایی در حوزه تعلیم و تربیت در دو مؤسسه فرهنگی اندیشه روح الله و مطالعات راهبردی حکمت صادق (ع) نیز وجود دارد. نیروی جوانی از ویژگی‌های بارز ایشان است که مورد توجه سید ابراهیم رئیسی، به عنوان رئیس دولت سیزدهم، قرار گرفته است.

5565c1af-340f-440f-a34b-d3a5f652d27c

دکتر احمد قیومی

2-دکتر احمد قیومی، دانش‌آموخته دکتری مدیریت رسانه، در کارنامه خود  مدیریت بر  مناطق آموزش و پرورش شهر تهران، مشاور برنامه ریزی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، مدیر کل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست، معاون آموزش و نوآوری منطقه، مدیر ،معاون ومعلم در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس، تدریس در دانشگاه و تربیت معلم  را دارد و به عنوان یکی از  گزینه‌های محتمل وزارت آموزش و پرورش، از ابتدا در لیست‌های منتشر شده نامش دیده می‌شود. اگر چه از حمایت گروه‌ها و جریان‌های خاص سیاسی برخوردار نیست، اما سوابق اجرایی مرتبط و تخصص ویژه ایشان در حوزه تعلیم و تربیت و  فضای مجازی، نظر رئیس جمهور را جهت مدیریت مطلوب این وزارتخانه در شرایط کنونی، بیشتر به خود جلب کرده است. آخرین اخبار غیر رسمی از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز حاکی از ارجحیت ایشان نسبت به سه گزینه دیگر است که سوابق معلمی و مدیریتی ایشان در این وزارتخانه بی تاثیر نبوده است.

0a15d8b3-c522-412c-8d64-a7208575696d

دکتر محمدمهدی زاهدی

3-دکتر محمدمهدی زاهدی، استاد ریاضی دانشگاه تربیت مدرس و فارغ‌التحصیل دکترای ریاضی است. سابقه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت نخست محمود احمدی‌نژاد و پس از آن سفارت جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۸۸ در کشور مالزی از جمله سوابق مدیریتی وی به‌شمار می‌آید. او نماینده دوره‌های نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کرمان و راور بوده و ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی را به عهده داشته است. با اینکه سابقه وزارت را در کارنامه خود دارد به دلیل سن بالا، به عنوان گزینه اول مطرح نیست.

ebfb63a2-6c28-4f45-b6ca-6fbc7bf97f9c

دکتر علیرضا علی‌احمدی

۴-دکتر علیرضا علی‌احمدی نیز همچون محمدمهدی زاهدی، یکی از دولت‌مردان ایرانی و وزیر آموزش و پرورش در کابینه اول محمود احمدی نژاد است. وی مدرک دکترای خود را در مدیریت تولید از دانشگاه تربیت مدرس کسب نموده است. او نیز از لحاظ سن و با توجه به نگاه جوانگرای رئیس دولت سیزدهم، با توجه به سوابق اجرایی ،  گزینه محتمل  برای این وزارتخانه می باشد. اخبار غیر رسمی از کمیسیون آموزش و تحقیقات حاکی از رقابت احمد قیومی و محمد طیب صحرایی دارد که در زمره وزاری جوان دولت سیزدهم خواهند بود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه