ارسال به دیگران پرینت

استاندار خوزستان:

اسکان ثابت زلزله‌زدگان اندیکا تا ۶ ماه دیگر

استاندار خوزستان گفت: محل اسکان ثابت زلزله‌زدگان شهرستان اندیکا تا ۶ ماه آینده با کمک بنیاد مسکن احداث می‌شود. وی با بیان اینکه شهرستان اندیکا از داشتن بیمارستان محروم است گفت: بحث ساخت بیمارستان در اندیکا هفته آینده با حضور معاون اول رییس جمهوری بررسی می‌شود.

اسکان ثابت زلزله‌زدگان اندیکا تا ۶ ماه دیگر

استاندار خوزستان گفت: محل اسکان ثابت زلزله‌زدگان شهرستان اندیکا تا ۶ ماه آینده با کمک بنیاد مسکن احداث می‌شود.

صادق خلیلیان روز جمعه در نشست قرارگاه بازسازی مناطق زلزله اندیکا با حضور وزیر کشور در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: محل اسکان موقت زلزله‌زدگان اندیکا و نیز مکان نگهداری دام آنها نیز تا یک ماه آینده آماده می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان اندیکا از داشتن بیمارستان محروم است گفت: بحث ساخت بیمارستان در اندیکا هفته آینده با حضور معاون اول رییس جمهوری بررسی می‌شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: امروز شاهد حضور رییس جمهوری و معاون اول وی و جمعی از مسوولان کشوری در مناطق زلزله زده اندیکا و بین مردم این منطقه بودیم که مشکلات این منطقه را به طور میدانی بررسی کردند.

خلیلیان با بیان اینکه اولویت در بازسازی مناطق مسکونی آسیب دیده از زلزله در اندیکا مشخص شده گفت: ۹۸۰ واحد مسکونی باید تخریب و مجدد ساخته شوند و یکهزار و ۹۵۰ واحد نیز به بازسازی نیاز دارند.

وی افزود: برای ساخت ۹۸۰ واحد، کار ارزیابی انجام شده و سیمان مورد نیاز نیز تامین شده و بر اساس برنامه ریزی انجام شده، خانه‌های ثابت و سیار برای زلزله زدگان ساخته خواهد شد.

رییس جمهوری، معاون اول وی، وزیر کشور، رییس سازمان بنیاد مستضعفان و رییس سازمان مدیریت بحران کشور امروز جمعه در مناطق زلزله زده اندیکا حضور یافتند و وضعیت و نحوه امدادرسانی به زلزله زدگان را بررسی کردند.

از ۱۲ تا ۱۷ مهر گذشته، پنج زلزله بزرگ، که بزرگترین آن ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری حوالی چلگرد رخ داد اندیکا را لرزاند. به گفته استاندار خوزستان این زمین لرزه‌ها بیش از پنج هزار میلیارد ریال به اندیکا خسارت وارد کرد. ۱۳۰ روستای شهرستان اندیکا بر اثر این زمین لرزه‌ها دچار خسارت شدند.

شهرستان اندیکا در شمال شرق خوزستان با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه