ارسال به دیگران پرینت

قرارگاه ستاد کرونا:

وارد موج ششم کرونا شده ایم

حمید سوری، رئیس کارگروه پیشگیری و بهداشت ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اکنون وارد پیک ششم کرونا شده ایم، چرا که طی دو هفته این شیب روند افزایشی در جامعه یعنی پیک بعدی شروع شده است. این امر باعث تاسف است که بلافاصله پس از پیک پنجم وارد پیک ششم شویم.

وارد موج ششم کرونا شده ایم

سوری گفت: در دو هفته آمار کرونا روند افزایشی داشته و این یعنی پیک بعدی شروع شده است.

 حمید سوری، رئیس کارگروه پیشگیری و بهداشت ستاد ملی مقابله با کرونا در گفتگو با شبکه خبر اظهار کرد: کشور شرایط خوبی ندارد، در افزایش پوشش واکسیناسیون جبران مافات داشته ایم، که خوشبختانه در چند روز اخیر جبران شده است، اما هنوز هم با شرایط واکسیناسیون کامل با میانگین جهانی فاصله داریم.

او افزود: تاریخ مشخصی برای پایان اپیدمی وجود ندارد و واکسیناسیون تنها یکی از راه‌های مقابله با کروناست و تمام کار نیست. باید حداقل هشتاد درصد جامعه واکسن را دریافت و ایمن شوند تا بتوان مدعی شد ایمنی نسبی در جامعه ایجاد شده است.

سوری گفت: ویروس برای ادامه حیات احتیاج به بدن انسان دارد، ویروس به دنبال بدن انسان هایی است که آمادگی لازم برای میزبانی آن را دارند، وقتی تعداد افراد ایمن در برابر کرونا با واکسیناسیون افزایش پیدا می کند، چرخش ویروس در جامعه نیز کند میشود.

او ادامه داد: سعی در به حداقل رساندن این چرخش داریم و اگر این ویروس تنها بتواند یک نفر را آلوده کند و به یک نفر سرایت کند، میتوان گفت به مصون بودن از آن ویروس رسیده ایم.اما هنوز با این شرایط فاصله زیادی داریم.

او گفت: در خوش بینانه ترین حالت اکنون پنجاه و پنج درصد جامعه ایمن است.

سوری بیان داشت: اکنون وارد پیک ششم کرونا شده ایم، چرا که طی دو هفته این شیب روند افزایشی در جامعه یعنی پیک بعدی شروع شده است. این امر باعث تاسف است که بلافاصله پس از پیک پنجم وارد پیک ششم شویم.

در حال تکمیل...

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      خوب تا شدیدتر نشده باید پیشگیری کرد محدویتها را از امروز اعلام واجرایی کنید از جمله دورکاری ، کاهش حضور فیزیکی کارمندان ، تعطیلی مشاغل غیر ضروری، افزایش ساعات کاری تزریق واکسن در سراسر کشور و۰۰۰

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه