ارسال به دیگران پرینت

دانشگاه علوم پزشکی قم:

۹۰ درصد فوتی‌های کرونایی قم واکسن نزدند

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ۹۰ درصد کسانی در بیمارستان‌های قم بستری هستند و یا فوت می‌کنند واکسن دریافت نکردند.

 ۹۰ درصد فوتی‌های کرونایی قم واکسن نزدند

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ۹۰ درصد کسانی در بیمارستان‌های قم بستری هستند و یا فوت می‌کنند واکسن دریافت نکردند.

به گزارش انتخاب به نقل از وابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، احسان شریفی پور در گفت‌وگویی با بیان اینکه در حال حاضر واکسن‌های مختلفی از سازمان‌های متعدد مجوز دریافت کرده‌اند و چشم پوشی از اطلاعات، در عصر ارتباطات قابل قبول نیست اظهار داشت: در کشور ما نظام سلامت سرپایی وجود دارد و سلامت مردم مساله ساده‌ای نیست که بخواهیم آن را بازیچه قرار دهیم و با اطمینان کافی هر کدام از واکسن‌ها در مراحل تحقیقاتی شکست بخورند بی‌تعارف از مرحله بعد حذف خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در علم پزشکی بر اساس شواهد فعالیت می‌کنیم و واکسیناسیون مساله جدیدی نیست و گذشتگان ما نیز از آن استفاده می‌کردند افزود: اینکه برخی‌ها می‌گویند واکسیناسیون بانوان زیر ۱۸ سال موجب بارور نشدن آنها می‌شود خنده‌دار و مضحک است و ثابت شده نیست و نباید به شایعه‌ها در این باره دامن زد.

وی با تاکید بر اینکه هر دارویی عوارضی دارد و قطعا عوارضی برای واکسیناسیون گزارش شده است، ادامه داد: با تزریق واکسن حدود ۲ هفته بعد ایمنی در افراد ایجاد می‌شود، ولی این‌که عوارض خاصی برای افراد ایجاد شده باشد، باید به شماره‌های درج شده در زیر کارت واکسیناسیون افراد اطلاع دهند.

شریفی پور در ادامه تاکید کرد: از واکسیناسیون دوری نکرده و به شایعه‌ها نیز توجه نکنیم و با رعایت دستورالعمل‌ها و تزریق واکسن ایمنی خود و جامعه را تضمین نماییم.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون مادران باردار توصیه شده و باعث ایجاد ایمنی در مادر و جنین می‌شود افزود: ناهنجاری‌های جنینی فراوانی به ما گزارش نشده و باز هم می‌گویم این مساله شایعه‌ای بیش نیست.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه بشر با ناشناخته‌ها با علم خود برخورد می‌کند ادامه داد: اینکه هر فردی با نگاه خاص خود به مساله واکسن برخورد می‌کند و داشته‌های خود را به رخ دیگران می‌کشد جای تعجب نیست و باید با نگاه به رفتارهای افراد مختلف و تاثیرگذار در کشور از جمله رهبر انقلاب و دیگر افراد الگوپذیری کنیم.

وی با یادآوری این مطلب که در دسترس‌ترین واکسن بهترین واکسن است گفت: در واکسن‌ها تکنولوژی‌های مختلفی استفاده شده، و زمان بیشتری لازم است تا تاثیر دقیق واکسن‌ها برای افراد را مشخص کنیم.

از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در قم بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار دُز واکسن به جامعه هدف تزریق شده است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه