ارسال به دیگران پرینت

انتقادات تازه به علی دایی

واکنش دو پهلوی مدیر سازمان لیگ به انتقاد علی دایی: مگر قبلا پرسپولیس ناآماده راهی فینال آسیا شده بود؟

انتقادات تازه به علی دایی

به گزارش پایگاه خبری شماره ی یک: رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: قطعاً هر کسی در دنیا می‌داند اگر علی دایی درباره موضوع فوتبال حرف بزند و کسی به آن توجه نکند بهتر است اصلاً فوتبال را نبیند چون چیزی از آن سر در نمی آورد.

علی دایی به تازگی در گفتگویی تفصیلی، درباره مسائل مختلف فوتبالی، سیاسی، اجتماعی و خانوادگی‌اش صحبت‌هایی انجام داد که بخشی از آن به موضوع چرایی شروع دیرهنگام لیگ برتر فوتبالمان و حضور ناآماده پرسپولیس در دیدار مقابل الهلال مربوط می شد.

سهیل مهدی رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ در گفت و گو با خبر ورزشی، درباره ایرادی که علی دایی به برنامه ریزی سازمان لیگ برای شروع مسابقات گرفته بود توضیحاتی داد و البته هشداری جدی درباره زمانبدنی پایان لیگ برتر بیست و یکم مطرح کرد.

علی دایی در صحبت با خبر ورزشی معتقد بود چرا لیگ برتر ایران زودتر شروع نشد تا ما هم مثل الهلال پرسپولیس را آماده تر و با انجام چند دیدار در لیگ برتر راهی مسابقات کنیم؟

اولاً باید بگویم اینکه علی دایی شهریار فوتبال ایران صحبتی در رابطه با فوتبال انجام دهد قطعاً لازم و درست بوده است و هر کسی آن را گوش نکند و به آن توجه نداشته باشد اصلاً نباید فوتبال ببیند. علی دایی در فوتبال ایران یک چهره شناخته شده است که شخصیت او در فوتبال دنیا هم جایگاه ویژه خودش را دارد. اما من در رابطه با این بحث باید ابتدا یک موضوع معترضه عرض کنم.

چه موضوعی مدنظرتان است؟

اول باید بگویم این بحث که پرسپولیس بدون حضور در لیگ برتر به لیگ قهرمانان رفته و شکست خورد تا حد زیادی طولانی شده است و ما بارها به این مطلب جواب داده ایم. قطعاً ما هم خوشحال نمی‌شویم که نماینده کشورمان با شرایطی ناآماده به مسابقات برود و این فقط برای امثال نبوده و نیست. شما ببینید سال گذشته پرسپولیس در چه شرایطی به فینال لیگ قهرمانان آسیا رفت. پرسپولیس در کوران مسابقات لیگ آماده فینال شد و در نهایت با آمادگی کامل در آن دیدار حضور یافت. سال ۲۰۱۸ هم به همین شکل بود و ما در تقویم هر کاری از دستمان برمی آمد انجام دادیم تا پرسپولیس در بهترین وضعیت راهی فینال شود. بنابراین سازمان لیگ همه تلاشش را می کند تا چنین شرایطی برای نماینده های کشورمان به وجود بیاید.

پس چرا امسال این اتفاق رخ داد؟

چون امسال ای اف سی به طور ناگهانی برنامه ها را تغییر داد. ما از ابتدا تصور می‌کردیم طبق دستورالعمل afc مسابقات به صورت غیرمتمرکز انجام می‌شود اما یک مرتبه ای‌اف‌سی اعلام کرد مسابقات در این مرحله به صورت متمرکز برگزار خواهد شد. تغییر برنامه ها برای سازمان لیگ ظرف ۴ ماه غیر ممکن است. در واقع نمی‌توان برنامه‌ریزی کل مسابقات را در این مدت زمان کوتاه تغییر داد. به همین خاطر همه ما غافلگیر شدیم. یادتان باشد قرار بود رقابت های تیم ملی به صورت رفت و برگشت باشد اما دیدیم که یک مرتبه اعلام شد مسابقات در منامه بحرین و به صورت متمرکز انجام می شود. آن زمان هم تیم ملی فوتبالمان سورپرایز شد، نشد؟ این ها مشکلاتی بود که یک مرتبه برای ما به وجود آمد. اگر به خاطر داشته باشید سال گذشته پرسپولیس در کوران رقابت‌ها به مراحل پایانی رفت ولی در آن زمان لیگ کشورهای عربی تعطیل بود. من معتقدم تقصیر عدم صعود پرسپولیس به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان فقط متوجه سازمان لیگ نیست و هرکسی سهم خودش را باید بپذیرد. البته شاید سازمان لیگ هم سهم کوچکی داشته باشد، ولی اینگونه نیست که همه چیز را گردن سازمان لیگ بیندازیم.

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

شما ببینید پرسپولیس در فرصتی که بین پایان فصل قبل تا شروع بازی در لیگ جدید داشت تقریباً همه کارهایش را انجام داد. قراردادهایش را بست، شالوده تیمی اش را حفظ کرد، ساختار فنی اش را تقویت کرد و با پشت سر گذاشتن فصل بدنسازی و تمرین به خوبی آماده مسابقات شد. اما شاید مسائلی مثل عدم جذب بازیکنان مورد نظر کادر فنی و مشکلات درون سازمانی باشگاه پرسپولیس هم در این زمینه دخیل بود که من اصلاً قصد ندارم به آنها ورود کنم چون ارتباطی به بنده و سازمان لیگ پیدا نمی کند. خیلی از مشکلات هم به موضوع تحریم و دشواری های انتقال ارز برمی گردد. منظور من از بیان این حرف ها این است که نباید وزن اصلی تقصیرات را روی برنامه‌ریزی‌ها بگذاریم. با این همه معتقدم صحبت های علی دایی اسطوره فوتبال کشورمان کاملاً درست است و ما باید به آن توجه کنیم. قطعاً علی دایی بی دلیل این صحبت‌ها را مطرح نکرده است و ما هم حتماً از این توصیه‌ها بهره لازم را خواهیم برد.

از نقاط منفی برگزاری مسابقات فوتبال در قاره پهناور آسیا همزمان نبودن مسابقات لیگ کشورهای شرق و غرب آسیاست اما امروز می‌بینیم لیگ برتر فوتبالمان با کشورهای خاورمیانه هم تطابق ندارد! در حالی که پیشتر لااقل با کشورهای عربی همزمان بودیم. سه تقویم در سه برهه زمانی مشکلات سازمان لیگ را بیشتر نمی‌کند؟

ما اگر امسال موفق شویم بدون تعویق و تعطیلی لیگ مسابقاتمان را تمام کنیم دوباره سر تاریخ اصلیمان برمی گردیم. این مشکلات هم تا حد زیادی به خاطر شیوع بیماری کرونا اتفاق افتاد که ما نتوانستیم مسابقات را همزمان با لیگ‌های عربی استارت بزنیم. از طرفی اگر مسابقات این فصل درست و به موقع تمام شود ما برای جام جهانی می‌توانیم فرصت کافی برای برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و اردوهای تیم ملی داشته باشیم. به همین خاطر یک مقدار برنامه این فصل را فشرده تر دیده ایم.

با توجه به برگزاری جام جهانی در قطر در سال ۲۰۲۲ لیگ قهرمانان آسیا به چه ترتیب برگزار می شود؟

afc اعلام کرده به خاطر جام جهانی لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ متمرکز و در مدت زمانی کوتاه تری برگزار می‌شود و به همین خاطر لازم است لیگ ما هم به موقع تمام شود تا نمایندگان کشورمان به موقع راهی لیگ قهرمانان شوند. پس از لیگ قهرمانان بلافاصله ۱۵ روز فیفادی داریم که عملاً مسابقات ۴۵ روز تعطیل می شود. اگر لیگ به موقع تمام نشود مسابقات فصل جاری مان با ۴۵ روز معطلی تمام خواهد شد که این اصلا خوب نیست.

اما در ماه های پیش رو ممکن است آلودگی هوا و یا بارندگی ها مانع از برگزاری به موقع لیگ برتر شود؟

ما در تقویم این مسائل را هم تا حدودی دیده‌ایم که مثلاً بتوان با ۲۴ ساعت تاخیر مسابقات را برگزار کرد. به همین خاطر از باشگاه ها می خواهیم در هنگام بارندگی با کشیدن کاور روی چمن از زمین هایشان مراقبت کنند و شرایطی به وجود بیاورند که لیگ به تعویق نیفتد. آلودگی هوا هم اجتناب ناپذیر است و امیدوارم ما به استانداردهای ای‌اف‌سی برسیم تا این موضوع هم خللی در برگزاری مسابقات مان ایجاد نکند. اما اگر لیگ مان دو یا سه هفته به تعویق بیافتد آن وقت در پایان فصل مسابقات با ۴۵ روز معطلی به پایان خواهد رسید که ما اصلاً این را دوست نداریم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه