ارسال به دیگران پرینت

ویروس کرونا | کرونا | تست کرونا

کشف ردپای غیر منتظره ای از ویروس کرونا

ویروس کرونا (کووید-۱۹) منجر به علائم و نشانه­ های مختلف می­ شود. تب، سرفه ­ی خشک و خستگی ازجمله شایع­ ترین علائم آن است.

کشف ردپای غیر منتظره ای از ویروس کرونا

ازجمله دیگر علائم کووید-۱۹ می­توان تنگی نفس یا اختلال در تنفس، درد عضلانی، لرز، گلودرد، سردرد یا درد در قفسه­ ی سینه را نام برد. اما کووید-۱۹ می تواند باعث بروز علائمی شود که انتظارش را ندارید.

 علائم گوارشی کرونا

ممکن است کرونامنجر به علائم خفیف گوارشی مانند بی ­اشتهایی، تهوع، استفراغ و اسهال شود. این علائم یک روز به طول می­ انجامد. بعضی از افراد مبتلا به ویروس کرونا قبل از بروز تب و علائم تنفسی دچار تهوع و اسهال می ­شوند.

از دست دادن حس بویایی یا چشایی

کووید-۱۹ می­تواند- بدون گرفتگی بینی- باعث از دست دادن حس بویایی یا چشایی شود که قبلا در فرد وجود نداشته است. این وضعیت معمولا ۹ الی ۱۴ روز طول می­کشد. بنابر برخی تحقیقات، از دست دادن حس بویایی یا چشایی می­توانید اولین نشانه­ی ویروس کروناباشد.

تغییرات پوستی

ممکن است افراد جوان­تر که مبتلا به کروناخفیف هستند متوجه زخم­های دردناک روی دست و پاهای خود شوند که می­خارد و شبیه به سرمازدگی، بیماری التهاب پوست، است. این علامت که گاهی «انگشت پای کووید» نامیده می­شود، معمولا تا دوازده روز طول می­کشد. با این حال، تحقیقات جدید نشان می­دهد ممکن است این زخم­ها صرفا سرمازدگی ناشی از عدم تحرک و نپوشیدن کفش در قرنطینه باشد، نه کووید-۱۹.

گیجی

همین­طور گزارش شده که کووید-۱۹ باعث بروز گیجی در افراد مسن، به­خصوص کسانی که به بیماری شدید مبتلا شده­اند، می­شود.

مشکل چشم

ممکن است کرونا منجر به بروز مشکلاتی در چشم نظیر انبساط و قرمز شدن رگ­ ها، قرمزی پلک، آبریزش شدید و ترشحات بیش از اندازه شود. همچنین این ویروس باعث حساسیت و خارش خفیف هم می­ شود. این علائم بیشتر در افرادی دیده می­ شود که بیماری­ شان شدید است.

علائم و نشانه­ های ویروس کرونا ۲ الی ۱۴ روز بعد از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می­ شود و از خفیف تا شدید متغیر است. اگر فکر می­ کنید دچار علائم کووید-۱۹ هستید، به پزشک متخصص ریه یا عفونی مراجعه کنید.

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه