ارسال به دیگران پرینت

بارش برف و باران | هواشناسی | دریای خزر | خلیج فارس

آسمان این استان‌ها طی روزهای آینده بارانی می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به بارش باران در ۱۴ استان کشور طی ۴۸ ساعت آینده، از ورود سامانه بارشی به کشور از جمعه (۷ آبان) و تداوم بارندگی‌ها در برخی مناطق تا اواسط هفته آینده خبر داد.

آسمان این استان‌ها طی روزهای آینده بارانی می‌شود

صادق ضیاییان با بیان اینکه امروز (۵ آبان) در سواحل شمالی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش ‍‍پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما ‍‍پیش‌بینی می‌شود، اظهارکرد: در برخی نقاط هرمزگان و جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان وقوع رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت مورد انتظار است.

وی ادامه داد: بعدازظهر فردا (۶ آبان) دامنه‌های زاگرس واقع در استان‌های لرستان، کرمانشاه، همدان، کردستان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی همچنین در ارتفاعات البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران ابرناکی، وزش باد و بارش ‍‍پراکنده رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشی به غرب کشور از جمعه (۷ آبان) گفت: در مناطقی از نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران افزایش ابر، وزش باد و رگبار ‍‍پراکنده رخ می‌دهد همچنین شنبه (۸ آبان) با تداوم فعالیت سامانه در این مناطق در غرب مازندران، گیلان و اردبیل نیز رگبار باران مورد انتظار است.

وی افزود: در مناطق سردسیر و مرتفع شمال غرب و ارتفاعات البرز بارش برف و در نقاطی از غرب و جنوب غرب کشور وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می‌رود که شدت بارش در شمال کرمانشاه، همدان، کردستان، زنجان، شمال قزوین و اردبیل خواهد بود.

به گفته ضیاییان، فعالیت سامانه بارشی روز یکشنبه (۹ آبان) در جنوب غرب کاهش می‌یابد و در مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران و در غرب سواحل دریای خزر بارش ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: دوشنبه (۱۰ آبان) در شمال غرب کشور و در استان‌های کردستان، همدان و قزوین بارش و وزش باد ‍‍پیش‌بینی می‌شود همچنین روزهای جمعه و شنبه (۷ و ۸ آبان) شمال خلیج فارس و روز شنبه (۸ آبان) غرب دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۶ آبان)  صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در اوایل شب همراه غبارمحلی با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۷ آبان) نیمه ابری و همراه با غبارصبحگاهی و در بعدازظهر همراه وزش باد با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۵ و ۶ آبان) اهواز با بالاترین دما ۳۳ و ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان‌ کشور است همچنین ‌طی این مدت پیش‌بینی می‌شود دمای هوای شهرکرد به ۳- و ۲- و دمای هوای اردبیل نیز به ۴- و ۲- درجه سانتیگراد برسد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه