ارسال به دیگران پرینت

خاک گلدان و باغچه | تقویت خاک گلدان و باغچه

روش های ساده برای بهبود و تقویت خاک گلدان و باغچه

تقویت خاک گلدان و باغچه برای رشد بهتر گل و گیاه بسیار مهم است ، راه های طبیعی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها خاک سالم داشته باشید.

روش های ساده برای بهبود و تقویت خاک گلدان و باغچه

خاک سالم، درست مانند افراد سالم، نیازمند ترکیب متعادل عناصر هستند. هر یک از این عناصر نقش کلیدی در فرآیندهای مختلف را دارند. برای مثال، آهن برای تولید کلروفیل عمل می کند و برای فوتو سنتز بسیار مهم است.

کمبود آهن می تواند منجر به علایم قابل توجهی در گیاه شود، مانند زمانی که برگ ها زرد می شوند. برای داشتن یک باغ خوب، خاک باید پرورش داده شود و درست مثل بدن انسان به تغذیه نیاز دارد.

تقویت خاک گلدان

برای تقویت خاک گلدان چه باید کرد؟

برخی از چیزهایی که باید در مورد خاک سالم و تقویت خاک گلدان به آن ها فکر کنید :

مطمئن شوید که خاک تان هوا و آب مورد نیازش را می گیرد.

شخم زدن خاک شما برای ایجاد مسیر برای آب، هوا و ریشه های گیاه مهم است، با این حال استفاده از یک چنگال پهن برای شخم زدن تاثیر زیادی بر ارگانیسم های موجود در خاک یا ساختار آن دارد و بسیار مهم است.

 
 

از کار کردن با خاک خود بیش از آنچه که نیاز دارد، اجتناب کنید.

هر بار که آن را زیر و رو می کنید یا می چرخانید، به ساختار خاک آسیب می رساند و میکرو ارگانیسم های درون آن را آزار می دهید.

گیاه را در انتهای فصل بیرون نکشید.

در عوض، باید آن ها را از سطح زمین بیرون بکشید و به ریشه ها اجازه دهید که در زمین بمانند تا به طور طبیعی تجزیه شوند، که خاک را تغذیه کرده و بهبود می بخشد.

تغذیه خاک

تقویت خاک برای رشد بهتر گل و گیاه

کارهایی که باید برای تغذیه و تقویت خاک گلدان و باغچه انجام داد

خاک را خالی نگذارید.

ترک کردن خاک ، مثل این است که بر روی زمین دراز بکشید و به خورشید اجازه دهید که هر روز به شما بتابد. خاک را با استفاده از برگ ها، مقوا، یک مالچ ارگانیک از تراشه های چوب و یا روزنامه بپوشانید و یا یک پوشش در بس ترهای باغچه استفاده کنید تا خاک را پوشش دهد.

تغذیه مواد آلی به خاک.

خاک شما باید با مواد آلی تغذیه شود، تا سلامت خوبی داشته باشد و از گیاهان در حال رشد حمایت کند. چنانچه در این بخش از رازهای باغبانی در نمناک خواهیم گفت چندین روش برای انجام این کار وجود دارد، از جمله افزودن مواد ارگانیک با رشد یک پوشش گیاهی مانند حبوبات که به ترمیم نیتروژن در خاک کمک می کنند، به این معنی که شما مجبور نیستید کود شیمیایی را اضافه کنید، گیاهان می توانند در یک کپه کمپوست یا درست در بس تر خشک شوند.

 
 

تغذیه خاک گلدان و باغچه

بهبود و تقویت خاک گلدان و باغچه با تغذیه مواد آلی

روش های بهبود و تقویت خاک گلدان و باغچه

از کمپوست برای تقویت خاک استفاده کنید.

کمپوست به تامین مداوم غذا برای خاک کمک خواهد کرد. می توانید در طول سال کمی مقدار کمی یا هر سال مقدار زیادی به آن اضافه کنید.

بدانید که خاکتان چه چیزی است.

هر چه بیشتر در مورد خاک بدانید، گیاهان شما سالم تر خواهند بود؛ خواهید دانست که به سیر کردن نیاز دارد و شما از محصولات خود در برابر حشرات و بیماری ها محافظت خواهید کرد.

آن را حرفه ای تست کنید تا مشخص شود که چه مواد غذایی دارد و چه چیزی ممکن است درست نباشد. همچنین می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که کدام گیاهان رشد می کنند - به عنوان مثال، اگر تامین کننده نیتروژن برای گوجه ایده آل باشد، اما شاید برای رشد چیزی مانند ذرت کافی نباشد.

 
 

زمانی که حقیقت را در مورد سلامتی خاک خود یاد گرفتید، زمان آن است که فکر کنید چه چیزی برای تغذیه دوباره، نیاز دارید.همانطور که گفتیم، برای غذا دادن به آن، مهم است که مواد آلی را به خاک اضافه کنیم، مثل کمپوست، برگ های خرد شده، کود، پوشش محصولات، کاه یا علف، از یک چمن درمان با مواد شیمیایی.

همچنین تعدادی از چیزهای غیر عادی وجود دارند که برای بهبود سلامت خاک از جمله اینها شناخته می شوند.

پرورش خاک

گیاهان سالم با تقویت خاک گلدان و باغچه

چندین چیز عجیب که می تواند خاک شما را بهبود بخشد:

1. تقویت خاک گلدان با پودر قهوه :

در حالی که شما هرگز نمی خواهید باقیمانده قهوه را بر روی خاک و یا گیاهان خود به خاطر اسیدیته آن بریزید، پودرهای قهوه اسیدی نیستند و برای بالا بردن سطح نیتروژن در خاک مهم می باشند، به همین دلیل است که بسیاری از باغبان ها چند سال است که از آن استفاده می کنند.

این پودر دارای مقدار زیادی نیتروژن است و می تواند به گیاهان شما کمک کند تا سریع تر رشد کنند، چه گوجه فرنگی و چه علف. آن ها همچنین حاوی پتاسیم و فسفر هستند، به این معنی که هر سه مواد لازم برای کود شیمیایی را ارائه می دهند.

علاوه بر این، طبق آنچه در این بخش از نمناک می خوانید نه تنها به تغذیه گیاهان شما کمک می کند، بلکه مواد غذایی مورد نیاز را تغذیه می کند، و میکرو ارگانیسم های سودمند را تشویق می کند به گونه ای که کرم های خاکی را به خاک شما جذب شوند.

2. چای برای تقویت خاک گلدان و باغچه :

چند روش وجود دارد که می توانید از چای برای بهبود سلامتی خاک خود استفاده کنید و چای کمپوست هوادهی شده یکی از آنهاست.

چای کمپوست که به طور فعال تغذیه می شود, یک منبع غنی از اکسیژن است که حاوی جمعیت زیادی از باکتری های هوازی مفید, نماتدها, قارچ ها و پروتوزوآ است که می توان از آن برای تولید سموم ومردیت استفاده کرد. پر از میکرو ارگانیسم هایی است که خاک را بارور و سالم می کنند - در واقع چیزی بهتر از این برای حشرات کوچک نیست.

در حالی که کمپوست در فروشگاه های بزرگ وجود دارد, اما به راحتی می توانید خودتان آن را در خانه درست کنید. شما باید کیسه های چای مورد استفاده خود را نگه دارید و مطمئن شوید که از کاغذ, ابریشم و یا موسلین ساخته شده باشند.

 
 

وگرنه هنوز می توانید از آن ها استفاده کنید, اما باید پوشش کیسه را بیرون بریزید و چای مرطوب را نگه دارید. نه تنها می توانید کیسه های چای را به عنوان کود در کمپوست زباله تولید کنید, بلکه می توانید چای برگ های شل و کیسه های چای را در اطراف گیاهان خود بریزید.

استفاده از کیسه های چای در کمپوست, ترکیبات غنی از نیتروژن را به کمپوست اضافه می کند و مواد غنی از کربن را متعادل می کند. نه تنها گیاهان شما را تغذیه می کند چون کیسه های چای تجزیه می شوند, بلکه به کاهش علف های هرز و همچنین به حفظ آب کمک می کند.

همچنین می توانید یک بطری اسپری کوچک را با چای تازه دم پر کنید (مطمئن شوید که هیچ شیر یا شکر اضافه نشده باشد) و از آن برای آبیاری گیاهچه ها استفاده کنید. گیاهان اسید تانیک را دوست دارند که آن ها را قوی تر و سالم تر می کند.

3. پوست موز بهترین راه تقویت خاک گلدان و باغچه:

ما موز را دوست داریم, به این معنی است که پوست موز زیادی داریم. اینها برای قرار دادن در خاک باغچه شما عالی هستند، چون یکی از بهترین کودها را در اطرافش قرار می دهند, چون آن ها به مقدار زیادی حاوی کلسیم, فسفر و پتاسیم و همچنین میزبان دیگر مواد معدنی هستند که برای سلامت خاک ضروری می باشند.

راه های زیادی برای استفاده از آن ها هم وجود دارد. برای مثال, شما می توانید آن ها را در حدود یک چهارم سانت ببرید که باعث فرآیند کمپوست شدن و آزاد شدن برخی از ویتامین های مفید و مواد معدنی می شود.

سپس آن ها را مستقیماً به خاک اضافه کنید و در هر جایی در زیر سطح, تا 6 سانت پایین قرار دهید. هم چنین می توانید پوستش را آسیاب کنید, آن ها را خشک کنید و به کود اضافه کنید و یا به سادگی کل پوست را به خاک اضافه کنید.

4. عجیب ترین روش تقویت خاک گلدان با ادرار :

در حالی که این یکی قطعاً عجیب به نظر می رسد, اما ادرار انسان غنی از نیتروژن است, که می تواند به رشد شاخ و برگ درختان شاداب کمک کند. ادرار برای استفاده در گیاهان علفی مانند ذرت و سبزی بهتر است.

 
 

شما نباید بیرون بروید و روی آن ها کارتان را انجام دهید، چون می تواند گیاهان را بسوزاند. بهترین راه برای انجام این کار حفظ ادرار در ظرف و رقیق کردن آن با مقدار آب قبل از اعمال در اطراف منطقه ریشه است. اگر از آن بر روی نهال و یا به ویژه گیاهان لطیف استفاده بکنید, آن را حتی باید بیشتر رقیق کنید.

5. کود انسانی به تقویت خاک گلدان و باغچه کمک می کند :

بله, این چیزی است که شما فکر می کنید:زباله انسان. و در حالی که بدون شک, بسیاری از باغداران ارگانیک از آن برای مواد مغذی باارزش خود استفاده می کنند. این یک فرآیند نسبتاً پیچیده است, بنابراین اگر می خواهید از آن استفاده کنید, کمی تحقیقات داشته باشید. همچنین با درجه ای از ریسک همراه است که باید مدیریت شود

6. نحوه تقویت خاک گلدان و باغچه با آب تخم مرغ جوشیده :

استفاده از آب تخم مرغ در حال جوش ممکن است غیر معمول باشد، اما حداقل این کار منزجر کننده نیست. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که آب مورد استفاده برای آبپز کردن تخم مرغ را ذخیره کنید - وقتی که تخم مرغ به جوش می آید و کلسیم وارد آب می شود و غذای عالی برای گیاهان شما می سازد. دقت کنید که بگذارید قبل از استفاده کاملاً خنک شود.

7. پوسته تخم مرغ مناسب برای تقویت خاک گلدان و باغچه:

شما می توانید از پوسته اش نیز استفاده کنید، چون آن ها غنی از کلسیم هستند. پیش از این هم در نمناک توضیح داده بودیم که قرار دادن پوسته تخم مرغ خرد شده در خاک اطراف گیاهان گوجه فرنگی, می تواند به جلوگیری از پوسیدگی شکوفه ها کمک کند.

آن ها را در اطراف گیاهان بریزید تا کمک کنند که حشرات مزاحم را دور نگه دارید و آن ها را به کمپوست اضافه کنید, همان طور که مقدار آهک آن ها به کاهش اسیدیته کمک می کند.

8. بهبود و تقویت خاک گلدان و باغچه با صدف:

اگر در یک منطقه ساحلی زندگی می کنید که صدف های زیادی در آنجا وجود دارد، می توانید صدف ها را خرد کنید و کود از آنها آزاد سازی کنید تا خاک را سالم نگه دارید.

فقط از یک پین چرخشی برای خرد کردن آن ها استفاده کنید و قطعات را تا جایی که ممکن است کوچک کنید. آن ها حاوی کربنات کلسیم هستند که به ایجاد خاک بیشتر کمک می کند، بنابراین شما می توانید از آن در اطراف گیاهانی که در خاک قلیایی زندگی می کنند استفاده کنید.

9. آسپیرین برای تقویت خاک گلدان و باغچه:

تحقیقات نشان داده است که وقتی آب حاوی آسپرین به صورت مستقیم در زمین پاشیده می شود، دانه کاشته شده 100 درصد رشد می کند. خاک هایی که آن را دریافت نکرده اند، موجب جوانه زنی لکه دار شده می شود. برای استفاده از آن، یک و نیم قرص آسپرین را به دو لیتر آب اضافه کنید.

آن را در یک بطری اسپری بریزید و سپس هر سه هفته روی گیاهان اسپری کنید. این کار به تقویت سیستم ایمنی گیاهان شما کمک می کند تا آن ها بتوانند با بیماری مبارزه کنند.

اسید سالیسیلیک چیزی است که به طور طبیعی در گیاهان و در مقادیر بسیار پایین رخ می دهد. همان ماده ای است که برای تولید آسپرین استفاده می شود، و به همین دلیل است که نه تنها به افزایش سیستم ایمنی کمک می کند، بلکه می تواند گل دادن را تحریک کند.

10. سر و دیگر بخش های بدن ماهی برای تقویت خاک گلدان:

بسته به مکتب فکری شما، این مورد ممکن است تقریباً به اندازه ادرار یا سایر زباله های انسانی بد باشد، اما در واقع خوب هستند، چون ماهی ها غنی از مواد مغذی هستند که گیاهان را دوست دارند. شما می توانید قطعات ماهی را آسیاب کنید و کودی بسازید، که با استفاده از یک مخلوط کن به بهترین نحو انجام می شود و سپس آن را به خاک خود اضافه کنید.

گزینه دیگر خاک کردن تکه های ماهی در ریشه گیاهان است - اگر این کار را میکنید باید مطمئن باشید که خیلی عمیق دفن نکنید، چون حیات وحش یا سگ ها ممکن است در مورد آن بو بسیار کنجکاو شوند و باغ شما را حفر کنند.

11. تقویت خاک گلدان و باغچه با خاکستر:

مانند بسیاری از افراد دیگر که در مناطق روستایی زندگی می کنند، ممکن است یک توده آتش داشته باشید که در آن چیزهایی مانند شاخه های شکسته قدیمی، آوار و غیره را از بین ببرید.

در حالی که شما نمی خواهید آن را در کپه کود خود قرار دهید، اما می تواند در خاک باغ شما به کار رود چون دارای مقدار قلیایی بالا و همچنین مقادیر زیادی پتاسیم و کلسیم برای کمک به شکوفه دادن و گل دادن گیاهان است. اگر خاک اسیدی دارید، می توانید خاکستر را اطراف گیاهانی را که در خاک قلیایی زندگی می کنند بریزید، مانند یاس بنفشه و رز.

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • بهجانی ارسالی در

      مطالب عالی و کاربردی بودند ممنونم

    • ناشناس ارسالی در

      🤗🤗

    • نمیدانم ارسالی در

      کارتان حرف ندارد موفق باشید فعلا برایم مفید بود ولی پول توش نیست

    • هموطن ارسالی در

      مطالب خوبی بود.فقط اون قسمت تقویت خاک با ادرار و کود انسانی
      حالمو بهم زد.

    • طرفدار سرچ ارسالی در

      خیلی عالی بود ممنون استفاده بردم ، بازم ما رو در پرورش گلهای گلدونی راهنمایی کنید

    • پرهام غلامي ارسالی در

      بسيار ممنون از اموزش عاليتون

    • دایی جون ارسالی در

      مطالب شما بسیار عالی است از آنها برای گلدانهای آپارتمان استفاده کردم

    • خانم س ارسالی در

      بسیار عالی بود من پوست موز وپوست تخم مرغ را پور میکنم ودر خاک گلدان میریزم نتیجه عالی

    • ناشناس ارسالی در

      مطالبخوبی بودبرای گلهای اپارتمان استفادهکردم عالی متشکرم

    • M.I.S ارسالی در

      بسیار عالی 👍

    • نادری ارسالی در

      فکر کنم مقاله ترجمه شده است، موضوع جالب و کاربردی ولی متاسفانه ترجمه بسیار ضعیف است

    • ناشناس ارسالی در

      عالی بود

    • احمد مزرعه ارسالی در

      بسیار عالی و آموزنده بود

    • رضا ارسالی در

      مطالب عالی بود

    • مطالب بسیار عالی بود ممنون ارسالی در

      بسیار عالی تشکر

    • امیر مهدی عسکری ارسالی در

      سلام.ممنون بابت مطالب. اگر بشه در مورد بیماری‌های خاک وافاتی مثل پشه های موجود در خاک مطالبی بگذارید ممنون میشم.

    • ناشناس ارسالی در

      خیلی عالی بودمتشکرم

    • مرگان جعفری ملک ابادی ارسالی در

      سلام ممنون از مطالب آموزنده شما فقط اگه میشه لطف کنید برای بیماری بدن مثل سردرد زانو درد اما به طریق سنتی گیاهی کلسیم ویتامین داشته باشه خیلی تشکر میکنم از مطالب آموزنده

    • رهبر ارسالی در

      عالی عالی عالی

    • محمد حسامی ارسالی در

      سلام.. عالی وبسیار مفید ممنون از زحماتتون.... فقط در مورد گلها بیشتر راهنمایی کنید.. حسامی سنندج.

    • حمزبیکی ارسالی در

      ممنون از اطلاعات داده شده بسیار کاربردی هست.

    • موسوی ارسالی در

      بسیا عالی من گیاه کاکتوس دارم برای این گیاه هم این روشها خوبه

    • محمد ارسالی در

      سلام اکر درباره فل فل سبز سیرین تو گلدان تو ضی بدهید ممنون میشم برای گل دهی بیستر

    • مجید ارسالی در

      عجب

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه