ارسال به دیگران پرینت

بهترین کیف پول‌های سخت افزاری در 2021 را بشناسید

همان‌طور که می‌دانید، این روزها بازار ارزدیجیتال بسیار داغ است و افراد زیادی رو به سرمایه‌گذاری در آن آورده‌اند. یکی از دغدغه‌هایی که سرمایه‌گذاران این عرصه دارند این است که چگونه می‌توانند امنیت رمزارزهای خود را تامین کنند. یکی از راه‌های ایجاد امنیت بالا برای سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال، استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری است. در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین کیف پول‌های سخت افزاری که در سال 2021 با امنیت بالایی معرفی شده‌اند، آشنا کنیم. اگر شما هم به تازگی وارد این بازار شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید!

بهترین کیف پول‌های سخت افزاری در 2021 را بشناسید

همان‌طور که می‌دانید، این روزها بازار ارزدیجیتال بسیار داغ است و افراد زیادی رو به سرمایه‌گذاری در آن آورده‌اند. یکی از دغدغه‌هایی که سرمایه‌گذاران این عرصه دارند این است که چگونه می‌توانند امنیت رمزارزهای خود را تامین کنند. یکی از راه‌های ایجاد امنیت بالا برای سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال، استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری است. در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین کیف پول‌های سخت افزاری که در سال 2021 با امنیت بالایی معرفی شده‌اند، آشنا کنیم. اگر شما هم به تازگی وارد این بازار شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید!

 

 

کیف پول سخت‌افزاری(Hardware Wallet) چیست؟

قبل از هر چیز لازم است با دستگاه‌های والت آشنا شوید. این ابزارها روشی بسیار امن برای نگهداری پول‌های رمزنگاری شده سرمایه‌گذاران یا ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین، اتریوم و... هستند. منظور از کیف پول سخت‌افزاری، نوع خاصی از کیف پول ارز دیجیتال است که به رایانه، لپ‌تاپ، رایانه لوحی یا تلفن هوشمند شما اتصال می‌یابد. پس از این اتصال، با استفاده از یک برنامه در دستگاه خود می‌توانید نقل و انتقال را شروع کنید و پردازش تراکنش‌های خود را انجام دهید. لازم به ذکر است که در زمان باز کردن کیف پول، 2 جفت کلید (گاهی هم بیشتر) به شما ارائه می‌شود که شامل کلیدهای عمومی و خصوصی هستند. کلید عمومی به منظور تولید آدرس رمزنگاری عمومی به کار می‌رود که می‌توانید از آن برای دریافت رمزارز استفاده کنید.

کلید خصوصی برای امضای تراکنش‌هایی که مالکیت شما را  تایید می‌کنند، به کار می‌رود. اگر شخص دیگری به کلید خصوصی شما دسترسی پیدا کند، دسترسی به تمامی دارایی‌های رمزنگاری شده‌ای که خریداری کرده‌اید را، از دست خواهید داد. زمانی که یک کیف پول سخت‌افزاری می‌خرید و آن را به دستگاه موردنظرتان متصل می‌کنید، تمامی اطلاعات مهم در صفحه دستگاه کیف پول به شما ارائه می‌شود.

معرفی بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری

در ادامه تعدادی از بهترین کیف پول‌های سخت افزاری را معرفی خواهیم کرد.

لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

Ledger Nano X نسل دوم والت‌های سخت‌افزاری Ledger است که می‌توان از آن به عنوان بهترین کیف پول 2021 یاد کرد. البته لجر نانو اس (Ledger Nano S) نسل اول این نوع والت‌ها محسوب می‌شود. فضای ذخیره‌سازی آن‌ها بزرگ‌تر از نسل اول خود است. به گونه‌ای که می‌توانید تا 100 برنامه بلاک چین را بدون هیچ مشکلی بر روی آن نصب کنید. علاوه بر این، لجر نانو ایکس، صفحه نمایش بزرگ‌تری نسبت به سایرین دارد و به دلیل امکان اتصال به بلوتوث، برای دستگاه‌های تلفن همراه کارآمدتر است. این نوع والت از ویندوز، لینوکس، مک و حتی دستگاه‌های اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند.

برای اتصال لجر نانو ایکس به گوشی، می‌توانید از بلوتوث و برای اتصال آن به کامپیوتر می‌توانید از کابل USB استفاده نمایید. کاربری این کیف پول بسیار آسان است؛ چراکه تمامی پیمایش‌ها فقط با استفاده از دو دکمه چپ و راست صورت می‌گیرد و اگر هر دو دکمه را هم‌زمان با یکدیگر فشار دهید، عملکردی مانند دکمه اینتر دارد و می‌توانید معاملات خود را به وسیله آن تایید کنید. والت لج نانوایکس از سیستم عامل حرفه‌ای BOLOS با امنیت فوق‌العاده بالا استفاده می‌کند که همه برنامه‌های رمزنگاری آن به صورت جدا از یکدیگر اجرا می‌شوند.

Ledger Live نرم‌افزاری است که نه تنها به شما کمک می‌کند تا با دستگاه خود ارتباط برقرار کنید، بلکه این امکان را ایجاد می‌کند تا دارایی‌های خود را مبادله نمایید. شما می‌توانید به جای واریز ارز به صرافی، به صورت مستقیم از کیف پولتان استفاده کرده و دیگر دچار مشکلات حاشیه‌ای مربوط به کارمزد و تاخیر نشوید.

کیف پول لجر نانو ایکس

ترزور مدل تی (Trezor Model T)

این کیف پول، نسل دوم والت‌های Trezor می‌باشد که ترزور مدل وان، نسل اول آن است. این والت سخت‌افزاری به صورت کامل با تمامی ویژگی‌های امنیتی مورد قبل، مطابقت دارد و به همین دلیل است که جزو بهترین‌ها شناخته شده است. نسل دوم ترزور، صفحه نمایش‌گر بزرگ، رنگی و لمسی دارد که باعث ایجاد یک تجربه عالی برای کاربران می‌شود. این دستگاه می‌تواند میزبان بیش از 1300 کوین و توکن شود و با این حال، کاربر می‌تواند از سیستم عامل بیت کوین، که به منظور مقابله با عملیات هک بیت کوین طراحی شده نیز استفاده کند.

Trezor Model T با تمامی مشخصات حرفه‌ای که دارد، کاملا منبع باز است و از برنامه‌نویسان کاربلد برای پیدا کردن اشکالات و راه‌های نفوذ به آن، دعوت به کار می‌کند. سیستم عامل آن برای افزایش امنیت در نسل اول Trezor از اول و به طور کامل بازنویسی شده است. این ابزار، از ویندوز، لینوکس، مک و اندروید پشتیبانی می‌کند، اما هنوز قابلیت پشتیبانی از دیوایس‌های iOS را ندارد. برای استفاده و اتصال آن به دستگاه اندروید خود می‌توانید از WebUSB استفاده کنید.

الیپال تایتان (Ellipal Titan)

برخی از افراد فعال در بازار ارزهای دیجیتال، الیپال تایتان را به عنوان یکی از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری می‌شناسند. حالت ایرگپ (Air-gapped) این دستگاه، شما را از نظر فیزیکی، الکترومغناطیسی و الکترونیکی از بقیه شبکه‌ها جدا می‌کند. در حالی که در اکثر والت‌های سخت‌افزاری، از USB یا بلوتوث استفاده می‌شود، در Ellipal Titan کدهای QR برای امضای معاملات، به کار گرفته می‌شوند. به عبارتی دیگر، صفحه مدار این والت طوری ساخته شده است که با Wifi، بلوتوث و مسدود کردن اتصال فیزیکی سازگار نباشد.

بدین ترتیب، دستگاه شما دربرابر حملات شبکه‌ای کاملا محافظت شده است و با مکانیسم ضد تخریب خود از حملات آفلاین نیز جلوگیری می‌کند. الیپال تایتان در صورت تشخیص حملات احتمالی، تمام اطلاعات (کلیدهای خصوصی) که قبلا بر روی آن ذخیره کرده‌اید را حذف می‌کند. همچنین دارای یک صفحه لمسی تمام رنگی 4 اینچی است که با استفاده از آن می‌توانید نمایش‌گر خود را همان‌طور که می‌خواهید، تنظیم کنید و تمام معاملات امضا شده را ببینید.

کی استون پرو (Keystone Pro)

کی استون پرو با داشتن باتری جداشدنی و صفحه نمایش لمسی 4 اینچی، توانسته تجربه کاربری فوق‌العاده‌ای برای شما ایجاد کند. این والت، دارای 3 نسخه Pro، Essential و Ultimate است که قیمت‌های متفاوتی در بازار دارند. نسخه Pro، سنسور اثر انگشت و مکانیزم خود ویرانگری (Self-destruct) دارد، در صورتی که نسخه Ultimate آن علاوه بر داشتن قابلیت‌های معرفی شده، ضد آب نیز می‌باشد و بدنه‌ای آلومینیومی و محافظ جلد سخت دارد.

این کیف پول سخت‌افزاری، از XRP، Tron، Litecoin، Polkadot، Bitcoin Cash، Ethereum، Bitcoin، ETH و Tron پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید آن را با کیف پول‌های نرم‌افزاری زیادی ادغام کنید و برای اهدافی مانند DeFi و Staking نیز به کار ببرید. کی استون پرو به علت داشتن قابلیت‌هایی که ذکر کردیم، محبوبیت بالایی در بین فعالان این عرصه دارد و به عنوان یکی از بهترین‌ها در سال 2021 شناخته شده است.

سیف پل (Safepal)

یکی از کیف پول‌های جدید سخت‌افزاری که به تازگی وارد بازار شده است، سیف پل نام دارد. این والت، توسط آزمایشگاه بایننس پشتیبانی شده و از مکانیزم کانکشن air-gapped و ویژگی امنیتی تست شده EAL5 استفاده می‌کند. همچنین در صورت مشاهده حملات آفلاین و احساس خطر، با استفاده از مکانیزم خود تخریبی، تمامی اطلاعات را از بین می‌برد.

 Safepal در ابعاد یک کارت اعتباری ساخته شده و یک نمایش‌گر 1.3 اینچی و باتری 4000 میلی آمپر در ساعت، دارا می‌باشد. کیف پول سیف پل از 20 بلاک چین و بیش از 10000 توکن پشتیبانی می‌کند و با کیف پول نرم‌افزاری Safepal که برای دستگاه‌های اندروید و iOS قابل استفاده است، کار می‌کند. علاوه بر این، می‌تواند کوین‌ها را تبدیل به erc20- bep2- bep20 کند و به همین سبب در زمره بهترین والت‌ها قرار گرفته است.

کیف پول safepal

بیت باکس صفر دو (BitBox02)

بیت باکس، ساخت کشور سوئیس است که قابل نصب بر روی ویندوز، لینوکس و مک می‌باشد. همچنین می‌توان برای استفاده از آن، روش اتصال USB-C به دستگاه‌های اندرویدی را به کار گرفت. این والت، از بیت کوین، Ethereum، Litecoin و تمام رمزهای ERC20 پشتیبانی می‌کند. کارکرد این دستگاه دقیقا مانند یک USB است و به تجهیزات جانبی نیازی ندارد. برای استفاده از آن باید ابتدا نرم‌افزار BitBox02 را دانلود کرده و در دیوایس خود نصب کنید. یکی از ویژگی‌های بارز این کیف پول، کارت microSD است که به منظور تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی فوری مورد استفاده قرار می‌گیرد. کیف پول بیت باکس صفر دو، از سطح امنیتی قابل توجهی برخوردار است.

این دستگاه، یک تراشه دوگانه دارد که توسط تیمی از توسعه‌دهندگان هسته بیت کوین و کارشناسان رمزنگاری، از سال 2015 ایجاد شده است. این والت، سیستم عامل محدودی داشته و تنها قادر به پشتیبانی از ارزهای معدودی است. کمبود کد اضافی، امنیت هولدرهای بیت کوین را بیشتر می‌کند. همچنین حساب‌های این رمز ارز، به صورت خودکار همه اسکریپت‌های پشتیبانی شده را شامل می‌شود. به منظور بهبود حریم خصوصی در هنگام ارسال، می‌توان از UTXO استفاده کرد.

جمع بندی

امروزه یکی از عرصه‌های سرمایه‌گذاری، بازار رمزارزها است. با اینکه این حوزه برای اکثر افراد جذاب به نظر می‌رسد، اما یکی از عواملی که مانع فعالیت برخی از آن‌ها می‌شود، عدم احساس امنیت است. با ساخت کیف پول سرد، مخصوصا نوع سخت‌افزاری آن، این مشکل تا حدود زیادی برطرف شده است و ما در این مطلب سعی کردیم بهترین کیف پول‌های سخت افزاری را به شما معرفی کنیم.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه