ارسال به دیگران پرینت

آلودگی هوای شهر تهران | آلودگی هوای تهران | آلودگی هوا

جریمه ۱۱۰ هزار خودروی سبک به دلیل آلوده کردن هوای تهران در نیمه نخست سال ۱۴۰۰

رئیس پلیس راهور تهران گفت: در نیمه نخست امسال ۱۱۰ هزار خودروی سبک و ۱۹ هزار خودروی سنگین در بحث آلودگی هوا اعمال قانون شده‌اند.

جریمه ۱۱۰ هزار خودروی سبک به دلیل آلوده کردن هوای تهران در نیمه نخست سال ۱۴۰۰

صبح امروز جلسه‌ای با حضور نمایندگان فراکسیون محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و برخی نمایندگان مجمع تهران، به منظور بررسی ابعاد و راهکارهای مقابله با پدیده آلودگی هوای شهر تهران و اتخاذ  تدابیر و هماهنگی‌های لازم، در ستاد راهور تهران بزرگ به میزبانی سردار محمد حسین حمیدی؛ رئیس پلیس راهور تهران برگزار شد.

در این جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دغدغه‌های خود را درباره مسائل و مشکلات شهر تهران درباره آلودگی هوای تهران بیان کردند و نمایندگان ارگان‌ها، سازمان‌ها و ادارات مرتبط با بحث آلودگی هوای شهر تهران پاسخ‌ها و مسئولیت‌های خود و اقداماتی را که در بحث کاهش آلودگی هوا صورت پذیرفته، به سمع و نظر نمایندگان رساندند.

سردار حمیدی در این جلسه ضمن بیان  نگرانی پلیس درباره آلودگی هوا، از نمایندگان شهر تهران و فراکسیون محیط زیست، پیگیری‌های لازم در مورد سیستمی شدن تمام کنترل‌ها و انجام  و پیاده‌سازی پیشنهادات پلیس راهور تهران بزرگ درباره کاهش آلودگی هوای شهر تهران را خواستار شد.

وی با اشاره به حضور نمایندگان و فرصت ایجاد شده در این دیدار گفت: حضور نمایندگان مردم تهران و فراکسیون محیط زیست در این جلسه نشان‌دهنده عزم جدی نمایندگان و پیگیری از سوی این عزیزان در بحث آلودگی هوا است و پلیس راهور تهران بزرگ از این موضوع استقبال می‌کند و پیشنهادهای ویژه‌ای نیز ارائه داده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: قانون هوای پاک به صراحت اشاره دارد که باید اقدامات جدی در بحث رفع آلودگی هوا انجام شود و پلیس راهور تهران بزرگ نیز چندین پیشنهاد در این مورد ارائه داده است.

حمیدی بیان کرد: از جمله پیشنهادهای پلیس راهور در این رابطه، ساماندهی آلودگی‌های ناوگان حمل و نقل عمومی، عدم تولید موتورسیکلت‌های آلاینده، ساماندهی پایانه‌های مسافربری مثلاً در میدان تجریش، ساماندهی پروژه‌های نیمه‌کاره در معابر پرترافیک همچنین وجود پایانه‌های باربری و تردد آنها در معابر شهر تهران بوده و است، پلیس راهور تهران بزرگ در این رابطه راهکارهایی دارد که این موضوعات را به مجلس و دستگاه‌های مربوطه ارائه و پیشنهاد داده است.

به گفته رئیس پلیس راهور تهران، در نیمه نخست امسال 110 هزار خودروی سبک و 19 هزار خودروی سنگین در بحث آلودگی هوا اعمال قانون شده‌اند.

وی با بیان اینکه برای کنترل‌ها باید به سمت مکانیزه و سیستمی شدن برویم، گفت: 70 درصد از منابع آلاینده مربوط به آلاینده‌های متحرک است که ناوگان حمل و نقل عمومی در این بخش نقش اساسی دارد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در حوزه‌های معاینه فنی می‌توان از بحث سیار شدن این خدمات سخن گفت و با راه‌اندازی سیار معاینه فنی می‌توان قسمت زیادی از این موضوع را در اختیار شهروندان قرار داد.

 

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه