ارسال به دیگران پرینت

مهدوی‌کیا: برنامه‌ریزی اصلی ما برای حضور در المپیک است

سرمربی تیم فوتبال امید اظهار داشت:‌ برنامه‌ریزی اصلی ما برای بازی‌های المپیک است و به مسابقات کسب سهمیه قهرمانی آسیا به عنوان آماده‌سازی برای حضور در المپیک نگاه می‌کنیم.

مهدوی‌کیا: برنامه‌ریزی اصلی ما برای حضور در المپیک است

سرمربی تیم فوتبال امید اظهار داشت:‌ برنامه‌ریزی اصلی ما برای بازی‌های المپیک است و به مسابقات کسب سهمیه قهرمانی آسیا به عنوان آماده‌سازی برای حضور در المپیک نگاه می‌کنیم.

تیم فوتبال امید ایران روز دوشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ در اولین دیدار خود برای کسب سهمیه مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف نپال می‌رود. «مهدی مهدوی‌کیا» سرمربی این تیم امروز (یکشنبه) در نشست خبری پیش از دیدار برابر نپال حضور پیدا کرد و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

وضعیت تیم فوتبال امید به چه صورت است؟

خیلی خوشحالم که با تیم ملی المپیک ایران در این مسابقات حضور داریم. ما با یک تیم جوان در این مسابقات حاضر شدیم و تلفیقی از بازیکنان لیگ برتر و لیگ دسته اول را به این مسابقات آوردیم. تیم خوبی داریم و امیدوارم بتوانیم بازی‌های خوبی را در اینجا به نمایش بگذاریم. برنامه‌ریزی اصلی ما برای بازی‌های المپیک است و به این مسابقات به عنوان آماده‌سازی برای حضور در المپیک نگاه می‌کنیم.

برای ساختن یک تیم خوب چه مواردی لازم است؟

سوال خوبی است. شما باید بازیکنان خوبی در اختیار داشته باشید و مربی هم باید با دانش روز فوتبال آشنا باشد تا بتواند مسائل تاکتیکی را به تیم منتقل کند. خوشبختانه ما در ایران فوتبالیست‌های باکیفیتی داریم و نشان دادیم که در سطح آسیا جزبهترین تیم‌ها هستیم. تیم ملی بزرگسالان ما بهترین تیم آسیا است و فکر می‌کنم برای ساختن یک تیم خوب هر دو گزینه یعنی مربی با دانش و بازیکن خوب لازم است.

تیم شما تا به امروز بازی تدارکاتی نداشته، دلیلش چیست؟

ما با توجه به برنامه‌هایمان، کارمان را کمی دیر شروع کردیم و از سوی دیگر با لیگ ایران تداخل داشتیم اما دو بازی تدارکاتی انجام دادیم که حریفانمان تیم‌های داخلی بودند. هدف اصلی ما المپیک است. این سه مسابقه می‌تواند به پیشرفت ما کمک کند.

از تیم‌های هم‌گروه چه شناختی دارید؟

از تیم نپال و لبنان شناختی نداریم چون با این دو تیم بازی نکرده‌ایم اما از تیم تاجیکستان به دلیل بازی با تیم نوجوانان و جوانان شناخت داریم. امیدوارم بازی‌های خوبی را انجام دهیم. ما به اینجا آمدیم تا به عنوان تیم اول صعود کنیم و سال آینده در مسابقات نهایی حضور پیدا کنیم. من فکر می‌کنم تیم با کیفیتی داریم ولی ممکن است در فوتبال هر اتفاقی رخ بدهد. اگر هم صعود نکردیم، فاجعه‌ای رخ نخواهد داد. تیم ما جوان است و هدفمان المپیک، به همین خاطر برنامه بلند مدت داریم.

حریف اصلی شما در این گروه کدام تیم است؟

به نظر من حریف اصلی ما در این گروه تاجیکستان خواهد بود. با توجه به این که بازی‌های این تیم را دیده ایم و شناخت داریم. البته به همه تیم‌ها احترام می گذاریم. در فوتبال حریف آسان وجود ندارد و کار سختی پیش رو خواهیم داشت و در فوتبال هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست. تمام بازیکنان ما از لیگ‌های ایران هستند. با اینکه بازیکنانی داشتیم که در خارج از ایران مشغول به فعالیت بودند اما ترجیح دادیم آن‌ها را دعوت نکنیم.

بازی‌ها در فیفادی برگزار نمی‌شود و این مشکلاتی را به وجود آورده، نظرشما چیست؟

بله به همین دلیل ما نتوانستیم یک سری از بازیکنانمان را همراه بیاوریم زیرا درگیر لیگ ایران هستند و این پیشنهاد را به کنفدراسیون فوتبال آسیا دادیم که بازی‌های در روز فیفا برگزار شود تا ما هم مشکلات کمتری داشته باشیم و تمام بازیکنانمان را در اختیار داشته باشیم.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه