ارسال به دیگران پرینت

خودروی سواری پژو | خودروی سواری | فرونشست | فرونشست زمین‌های اطراف

یک دستگاه خودرو در گودال فرو رفت +عکس

مدیر آبفای شهرستان نائین گفت: فرونشست زمین سبب وارد آمدن خسارت به تأسیسات آب و فاضلاب و یک دستگاه خودروی عبوری در شهر تاریخی نائین شد.

یک دستگاه خودرو در گودال فرو رفت +عکس

به گزارش روابط عمومی آبفا اصفهان، ساعت ۲ بامداد روز جمعه ۳۰ مهر ماه سال جاری، ناگهان زمین دهان باز کرد و یک دستگاه خودروی سواری پژو را که در حال عبور از کوچه مسجد صاحب‌الزمان خیابان ولیعصر شهر نایین بود به داخل خود بلعید، بخت با راننده خودرو یار بود که توانست از درب سمت شاگرد خارج شده و خود را به سطح خیابان برساند.

 این حادثه ساعت ۲ و ۲۰ دقیقه به امور آب و فاضلاب نایین اعلام شد و دقایقی بعد گروه‌های رسیدگی به حوادث و بهره‌برداری از شبکه آب برای بررسی ابعاد حادثه و خارج کردن خودروی سواری در محل حاضر بودند که در ادامه زمین دوباره نشست کرد و این بار چرخ جرثقیل در گودال دیگری فرو رفت اما قبل از این که ابعاد حادثه گسترش یابد ابتدا جرثقیل و سپس خودروی سواری از داخل گودال خارج و کار بررسی چگونگی وقوع حادثه آغاز شد.

به گفته محمدرضا خامسی نایینی، مدیر آبفای شهرستان نائین در محل حادثه یک قنات قدیمی وجود دارد که به علت خشکسالی شدید چند سالی است از مدار بهره‌برداری خارج شده و در حال تخریب است.

وی افزود: خشکی قنات سبب شده تا گاهی اوقات شاهد فرونشست زمین‌های اطراف این قنات باشیم و در شب حادثه نیز زمین بین دو دهانه میله چاه این قنات فرونشست و خودروی سواری را بلعید.

خامسی ادامه داد: بررسی‌های بیشتر نشان داد به علت فرونشست زمین، انشعاب آب یکی از منازل مسکونی این خیابان با قطر یک اینچ در عمق ۱.۵ متری زمین دچار شکستگی شده بود.

مدیر آبفای نائین با بیان اینکه جریان آب باعث شسته شدن خاک‌های اطراف خط لوله و ایجاد حفره بزرگی زیر آسفالت خیابان به طول ۱۵ و عمق ۴ متر شده بود، گفت: ریزش زمین، سبب بروز خسارت و تغییر شکل لوله جمع‌آوری و انتقال فاضلاب از جنس پل‌ اتیلن و قطر ۲۵۰ میلی‌متر در عمق ۴ متری زمین نیز شده بود.

وی با بیان اینکه فرونشست زمین و سقوط خودروی سواری به داخل حفره، خسارتی به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به شبکه انتقال آب و شبکه جمع‌آوری فاضلاب کوچه مسجد صاحب‌‎الزمان نایین وارد کرده است، بیان کرد: این حادثه خسارت جانی در بر نداشت و خودروی آسیب دیده توسط کلانتری منطقه به پارکینگ منتقل و مالک آن برای انجام امور حقوقی راهنمایی شد.

خامسی خاطرنشان کرد: خشکسالی شدید و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی سبب خشک شدن تعدادی از چاه‌ها و قنات‌های تاریخی شهر نایین شده و گاهی اوقات شاهد بروز چنین حوادثی هستیم که تخریب شبکه‌های آب و فاضلاب شهر را نیز در پی دارد.

به گزارش آبفا، در سال ۱۳۸۸ نیز حادثه مشابهی در فاصله ۶۰ متری همین مکان و در مسیر قنات قدیمی روی داده بود.

 

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه