ارسال به دیگران پرینت

کره جنوبی اولین موشک ساخت خود را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

کره جنوبی با موفقیت اولین موشک ساخت این کشور را به فضا پرتاب کرد و هفتمین کشوری شد که توانست با موفقیت موشکی به فضا بفرستد.

کره جنوبی اولین موشک ساخت خود را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

کره جنوبی با موفقیت اولین موشک ساخت این کشور را به فضا پرتاب کرد و هفتمین کشوری شد که توانست با موفقیت موشکی به فضا بفرستد.

این موشک که معروف به "نوری" است از گوهونگ در ۳۱۰ کیلومتری جنوب سئول، پایتخت پرتاب شد و قرار بود که شبه‌ماهواره ای به وزن ۱.۵ تن را در فضا قرار دهد که در انجام این ماموریت ناموفق بود.

مون جائه- این، رئیس جمهور کره جنوبی گفته که هر سه مرحله پرتاب و جداسازی به خوبی انجام شد، اما قرار دادن یک شبه‌ماهواره در مدار یک ماموریت ناتمام باقی مانده است.

هزینه ساخت موشک "نوری" ۲ تریلیون وون (یک میلیارد و شش میلیون دلار) برآورد شده است.

وزن این موشک ۲۰۰ تن و طول آن ۴۷.۲ متر و دارای شش موتور سوخت مایع است.

کره جنوبی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به ماه کاوشگر بفرستد.

پرتاب این موشک در بحبوحه داغ شدن رقابت تسلیحاتی بین دو کشور کره شمالی و جنوبی صورت گرفته است. هر دو کشور به تازگی سلاح های جدیدی را آزمایش کرده‌اند.

به گفته موسسه تحقیقاتی هوافضای کره که ناظر بر این پرواز بوده، کره جنوبی قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ چهار پرتاب دیگر "نوری" را برای افزایش قابلیت اطمینان انجام دهد.

در حالی که کره جنوبی به عنوان یکی قطب‌های تکنولوژی دیده می‌شود، اما در زمینه توسعه اکتشافات فضایی از سایر کشورها عقب است.

تلاش‌های قبلی کره جنوبی در مورد پرتاب موشک در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ با شکست مواجه شد.

در میان کشورهای آسیایی، چین، ژاپن و هند برنامه‌های فضایی پیشرفته‌ای دارند. کمپانی‌های خصوصی نظیر اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک و بلواوریجین وابسته به جف بزوس به طور فزاینده‌ای در پروژه‌های پرتاب موشک به فضا مشارکت دارند.

در حالی که کره جنوبی می‌گوید قصد دارد از موشک "نوری" برای پرتاب ماهواره استفاده کند، این آزمایش به عنوان بخشی از پیشرفت مداوم این کشور در زمینه توسعه تسلیحات درنظر گرفته شده است.

موشک‌های بالستیک و راکت‌های فضایی از فناوری مشابهی استفاده می کنند.

کره جنوبی اخیرا اقدام به شلیک آزمایشی یک موشک بالستیک از یک زیردریایی کرد. این کشور همچنین در هفته جاری بزرگترین نمایشگاه دفاعی خود را میزبانی می‌کند. قرار است در این نمایشگاه از یک جت جنگنده جدید و سلاح‌های هدایت شونده نظیر موشک رونمایی شود.

در همین حال کره شمالی در حال انجام آزمایش‌های تسلیحاتی است. در هفته‌های اخیر این کشور این کشور سلاح های مافوق صوت و دوربرد را آزمایش کرد.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه