ارسال به دیگران پرینت

حزب‌الله لبنان | اسرائیل | شهرهای تل‌آویو

ادعای مقام‌ اسرائیلی درباره ساخت سلاح اتمی

یک مقام نظامی اسرائیل هشدار داد در صورتی که درگیری با حزب‌الله لبنان روی دهد باید منتظر شلیک 2000 موشک در روز به سوی اسرائیل بود.

 ادعای مقام‌ اسرائیلی درباره ساخت سلاح اتمی

یک مقام نظامی اسرائیل هشدار داد در صورتی که درگیری با حزب‌الله لبنان روی دهد باید منتظر شلیک 2000 موشک در روز به سوی اسرائیل بود.

«اوری گوردین» فرمانده جبهه داخلی اسرائیل گفت در صورتی که روزی اسرائیل با حزب‌الله لبنان درگیر شود انتظار هدف قرار گرفتن با دو هزار موشک در روز را باید داشته باشیم.

وی که با «فرانس پرس» مصاحبه می‌کرد، افزود: «شهرهای تل‌آویو و اسدود در جنوب در جنگ اخیر با نوار غزه شاهد بیشترین شلیک موشک از زمان تشکیل اسرائیل بوده‌اند».

گوردین اضافه کرد: «در صورتی که درگیری یا جنگی با حزب‌الله روی دهد، انتظار داریم که هر روز دست‌کم 5 برابر، موشک از لبنان به سوی اسرائیل شلیک شود».

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی اسرائیل در مصاحبه دیگری با فرانس پرس گفت که ارتش اسرائیل خواستار ثبات لبنان بوده اما حزب‌الله منبع عدم ثبات در لبنان بوده و منابع کشور را در راستای منافع ایران به کار می‌گیرد.

این منبع امنیتی مدعی شد که ایران بیش از هر زمان دیگزی به تولید مواد شکافت‌پذیر لازم برای ساخت سلاح اتمی نزدیک بوده اما همچنان دو سال برای ساخت بمب اتمی فاصله دارد.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی تنها دارنده تسلیحات هسته‌ای در منطقه غرب آسیا به شمار می‌آید. بر اساس برخی گزارش‌ها، رژیم صهیونیستی دست‌کم 90 کلاهک هسته‌ای در زرادخانه‌های خود دارد و مواد شکافت‌پذیر کافی برای ساخت 200 بمب هسته‌ای دیگر را نیز دارد.

از سوی دیگر، این رژیم تاکنون از پیوستن به پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای امتناع می‌ورزد و اجازه بازرسی از تاسیسات هسته‌ای خود را به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نمی‌دهد.

ایران یکی از امضا کنندگان پیمان منع اشاعه هسته‌ای (NPT)‌ بوده و تاسیسات هسته‌ای ایران تحت نظارت و بازید بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد.

همچنین مقام‌های ایرانی بارها تاکید کرده‌اند که هیچ قصدی برای پیگیری ساخت تسلیحات هسته‌ای نداشته و برنامه هسته‌ای ایران صرفا برای مقاصد صلح‌آمیز می‌باشد.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      چه پرو هستند تمام کشور ها در حال قوی کردن سیاست نظامی وارتش خودشون هستند هی به ایران گیر میدن خدا میدونه چند کشور با هم هم دست شدند که با نقشه دیگه ای به ایران صدمه بزنند از طریق تحریم واقتصاد که نتوستن از راه هوای هم که نمیتونند فقط میمونه از طریق زیر دریایی های پیشرفته واز طریق مز های کوهستانی ونقشه دوستی ایران باید تیز بین وبا زیرکی خاص مراقب حرکات موزیانه کشورهای مخالف باشه به امید ایرانی اباد تر وشاد تروپیروز

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه