ارسال به دیگران پرینت

قیمت خودرو | افزایش قیمت خودرو | قیمت خودروهای وارداتی

مسیر سقوط ۴۰ درصدی قیمت خودروهای وارداتی

برخی از منتقدان طرح خودرویی مجلس می‌گویند اگر قرار است واردات خودرو هم انجام بگیرد، باید خودروهای باکیفیت ارزان قیمت در رنج قیمتی ۵۰ تا ۳۰۰‌میلیون‌تومان وارد شود، نه خودروهای لوکس.

مسیر سقوط ۴۰ درصدی قیمت خودروهای وارداتی

طرح آزادسازی خودرو از اوایل شهریور امسال در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت، طرحی که طبق آن، واردات خودرو بدون انتقال ارز و همچنین در ازای صادرات، برای اشخاص حقیقی و حقوقی آزاد خواهد بود.

این در شرایطی است که واردات خودرو در خرداد ۹۷ توسط دولت و در راستای مدیریت منابع ارزی ممنوع شد. با این اتفاق، منحنی قیمت در بازار خودروهای خارجی کشور روندی صعودی به خود گرفت و در این میان، افزایش نرخ ارز نیز کمک کرد تا ارتفاع صعود بالاتر رود.

در این میان مجلس قصد دارد با واردات مشروط خودروی خارجی، حباب قیمت را در بازار خودروی خارجی و داخلی تخلیه کند؛ این موضوع حتی خود را در بازار هم نشان داد؛ به طوری که در اوایل مهرماه شاهد ریزش قیمت خودروهای خارجی در بازار بودیم.

به گفته کارشناسان بازار خودرو و نمایندگان مجلس، در صورت عملی شدن مصوبه مجلس برای واردات خودرو، حباب قیمتی موجود در بازار خودرو تا حد زیادی از بین می‌رود؛ تا جایی که حتی در برخی اظهارنظرهای کارشناسان خودرو، صحبت از کاهش ۴۰ درصدی قیمت خودرو در صورت آزادسازی واردات خودرو می شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      این همه مسوول نمی توانند وض
      ع اقتصاد را درست کنند هی بدتر

    • ناشناس ارسالی در

      اگر این اتفاق واردات خودرو بیفتد
      یک امبد دبگری که روی بیشتر اجناس تاثیر میگذارد بوجود خواهد آمد

    • بهمن ارسالی در

      اینا همش فیلمه تو این مملکت اجازه واردات خودرو نمیدن چون انحصاری هست که پول مفت میره تو جیب این مسوولین. ایرانخودرو و سایپا لاشخور هستن و مدیراشون مفت خور سیری ناپذیر.

    • اواره مظلوم ارسالی در

      انشاالله زنده باشیم که ببینیم ایاخودروارزان میشود؟؟؟

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه