ارسال به دیگران پرینت

افزایش قیمت مرغ | قیمت مرغ | کاهش جوجه‌ریزی

چرا مرغ باز هم گران شد؟

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از افزایش قیمت موقتی مرغ گرم بر اثر افزایش تقاضا و کاهش عرضه خبر داد و گفت: در حال حاضر افزایش قیمت مرغ جای نگرانی ندارد زیرا این افزایش قیمت ناشی از عوامل مختلفی از جمله کاهش جوجه ریزی در گذشته، فعال شدن مجدد تالارها و افزایش چشمگیر تقاضا با توجه به مناسبات مختلف بوده است.

چرا مرغ باز هم گران شد؟

محمدمهدی یعقوب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص افزایش قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: افزایش قیمت کنونی مرغ ناشی از کاهش جوجه‌ریزی در چند وقت اخیر است. در حال حاضر این افزایش قیمت مرغ گرم کاملا موقتی است. از ۲ هفته آینده با وارد شدن مرغ منجمد، به ازای هر کیلو ۲۵ هزار تومان به بازار، شاهد کاهش قیمت مرغ خواهیم بود. 

وی افزود: در حال حاضر میزان توزیع مرغ گرم روزانه در سطح استان ۵۲۰ تن است. 

تا ۲ هفته آینده روزانه صد تن مرغ منجمد وارد بازار خواهد شد

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به کاهش جوجه‌ریزی های اخیر در استان بیان کرد: کمبود مرغ برای عرضه یک مساله قابل پیش‌بینی بود. از همین رو ما برای حل این مساله اقدام به توزیع مرغ منجمد در بازار کردیم اما متاسفانه مراکزی که برای عرضه مرغ منجمد نقش مهمی دارد، همکاری لازم را با سازمان ندارند. با این حال تا ۲ هفته آینده روزانه ۱۰۰ تن مرغ منجمد وارد بازار خواهد شد. به شهروندان پیشنهاد می‌کنیم در دورانی که قیمت مرغ به شکل موقتی افزایش یافته، تنها به اندازه نیاز اصلی و روزانه خود مرغ خرید کنند و مازاد بر نیاز خود مرغ را خریداری نکنند. از مهر ماه تا کنون در سطح استان بیش از هفت میلیون جوجه‌ریزی انجام شده است. 

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه