ارسال به دیگران پرینت

کاهش خلاف انتظار قیمت دلار

قیمت دلار با وجود برخی سیگنال‌های صعودی کاهش یافت و باعث شد قیمت سکه رشد قیمت طلای جهانی را نادیده بگیرد. فعالان بازار احتمال شروع زودهنگام مذاکرات را بالا می‌دانند و تاثیر سایر اخبار کم شده است.

کاهش خلاف انتظار قیمت دلار

به گزارش پایگاه خبری مثلث آنلاین: قیمت دلار بعد از یک هفته نزولی در پایان معاملات روز گذشته بالای مرز 27 هزار و 200 تومان و روی 27 هزار و 220 تومان قرار گرفت. قیمت دلار در شروع معاملات امروز نیز 27 هزار و 220 تومان بود و در ادامه قدری کاهش یافت و مرز 27 هزار و 200 تومان را از دست داد. قیمت دلار27 هزار و 100 تومان بود.

قیمت طلا روز گذشته عمکرد خوبی داشت و توانست خود را به مرز 1800 دلار نزدیک کند. قیمت طلا در پایان معاملات روز گذشته 1793 دلار بود. قیمت طلا معاملات امروز را نیز صعودی آغاز کرد و در ساعت 13 عصر به وقت ایران روی 1798 دلار قرار گرفت.

مرز 1800 دلار از لحاظ روانی برای قیمت طلا بسیار مهم است. عبور از این مرز می‌توانست انتظارات افزایشی در بازار سکه را تقویت کند، اما قیمت سکه واکنش مورد انتظار را نشان نداد.

قیمت سکه عصر روز گذشته روی 11 میلیون و 735 هزار تومان قرار داشت. قیمت سکه در شروع معاملات امروز 11 میلیون و 770 هزار تومان بود. با احتساب قیمت 27 هزار و 100 تومان برای دلار، حباب قیمتی سکه 2.6 درصد به دست به دست می‌آمد که نسبتا کوچک بود.

قیمت سکه می‌توانست افزایش یابد و از مرز 11 میلیون و 800 هزار تومان عبور کند، اما در شروع معاملات امروز کاهش یافت و تا 11 میلیون و 730 هزار تومان پایین آمد.

قیمت دلار با وجود اخبار منفی افزایش نیافت

رشد سهام پتروشیمی یک سیگنال صعودی برای قیمت دلار ارسال کرده بود. در شبکه‌های اطلاع‌رسانی مبادله ارز این خبر به چشم می‌خورد که مقامات اروپایی می‌گویند سفر معاون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا به ایران در شرایط معمولی انجام نشده است و به نوعی یک بازدید سرنوشت‌ساز در شرایط بحران است.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز نسبت به عدم جدیت ایران در بازگشت به مذاکرات هشدار داد. این اخبار می‌توانست قیمت دلار را صعودی کند، اما این اتفاق نیفتاد. قیمت درهم نیز در ساعت 13 و 10 دقیقه به وقت ایران نسبت به روز گذشته بدون تغییر بود و روی 7 هزار و 400 تومان قرار داشت. عدم تغییر قیمت درهم و افت هر چند محدود قیمت دلار که باعث حرکت نزولی قیمت سکه در شروع امر شد، یا ناشی از بی‌تفاوتی بازار نسبت به اخبار برجامی بود، یا اینکه فعالان بازار در روز آخر هفته ترجیح می‌دادند با احتیاط بیشتری رفتار کنند. در حالت کلی به نظر می‌رسد فعالان بازار این روزها احتمال شروع زودهنگام مذاکرات را بالا ارزیابی می‌کنند و سعی دارند واکنش احساسی نسبت به اخبار صعودی نشان ندهند.

1

قیمت دلار متشکل خلاف دلار آزاد حرکت کرد

حجم عرضه دلار در معاملات امروز نسبت به روز گذشته 26 درصد کاهش یافت و روی 6 میلیون و 340 هزار قرار گرفت. با این وجود چون امروز پنج‌شنبه بود و بازار به نوعی نیمی از روز باز بود، نمی‌توان گفت عرضه در سطح پایینی قرار داشت. جهت حرکت قیمت دلار در بازار متشکل نیز خلاف جهت دلار بازار آزاد بود. در حالی که قیمت دلار بازار آزاد نسبت به روز گذشته افت کرد، قیمت دلار در بازار متشکل 77 تومان افزایش یافت و روی 26 هزار و 358 تومان قرار گرفت.

2

برای جمع‌بندی می‌توان گفت با وجود اینکه جهت اخبار چندان مثبت نبود قیمت دلار نسبت به روز گذشته کاهش یافت. قیمت درهم تقریبا نسبت به روز گذشته بدون تغییر بود. عرضه دلار نسبت به روز گذشته پایین آمد. قیمت دلار متشکل بر خلاف قیمت دلار آزاد افزایش یافت. قیمت طلای جهانی رشد کرد، اما قیمت سکه واکنش مورد انتظار را نشان نداد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه