ارسال به دیگران پرینت

انگلیس | اتحادیه اروپا | بازار کار |شرکت‌های خارجی حمل‌ونقل

تصمیم دولت جانسون| کامیون‌داران انگلیس اعتراض کردند

دولت برای حل بحران کنونی مقررات کابوتاژ را که بر فعالیت شرکت‌های خارجی حمل‌ونقل در این کشور نظارت دارد تسهیل کرده است.

 تصمیم دولت جانسون|  کامیون‌داران انگلیس اعتراض کردند

تصمیم دولت انگلیس در خصوص تسهیل مقررات کار برای کامیون‌داران خارجی به منظور مقابله با چالش کمبود راننده و بحران جابه‌جایی کالا در آستانه کریسمس، اعتراض شدید صنف کامیون‌داران انگلیس را که از جانب دولت احساس خیانت می‌کنند به همراه داشت

 طبق مقررات جدیدی که گرنت شپس وزیر حمل و نقل انگلیس در نظر گرفته است، رانندگان خارجی که از اتحادیه اروپا وارد کشور می‌شوند مجاز خواهند بود تا در عرض چهارده روز به میزان نامحدودی بار جابه‌جا یا به اصطلاح کابوتاژ (حمل کالا از یک نقطه به نقطه دیگر کشور از راه دریا یا رودخانه‌های مرزی) کنند. این درحالیست که طبق مقررات کنونی، تخلیه یا بارگیری برای رانندگان خارجی محدود به دو نوبت در هفته است.

مقررات جدید قرار است از ماه دسامبر اجرایی شود اما شرکت‌های حمل و نقل انگلیس نگرانند که بازار کار خود را در رقابت با شرکت‌های اروپایی از دست بدهند.

کمبود راننده کامیون بر اثر همه‌گیری کرونا و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باعث بروز بحران‌های متعددی از جمله کمبود سوخت در پمپ بنزین‌ها و تلنبار شدن کالاها در بنادر انگلیس شده است. خرده فروشان و مدیران شرکت‌های زنجیره‌ای نسبت به چالش عرضه کالا در آستانه کریسمس هشدار داده‌اند.

ماه گذشته دولت انگلیس ۵ هزار مجوز کار برای رانندگان خارجی تخصیص داد که با استقبال چندانی مواجه نشد. این درحالیست که به گفته رسانه‌ها، مراحل اداری صدور روادید به حدی طولانی است که احتمالا نخستین راننده خارجی بتواند ماه آینده ویزای کار دریافت کند و وارد کشور می‌شود.

دولت برای حل بحران کنونی مقررات کابوتاژ را که بر فعالیت شرکت‌های خارجی حمل‌ونقل در این کشور نظارت دارد تسهیل کرده است. طرح دولت هنوز در دست بررسی است اما اگر تصویب شود از اواخر امسال (۲۰۲۱) به مدت ۶ ماه اجرا خواهد شد. وزیر حمل و نقل انگلیس می‌گوید که این سریع‌ترین روش برای حل بحران است و  نیازی به صدور ویزای کار ندارد و یک اقدام معقول است.

اما راد مکنزی از انجمن حمل‌ونقل خیابانی طرح دولت را «مضحک» و «رقت انگیز» خوانده و می‌گوید اگر به شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان اجازه داده شود که هر دو هفته با نرخ ارزان‌تر و به میزان نامحدود کار کنند شرکت‌های حمل و نقل انگلیس که با کمبود راننده و افزایش قیمت‌ها روبرو هستند نابود می‌شوند.

وی افزود: این طرح به معنای گرفتن کار از اپراتورها و رانندگان انگلیسی و واگذار کردن آن به اروپایی‌هایی است که اینجا مالیات نمی‌دهند و دستمزد چندانی به رانندگانشان نمی‌پردازند. مکنزی تصریح کرد: ما خواهان کابوتاژ برای نابودی صنعت حمل و نقل کشور نیستیم. «شارون گراهام» دبیر کل بزرگترین اتحادیه کارگری انگلیس هم طرح دولت را شرم‌آور خوانده و خواهان افزایش دستمزد رانندگان در این کشور شده است.

در همین حال وزیر دارایی فرانسه مشکل انگلیس را به پیامدهای خروج این کشور از اتحادیه اروپا و بازار مشترک اروپایی نسبت داده است. وی در نشست وزرای دارویی گروه هفت قدرت صنعتی جهان بیان داشت که پاریس هم با مشکل راننده کامیون مواجه است اما بازار «خیلی مهم» مشترک اروپایی باعث کاهش فشار این مساله شده است.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه