ارسال به دیگران پرینت

داروخانه | سازمان غذا و دارو | قیمت دارو

دیوان محاسبات: ۱۰۰۰ مقام دولتی داروخانه دارند

اخیراً دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ منتشر کرده که نشان می دهداز حدود ۱۳ هزار داروخانه فعال در سراسر کشور، مؤسس ۸۱۲ داروخانه، از کارکنان بخش دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی هستند. مؤسس ۲۲۱ داروخانه نیز از کارمندان شاغل در پست‌های حاکمیتی سیاست‌گذاری، صدور مجوز و نظارت بر امور دارو است.

دیوان محاسبات: ۱۰۰۰ مقام دولتی داروخانه دارند

رییس سازمان غذا و دارو گفت: براساس قوانین کشور، هیچ منع قانونی بر این که یک داروسازی که شاغل در بخش های دولتی است داروخانه داشته باشد.

محمدرضا شانه ساز رییس سازمان غذا و دارو در خصوص انتقادات مطرح شده مبنی بر اینکه کارکنان دولت، دارای داروخانه هستند، اظهار داشت:رییس سازمان غذا و دارو ادامه داد: براساس قوانین کشور، هیچ منع قانونی بر این که یک داروسازی که شاغل در بخش های دولتی است داروخانه داشته باشد، وجود ندارد و بر همین اساس داروساز هم (مثل پزشکان، دندانپزشکان یا متخصصان علوم آزمایشگاهی که می توانند مطب و آزمایشگاه و موسسه پزشکی داشته باشند) می توانند داروخانه داشته باشند.

وی عنوان کرد: وقتی قانون منع نکرده پس هیچ کس هم نمی تواند مانع داشتن همزمان داروخانه برای داروساز شاغل در مراکز دولتی شود.

شانه ساز ادامه داد: نکته دوم اینست که قیمت دارو مصوب وزارت بهداشت است و کالایی نیست که بتوان با قیمت دیگری فروخت زیرا قیمت دارو توسط سازمان حمایت، سازمان غذا و دارو و نمایندگان صنعت داروسازی قیمت گذاری می شود بنابراین داروحانه نمی تواند راسا قیمت دارو را بالا و پایین کند و اصولا تعارض منافعی هم از این بعد وجود ندارد.

وی افزود: نکته سوم این که داروخانه یک موسسه پزشکی است که خدماتش را براساس یکسری اصول علمی ارائه می کند و چون منع قانونی وجود ندارد هیچکس هم نمی تواند مانع فعالیت و تاسیس داروخانه توسط داروساز ها شود.

گفتنی است اخیراً دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ منتشر کرده که نشان می دهداز حدود ۱۳ هزار داروخانه فعال در سراسر کشور، مؤسس ۸۱۲ داروخانه، از کارکنان بخش دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی هستند. مؤسس ۲۲۱ داروخانه نیز از کارمندان شاغل در پست‌های حاکمیتی سیاست‌گذاری، صدور مجوز و نظارت بر امور دارو است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه