ارسال به دیگران پرینت

قیمت دلار در بازار | قیمت دلار | بازار ارز

نکته مهم بازار ارز | قیمت دلار در بازار

کف و‌قیمت دلار در بازار بین ۲۵ و ۲۸ هزار اعلام می شود.

نکته مهم بازار ارز |  قیمت دلار در بازار

بازار ارز این روزها روند نسبتا خنثی‌ای را می گذارند، نکته مهم بازار ارز واکنش به سطوح حمایتی بود. روز گذشته صبح نرخ با 27 هزار تومان شروع کرد، تا 26 هزار تومان رفت، اما بار دیگر به سمت بالا برگشت تا سطح 27 هزار تومان نشان بدهد، که حمایت مهمی است.

در بازار سکه نیز سکه‌بازان می‌گفتند، سطح 11 میلیون و ششصد هزار تومان یک سطح حمایتی مهمی است که از  ماه مرداد تا کنوندشکسته نشده و خیلی خوب عمل کرده و جلوی ریزش بازار را گرفته است. دیروز نیز این اتفاق تکرار شد.

اما در بازار ارز، معامله‌گران برگشت قیمت دلار در بازار را به جلسه اسرائیل، امارات و عربستان و اظهارات مطرح شده در آن ربط می‌دادند.

خبر دیگری که  در بازار انعکاس داشت سفر یک مقام ارشد اتحادیه اروپا به تهران است که گویا امروز انجام می‌شود. بلومبرگ نیز به نقل از منابع آگاه گفته دور بعدی مذاکرات 3 هفته دیگه خواهد بود. البته طبق اخبار دیگری که در کانال‌های دلاری وجود داشته است، هنوز در مورد چگونگی ورود ایران به مذاکرات تصمیم‌گیری نشده است.

برخی از معامله‌گران مدعی هستند که نقدینگی در بازار پول یعنی بانک‌ها و مسکن قفل است، از طرف دیگر تقاضای واردات را خود دولت با ممنوعیت‌هایی که مصوب کرده، کاهش داده است، انتقال پول نیز به راحتی گذشته نیست. در واقع این دسته از فعالان بازار، معتقدند که اگر این اتفاقات نبود دلار بیشتر از این‌ها باید رشد می‌کرد. هر چند در مورد بخشی از گفته‌های معامله‌گران، سند معتبری وجود ندارد.

اما در مورد تحلیل، بسیاری از معامله‌گران 25 تا 26 هزار تومان را کف بلندمدت بازار ارز می‌دانند، چرا که از نظر آن‌ها بازار ارز در حدود 6 ماه بالای این نرخ مبادله شده و فعالان اقتصادی هم کل فعالیت خودشان  را با دلار بالای 25 هزار تومان تنظیم کردند، و اگر نرخ پایین‌تر از این سطح بیاید دچار مشکلات متعددی می‌شوند. در نتیجه این قسمت از فعالان معتقدند که در 26 هزار تومان، باید شاهد یک حمایت سنگین باشیم.

از آن طرف، با توجه به اینکه دلار با برخورد به 28 هزار و چهارصد تومان کاملا روندش برعکس شد، سقف دلار در میان‌مدت را همان سطح می‌دونند. البته که نباید اخبار مربوط به مذاکرات و توافق یا عدم توافق نهایی را دست کم بگیریم، هر خبر قطعی از این کانال، میتونه به طور کلی فعالان بازار را شگفت زده کند.

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه