ارسال به دیگران پرینت

گفتگوی گسترش نیوز با تحلیلگر بازارهای مالی:

خرید شیبا منطقی است؟ / قبل از سرمایه‌گذاری بخوانید

رمز ارزی که ۱۰۰ درصد رشد کند، ریزش بیش از ۷۰ درصدی را هم احتمالاً خواهد دید. ارزهای دیجیتالی مثل شیبا و دوج کوین مناسب افرادی است که توانایی نوسانگری در بازار را دارند.

خرید شیبا منطقی است؟ / قبل از سرمایه‌گذاری بخوانید
 
شیبا رمز ارزی هست که در هفته گذشته به واسطه شرایط خاصی که در بازار ارزهای دیجیتال داشت، مورد توجه قرار گرفت. اگر چه این آلت کوین از نظر خیلی از کارشناسان همانند دوج کوین پشتوانه قوی ندارد اما مورد توجه خیلی از فعالین بازار قرار گرفت. ارز دیجیتال شیبا توانست رمز ارزهایی مثل پالیگان و استلار را کنار بزند و در جایگاه هجدهم بازار قرار بگیرد. مهم‌ترین دلیل رشد ۴۰ درصدی رمز ارز شیبا آن هم تنها در یک ساعت توئیت ایلان ماسک بود که عکسی از سگ نژاد شیبا را منتشر کرده بود. شیبا خود را قاتل رمز ارز دوج‌ کوین می‌داند. در ادامه همراه ما باشید تا نظر یکی از تحلیلگران بازارهای مالی را در خصوص ارز دیجیتال شیبا بخوانیم.

آلت کوین‌های بدون پشتوانه

امیرحسین نام‌آور کارشناس و تحلیلگر بازارهای مالی در گفتگو با گسترش نیوز گفت: در خصوص آلت کوین‌ها خصوصاً رمز ارز، شیبا و دوج کوین شاهد تبلیغات گسترده در دنیا هستیم. ارزهای دیجیتالی که عموماً پروژه‌های قوی پشت سر آن‌ها نیست. به صورت کلی به سهامداران توصیه نمی‌کنیم، به سمت این رمز ارزها بروند.​

نام‌آورز

 

دو توکن تأثیرگذار شیبا

نام‌آور اظهار کرد: ارز دیجیتال شیبا پروژه‌ای بود که دوست دارد، یک صرافی غیر متمرکز (Shiba Swap) راه‌اندازی کند. همچنین شیبا دو توکن به نام استخوان (bone) و قلاده (leash) دارد.

وی افزود: اگر این دو تا توکن به جایگاه خوبی برسند و صرافی غیر متمرکز راه‌اندازی شود، اتفاق‌های خوبی برای ارز دیجیتال شیبا رقم می‌خورد. در غیر این صورت پول است که این رمز ارز را پمپ کرده است.

سرمایه‌گذاری در رمز ارز شیبا مناسب چه کسانی است؟

این کارشناس و تحلیلگر بازارهای مالی تأکید کرد: بهتر مردم به سمت پروژه‌های قوی حرکت کنند. رمز ارزی که ۱۰۰ درصد رشد کند، ریزش بیش از ۷۰ درصدی را هم احتمالاً خواهد دید. ارزهای دیجیتالی مثل شیبا و دوج کوین مناسب افرادی است که توانایی نوسانگری در بازار را دارند.

نام‌آور در پایان گفت: افرادی که توانایی نوسانگری ندارند، از این پروژه‌ها دوری کنند. مردم به سمت پروژه‌های قوی بازار ارزهای دیجیتال بروند. پروژه‌های قوی مثل چین لینک و بایننس کوین در بازار ارزهای دیجیتال مناسب مردم هست.

اوضاع و احوال ارز دیجیتال شیبا

اگر نگاهی به بازار ارزهای دیجیتال داشته باشیم، شیبا اینو با نماد اختصاری SHIB ارزش بازارش حدود ۱۲.۳۳ میلیارد دلار است و در رتبه ۱۸ بازار قرار دارد. همچنین سهم ۰.۵۰ درصدی از کل بازار رمز ارز را دارد. حجم مبادلات روزانه شیبا ۶.۷۶ میلیارد دلار است. در ۲۴ ساعت اخیر ۱۲.۶۸ درصد افزایش قیمت داشت. ارز دیجیتال شیبا اینو در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ بیشترین قیمت را تجربه کرده است. در آن زمان قیمت شیبا معادل ۰.۰۰۰۰۳ دلار بود. نکته مهم این هست که رمز ارز شیبا تا این لحظه با قدرت رسانه‌ رشد کرده است اما هنوز برنامه‌ی مشخصی ندارد. در نتیجه سرمایه‌گذاری باید جانب احتیاط را رعایت کنند. دو کیف پول تراست ولت و متا مسک رمز ارز شیبا را پشتیبانی می‌کنند. از صرافی‌های بین‌المللی نیز بایننس (Binance)، کوینکس (Coinex)، صرافی یونی سواپ (Uniswap)، صرافی هات بیت (hotbit)، صرافی هیوبی (Huobi Global)، پولونیکس (Poloniex) و کوین بیس (Coinbase) ارز دیجیتال شیبا را پشتیبانی می‌کنند.

تفاوت رمز ارز شیبا و دوج کوین

در ابتدای این گزارش شیبا را قاتل دوج کوین دانستی، در این بخش بهتر به تفاوت‌های این دو رمز ارز بپردازیم. در ابتدا باید اشاره کنیم که رمز ارز دوج کوین بلاک چین اختصاصی دارد اما ارز دیجیتال شیبا بر بستر اتریوم قرار دارد. در نتیجه دوج کوین یک کوین است اما شیبا یک توکن محسوب می‌شود. پیرامون تفاوت بعدی باید توجه داشته باشید که رمز ارز دوج کوین با فرایند استخراج تولید می‌شود اما تمام توکن‌های ارز دیجیتال شیبا از ابتدا در شبکه قفل شده است. نکته مهم دیگر این هست که تعداد رمز ارز دوج کوین بی نهایت است اما مقدار ارز دیجیتال شیبا ۱۰۱۵ توکن است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه