ارسال به دیگران پرینت

کرونا | درمان کرونا | شرکت داروسازی | سازمان غذا و داروی آمریکا

ادعای یک شرکت داروسازی درباره ساخت دارویی موثر در درمان کرونا

شرکت داروسازی آسترازنکا اعلام کرد که داروی حاوی آنتی بادی تولید این شرکت میتواند خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ را به نصف کاهش دهد.

ادعای یک شرکت داروسازی درباره ساخت دارویی موثر در درمان کرونا

این شرکت داروسازی روز گذشته (دوشنبه) در گزارشی اعلام کرد: داروی حاوی آنتی بادی خطر بروز نوع شدید بیماری کووید-۱۹ را در مراحل پایانی آزمایشگاهی حداقل ۵۰ درصد کاهش داده است.

این دارو موسوم به AZD۷۴۴۲ حاوی دو آنتی بادی مختلف است که از خون افرادی بدست آمده که پیش از این به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده بودند. به گفته مدیران این شرکت داروسازی این اولین دارو در نوع خود است که توانسته در مراحل پایانی آزمایشگاهی در پیشگیری و درمان بیماری موثر باشد.

این شرکت پیش از این و در ماه اوت از سازمان غذا و داروی آمریکا درخواست کرده بود تا مصرف داروی AZD۷۴۴۲ را برای پیشگیری از ابتلا به کووید-۱۹ تایید کند چرا که نتایج بررسیها حاکی از تاثیر ۷۷ درصدی این دارو در کاهش خطر بیماری کووید-۱۹ است.

یافته های این تحقیق درحالی منتشر شد که شرکت داروسازی مرک نیز روز گذشته خبر داد که به دنبال آن است تا تایید سازمان غذا و داروی آمریکا را برای نوعی قرص خوراکی دریافت کند. گفته شده این دارو میتواند خطر بستری شدن و مرگ ناشی از بیماری را به نصف کاهش دهد.

 به نقل از ساینس الرت، جدیدترین یافته های شرکت آسترازنکا حاکی از آن است در صورتیکه دارو در مدت هفت روز پس از بروز علائم مصرف شود میتواند خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ یا مرگ ناشی از آن را به نصف کاهش دهد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه