ارسال به دیگران پرینت

جایگزین صدراعظم پیشین اتریش سوگند یاد کرد

الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه سابق اتریش، روز دوشنبه ۱۱ اکتبر به عنوان صدراعظم جدید این کشور سوگند یاد کرپ وجانشین سباستین کورتس شد.مراسم ادای سوگند آقای شالنبرگ در دفتر الکساندر وان در بلن، رییس جمهوری اتریش برگزار شد.

جایگزین  صدراعظم پیشین اتریش سوگند یاد کرد

الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه سابق اتریش، روز دوشنبه ۱۱ اکتبر به عنوان صدراعظم جدید این کشور سوگند یاد کرد وجانشین سباستین کورتس شد.

مراسم ادای سوگند آقای شالنبرگ در دفتر الکساندر وان در بلن، رییس جمهوری اتریش برگزار شد.

در این مراسم مایکل لینهارت که قرار است به جای شالنبرگ وزیر امور خارجه جدید اتریش باشد نیز او را همراهی می‌کرد. لینهارت پیش از این به عنوان سفیر اتریش در فرانسه مشغول فعالیت بود.

سباستین کورتس، صدراعظم پیشین اتریش پس از چندین روز انتقادات گسترده و حواشی پیرامون پرونده سو استفاده از رسانه‌ها و همچنین تحقیقات دادستانی از او و برخی از اعضای کابینه‌اش، شنبه ۹ اکتبر از سمت خود کناره‌گیری کرد. آقای کورتس با رد تمام اتهامات تاکید کرد که برای جلوگیری از ورود کشور به آشوب و هرج و مرج تصمیم گرفته از جایگاه خود کنار رود.

کورتس در هنگام استعفا، السکاندر شالنبرگ را به عنوان جاشنین خود و صدر اعظم جدید اتریش معرفی کرد.

آقای شالنبرگ ۵۲ ساله در سال ۱۹۶۲ در شهر برن سوئیس متولد شده است. او هم همچون کورتس از وزارت امور خارجه اتریش به صدرات اعظمی این کشور می‌رسد. آقای شالنبرگ از ژوئن ۲۰۱۹ به عنوان وزیر امور خارجه در کابینه دوم کورتس کار خود را آغاز کرده بود و تا زمان ادای سوگند به عنوان صدر اعظم، در این جایگاه حضور داشت.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه