ارسال به دیگران پرینت

شیاد اینستاگرامی دستگیر شد | او مشهد را به هم ریخته بود

شیاد اینستاگرامی در مشهد به دام افتاد.

شیاد اینستاگرامی دستگیر شد | او مشهد را به هم ریخته بود

یکی از دوستانش به او زنگ زد و پس از خوش و بش دوستانه، پیشنهادی برای حل مشکل مالی اش ارائه کرد.

اما مرد جوان اعلام کرد که نه تنها مشکل مالی ندارد، بلکه از کسی هم کمک نخواسته است.

 اما دوستش با تعجب اعلام کرد که پیامی در اینستاگرام از سوی او دریافت کرده که تقاضای وجه نقد داشته است، مرد جوان با دیدن صفحه چت دوستش متعجب شد و اعلام کرد که اصلا از این موضوع اطلاعی ندارد.

سودجویی یک شیاد از دوستان اینستاگرامی

این ماجرا چند بار دیگر هم تکرار شد تا جایی که جوان مشهدی متوجه شد کاسه ای زیر نیم کاسه است و با این احتمال که فرد یا افرادی به حساب کاربری او در اینستاگرام نفوذ کرده اند، پس از شکایت برای پیگیری پرونده راهی پلیس فتای خراسان رضوی شد.

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان رضوی جزئیات این پرونده را این گونه تشریح کرد که، شهروندی با در دست داشتن شکوائیه قضایی مبنی بر دسترسی غیرمجاز به داده هایش در فضای مجازی و هک صفحه کاربری اینستاگرام به پلیس فتا مراجعه کرد که رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت.

با ارائه مستندات شاکی، مشخص شد متهم با سوء استفاده از ضعف امنیتی موجود در حساب کاربری شاکی، دسترسی به این حساب پیدا کرده و با ارسال پیام های جعلی اقدام به کلاهبرداری از دیگر کاربران کرده است .کارآگاهان پلیس فتا با توجه به اهمیت موضوع و مستندات ارائه شده از سوی شاکی، شناسایی متهم را در دستور کار قرار دادند. با تحلیل عملکرد متهم در این بستر و با هماهنگی مقام قضایی، متهم دستگیر شد.

در تحقیقات تخصصی، متهم در ابتدا موضوع پرونده را کاملا انکار کرد ولی با رویارویی با ادله دیجیتال جمع آوری شده چاره ای جز بیان حقیقت ندید و انگیزه اش را کسب منفعت مالی اعلام کرد.

 

 

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • رضا ارسالی در

      خجالت بکشید،این چه تیتر مسخره ای بود؟؟ کجای شهر مشهد بهم ریخت؟؟ چند نفر درگیر این مساله بودن که اینجوری بزرگش کردین؟؟

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه