ارسال به دیگران پرینت

هشت سال دفاع مقدس | فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی | نفتکش‌های جمهوری اسلامی

دریادار ایرانی: نفتکش‌های ایران با اسکورت نیروی دریایی ارتش به لبنان رسیدند

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز اسکورت شناورها باهمت ناو گروه‌های نیروی دریای ارتش با اقتدار انجام می‌شود و نفتکش‌های جمهوری اسلامی به سمت لبنان با اسکورت نیروی دریایی در دل دریاها انجام شد.

دریادار ایرانی: نفتکش‌های ایران با اسکورت نیروی دریایی ارتش به لبنان رسیدند

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز اسکورت شناورها باهمت ناو گروه‌های نیروی دریای ارتش با اقتدار انجام می‌شود و نفتکش‌های جمهوری اسلامی به سمت لبنان با اسکورت نیروی دریایی در دل دریاها انجام شد.

امیر دریادار شهرام ایرانی صبح امروز در نشست با نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد تجارت ایران از طریق دریا انجام می‌شود و نیروی دریایی تنها نیرویی است که فراتر از مرزهای کشور فعالیت دارد و توانسته در دیپلماسی دریایی نظام مقدس جمهوری اسلامی اثرگذار باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: مأموریت مهم تأمین امنیت شاهراه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در دورترین نقطه دریاها از زمان دفاع مقدس تا امروز بر عهده نیروی دریایی بوده و در آینده هم ادامه خواهد داشت و هیچ تهدیدی ما را از مسیر و مأموریتی که داریم بازنداشته و نه‌تنها عقب نرفتیم بلکه جلوتر نیز رفته‌ایم.

ایرانی تاکید کرد: امروز نیز اگر در صحنه‌های بین‌المللی اتفاقاتی افتاده، حضور ناو گروه‌های نیروی دریایی باعث کمک به عزیزانمان در سیاست خارجی کشور شده است.

تاکید کرد: اما آنچه محور اصلی است این است که خودمان را به طور حتم به‌روز نگه داریم و یکی از هدف‌گذاری‌ها این است که از ظرفیت استان همیشه قهرمان بوشهر که استانی دریایی و استعمارستیز است، استفاده کنیم.

وی درباره ارتقای توان دریانوردی نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: در این راستا در هر نقطه آبی دنیا که فرمان صادر شود بااقتدار حاضر می‌شویم و به لطف خدا ظرفیت آن نیز وجود دارد و قطع به‌یقین به دنبال تقویت و گسترش پایگاه‌های خود در سطح اقیانوس‌ها هستیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: امروز نیروی دریایی با بهره‌گیری از توان دانش داخلی توانسته تجهیزات خود را تأمین کند و در عمق دریا مأموریتی که در طول هشت سال دفاع مقدس انجام داد را همچنان ادامه دهد.

ایرانی اضافه کرد: امروز اسکورت شناورها باهمت ناو گروه‌های نیروی دریای ارتش بااقتدار انجام می‌شود و نفتکش‌های جمهوری اسلامی به سمت لبنان با اسکورت نیروی دریایی در دل دریاها انجام شد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر نیز ناوگروه هفتاد و هشتم نیروی دریایی ارتش در قالب دو فروند ناوشکن در محدوده خلیج عدن و دریای سرخ مستقر است و مشغول اسکورت شناورهای نفتکش به سمت کانال سوئز هستند.

فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی گفت: در زمان حاضر اسکورت ناو گروه‌های نیروی دریایی تا دهانه کانال سوئز انجام می‌شود.

وی یادآور شد: هرچند آنها برای اینکه ما را بترسانند در محدوده خلیج عدن رزمایش انجام دادند اما به لطف خدا هر روز ناوشکن نیروی دریایی ارتش در خلیج عدن حضور می‌یابد و پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز درمی‌آورد و بااقتدار دور می‌زند و وقتی نفتکش عبور کرد بازمی‌گردد و نفتکش دیگری را اسکورت می‌کنند.

ایرانی گفت: امروز فعالیت نیروی دریایی به سمت دریای عمان گسیل پیدا کرده است و بخش عمده‌ای از همکاران ما که در بوشهر مستقر بودند از نظر عملیاتی امروز در سواحل مکران مستقر هستند، هرچند حوزه مأموریتی آنها بسیار سخت است و این منطقه به آن صورت مطلوب در مسیر پیشرفت قرار نگرفته است.

وی یادآور شد: آنچه تاکنون در منطقه مکران انجام شده از نعمت حمایت رهبر معظم انقلاب برخوردار است که چراغ راه ما بوده و سعی کرده‌ایم فرامین ایشان را به‌درستی عملیاتی و به نتیجه برسانیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: هدف این است که دل رهبر معظم انقلاب را شاد کنیم و آرامش خاطری در حوزه دریا داشته باشند و بدانند فرزندانشان با سخت‌کوشی و ولایت‌مداری با بهره‌گیری از تخصص لازم در دریا حضوری مقتدرانه دارند و همان‌طور که تاکنون توانستیم دشمن را از محدوده خلیج‌فارس و دریای عمان بیرون کنیم از محدوده اقیانوس هند نیز خارج کنیم.

وی ادامه داد: استان بوشهر برای نیروی دریای افتخارات زیادی داشته است و این پایگاه در جنگ با انجام عملیات‌های مختلفی از جمله عملیات مروارید و درهم شکستن نیروی دریایی دشمن در روزهای نخست آغاز جنگ سرنوشت‌ساز عملکرد و خاطرات و تأثیرگذاری این پایگاه همواره در تاریخ این کشور به یادگار می‌ماند.

ایرانی اضافه کرد: استان بوشهر همه سرنوشت‌ساز بوده و در مقابل استعمار و استکبار مردانه ایستادگی کردند و امروز نیز ما وامدار همان مردانگی‌ها و شجاعت‌ها هستیم و با شعار راه ما راه حسین (ع) ادامه‌دهنده راه شهدای این سرزمین هستیم.

وی گفت: به‌زودی در استان توانمند بوشهر خبرها و اتفاق‌های خوبی در حوزه دریا به‌نظام تقدیم خواهیم کرد و تلاش می‌شود از این توانمندی بهره لازم بگیریم.

 

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه