ارسال به دیگران پرینت

حضور متخصصان و مدیران ایرانی حوزه اهدا و پیوند در کنگره بین‌المللی ISOT 2021

دکتر مهدی شادنوش، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، به همراه دکتر ساناز دهقانی، دکتر کتایون نجفی‏زاده و دکتر امید قبادی در کنگره بین‌المللی اهدا و پیوند عضو که به‌صورت مجازی توسط کشور هند برگزار می‏شود، حضور یافتند و با ارائه مقاله و سخنرانی از جدیدترین دستاوردهای حوزه اهدا و پیوند عضو در ایران گفتند.

حضور متخصصان و مدیران ایرانی حوزه اهدا و پیوند در کنگره بین‌المللی ISOT 2021

به گزارش شمانیوز و به نقل از روابط عمومی انجمن اهدای عضو ایرانیان، انجمن علمی پیوند اعضای هند The Indian Society of Organ Transplantation (ISOT) مشتمل بر بیش از 1420 عضو از متخصصان حوزه اهدا و پیوند عضو، به‌منظور ارتقا و توسعه علوم مرتبط، سالانه کنگره‌ای با حضور شرکت‌کنندگان مختلف از سراسر جهان برگزار می‌کند. امسال نیز این انجمن بر آن شد تا سی و یکمین کنگره اهدا و پیوند را به‌صورت مجازی برگزار کند. دکتر مهدی شادنوش، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت با مقاله «گزارشی از فرآیند اهدا و پیوند اعضا در ایران»، دکتر ساناز دهقانی، رئیس اداره فراهم آوری و پیوند اعضای این وزارتخانه، با مقاله «بررسی ارتباط میان اطلاعات دموگرافی افراد و علت مرگ مغزی آن‌ها در مدت 5 سال»، دکتر کتایون نجفی‌زاده، مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان با مقاله «افزایش نرخ اهدای عضو از افراد مرگ مغزی با استفاده از تشخیص دقیق افراد دارای شرایط اهدا» و دکتر امید قبادی، نائب رئیس این انجمن با مقاله «روش‌های افزایش 96 درصدی میل خانواده‌ها به رضایت برای اهدای اعضای فرد مرگ مغزی» در بخش اصلی کنگره حضور یافتند. همچنین، امروز، دکتر امید قبادی، به منظور تربیت کوردیناتورهای بین‌المللی در قالب کارگاه‌های آموزشی جانبی کنگره، با موضوع «بررسی دلایل مهم تأثیرگذار در بهبود روند اهدا و پیوند در جهان» سخنرانی خواهند داشت. گفتنی است، در بخش جانبی کنگره که با همکاری شبکه کوردیناتورها (هماهنگ‌کنندگان) حوزه اهدا و پیوند Network and Alliance of Transplant Coordinators (NATCO) برگزار می‌شود نیز انجمن اهدای عضو با 4 مقاله به شرح زیر حضور پیدا کرد.

  • تأثیر برنامه‌های تلویزیونی مختلف بر افزایش انگیزه عموم جامعه برای دریافت کارت اهدای عضو     

ارائه‌دهنده: دکتر کتایون نجفی زاده

  • ارائه راهکارهای موفق برای حفظ تأثیر آموزش گروه‌های کوردیناتورهای اهدای عضو        

ارائه‌دهنده: دکتر امید قبادی

  • تأثیر روش‌های سوگ درمانی در درمان غم و اندوه مادران اهداکنندگان      

ارائه‌دهنده: دکتر مرضیه لطیفی

  • دلایل امتناع خانواده‌ها از رضایت به اهدای عضو فرد مرگ مغزی              

ارائه‌دهنده: دکتر زهرا رحیمی/ این کنگره که از 15 الی 18 مهرماه برگزار می‌شود شامل بخش‌های مختلفی از جمله ارائه خلاصه مقالات بین‌المللی، کارگاه‌های آموزشی، پنل‌های گفت‌وگوی آزاد و... است.  

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه