ارسال به دیگران پرینت

ایران | انتخابات | انتخابات در عراق

اظهارات خطیب زاده درباره گروهک‌های تروریستی در خاک عراق

سخنگوی وزارت خارجه درباره گروهک‌های تروریستی در خاک عراق اظهار داشت: بارها به دوستان در دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان عراق گفته‌ایم که این با حسن همجواری و حسن همسایگی همخوانی ندارد. این وضعیت قابل ادامه دادن نیست و این پایگاه‌ها باید جمع شوند. این پایگاه‌ها باید جمع شوند و این‌ها نمی‌تواند منبع ناامنی علیه ما باشند هم اقلیم می‌داند و هم دولت مرکزی عراق.

اظهارات خطیب زاده درباره گروهک‌های تروریستی در خاک عراق

خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه درباره انتخابات در عراق گفت: از برگزاری موفقیت آمیز انتخابات در عراق استقبال می‌کنیم.

وی درباره وجود «پایگاه هایی از نیروهای مسلح ضد جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان عراق» اظهار داشت: بارها به دوستان در دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان عراق گفته‌ایم که این با حسن همجواری و حسن همسایگی همخوانی ندارد. این وضعیت قابل ادامه دادن نیست و این پایگاه‌ها باید جمع شوند. این پایگاه‌ها باید جمع شوند و این‌ها نمی‌تواند منبع ناامنی علیه ما باشند هم اقلیم می‌داند و هم دولت مرکزی عراق.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤالی اظهار داشت: روابط ما با عراق در بعد اقتصادی ممتاز است. بخشی به روابط استانی و اقلیم برمی‌گردد. ظرفیت آن قطعا قابل ارتقا و رشد است. با عراق تا به امروز توانستیم نقشه راه را داشته باشیم. معضلی که در این خصوص داریم عدم بازپرداخت بدهی توسط عراق است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه