ارسال به دیگران پرینت

افزایش گام به گام قیمت آلایش‌های گوشتی

قیمت دل و جگر افزایش یافت

نرخنامه جدید سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، که از ۱۰ مهرماه مبنای قیمت‌گذاری آلایش‌های گوشتی در میادین میوه و تره‌بار است، نشان می‌دهد قیمت دل و قلوه و جگر سیاه بین ۵‌تا‌۱۰‌درصد در مهرماه افزایش یافته است.

قیمت دل و جگر افزایش یافت

بر این اساس قیمت هرکیلوگرم دل و قلوه گوسفندی بسته‌بندی در غرفه‌های محصولات پروتئینی میادین میوه و تره بار با ۱۰‌درصد افزایش، از ۱۶۵‌هزار تومان به ۱۸۰‌هزار تومان رسیده و هر کیلوگرم جگر سیاه گوسفندی نیز همین میزان افزایش قیمت داشته است.

دل و قلوه و جگر سیاه گوساله هم در مهرماه افزایش قیمت داشته که البته این افزایش قیمت در مقایسه با آلایش‌های گوسفندی کمتر بوده است. هر کیلوگرم دل و قلوه گوساله که شهریورماه ۱۰۹‌هزارتومان قیمت داشت، در نرخنامه مهرماه با ۵ درصد رشد قیمت ۱۱۵‌هزار تومان قیمت خورده است.

جگر سیاه هم به همین میزان افزایش قیمت داشته است. قیمت آلایش‌ها به صورت بسته‌بندی، اندکی کمتر از فله‌ای‌هاست، اما میزان افزایش قیمت در هر دو نوع محصول یکسان بوده است.

افزایش قیمت در بخش آلایش به همین محصولات منحصر بوده و نرخنامه نشان می‌دهد دیگر اقلام این محصولات در مهرماه تغییر قیمتی نداشته اند. بیشتر اقلام آلایش‌های گوسفندی و گوساله در شهریور هم تغییر قیمت نداشتند و نرخ آن‌ها در مقایسه با خرداد ماه افزایش یا کاهش نداشت، حتی برخی از اقلام با تغییری جزئی در شهریور ارزان شدند. در مهرماه از کاهش قیمت خبری نبوده، اما قیمت بیشتر آلایش‌های گوسفندی و گوساله تثبیت شده است.

کله‌پاچه جزو اقلامی است که قیمت بسیار بالایی دارد و یک دست کامل آن با وجود افزایش قیمت گوشت در ماه‌های اخیر، فعلا گران‌تر نشده است.

نیم دست کله‌پاچه در میادین در حال حاضر ۸۶ هزار تومان قیمت خورده است. قیمت نوع درجه یک این محصول در سطح شهر برای هر نیم دست ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است.

جدول

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه