ارسال به دیگران پرینت

انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا

ابراز تمایل ترامپ برای حضور در انتخابات ۲۰۲۴

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در یک گردهمایی از نوع انتخاباتی در ایالت آیوا، به وضوح نشان داد که تمایل دارد برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور نامزد شود.

ابراز تمایل ترامپ برای حضور در انتخابات ۲۰۲۴

به گزارش پایگاه خبری بیزنس اینسایدر، ترامپ که در جمع هزاران نفر از هواداران خود سخنرانی می کرد، شعار انتخاباتی اش برای آن سال را «عظمت را دوباره و دوباره به آمریکا بازمی گردانیم»، اعلام کرد.

وی اگرچه به طور رسمی از نامزدی اش برای انتخابات سال ۲۰۲۴ خبر نداد، اما با شوخی و خنده به نوعی شعار سیاسی انتخاباتی اش را نیز انتخاب کرد.

ترامپ گفت که شعار انتخاباتی جدید با شعار سال ۲۰۲۰ که «عظمت آمریکا را حفظ کنیم» بود، فرق دارد زیرا به اعتقاد وی آمریکا اکنون از جایگاه بالایی برخوردار نیست.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در گزارشی در این خصوص نوشت: ترامپ در تجمع آیوا دست روی شکست های دولت جو بایدن رئیس جمهوری فعلی آمریکا گذاشت و این موارد را شامل «تصاحب مرزهای ما از سوی بیگانگان غیرقانونی»، «گرفتن مشاغل ما از سوی چین»، تلاش های دموکرات ها برای پیش بردن لایحه هزینه های «سوسیالیستی» ۳.۵ تریلیون دلاری و موارد دیگر برشمرد.

رئیس جمهوری سابق آمریکا گفت: جمهوریخواهان باید قوی بمانند، مبارزه کنند و کشور را (به جایگاه قبل) بازگردانند. وی تاکید کرد که جمهوریخواهان باید قوی باشند و از بابت استیضاح شدن نگرانی نداشته باشند.

سنای آمریکا روز پنجشنبه به طرح افزایش موقت سقف بدهی ها به میزان ۴۸۰ میلیارد دلار رای داد که به دولت امکان می دهد صورتحساب هایش را تا ۳ دسامبر (۱۲ آذر) پرداخت کند. این رای موجب انتقاد سیاستمداران جمهوریخواه شد.

ترامپ همچنین از هواداران خود خواست درانتخابات میان دوره ای ۲۰۲۲ آمریکا که نوامبر آینده برگزار می شود، به خروج دموکرات ها رای دهند.

ترامپ تاکید کرد که سیاست مالیاتی بایدن باعث شده است نرخ مالیاتی آمریکا یکی از بالاترین ارقام در جهان را تجربه کند.

قانونگذاران دموکرات پیش بینی کرده اند که مالیات شرکتی آمریکا از ۲۱ درصد به بیش از ۲۶ درصد افزایش یابد.

ترامپ همچنین از دموکرات ها به دلیل از بین بردن صنعت انرژی آمریکا به دلیل مالیات های بالای نفت و گاز انتقاد کرد.

رئیس جمهوری سابق آمریکا با اشاره به افزایش شدید بهای گاز و نرخ تورم در این کشور، گفت که تورم در بالاترین رقم طی ۲۴ سال گذشته است و بیشتر نیز خواهد شد.

ترامپ در ادامه از بایدن به دلیل جا گذاشتن تجهیزات نظامی آمریکا در افغانستان پس از خارج کردن نظامیان آمریکایی از این کشور انتقاد کرد و گفت که تقصیر دموکرات ها بود که ۱۳ نظامی آمریکایی به تازگی در جریان حمله ای در فرودگاه کابل کشته شدند.

ترامپ همچنین در مورد تخلیه افغانستان، مدعی شد تنها سه درصد از همه افرادی که با پروازهای آمریکا از افغانستان خارج شدند، واجد شرایط ورود به آمریکا بودند.

وی افزود: ما شبیه کشوری هستیم توسط احمق ها اداره می شود. نظامیان ما از آنچه در افغانستان اتفاق افتاد، دل شکسته اند. آنها می خواستند به آنها احترام گذاشته شود، آنها می خواستند قدرت خود را نشان دهند و ژنرال های تلویزیونی ما به آنها اجازه نمی دهند. چین به ما می خندد.

ترامپ نتیجه گیری کرد که عقب نشینی نظامیان آمریکایی از افغانستان، بدترین تحقیر در تاریخ آمریکا بود.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه