ارسال به دیگران پرینت

افغانستان

اولین دیدار مقامات ارشد آمریکا با طالبان پس از ترک افغانستان

برای نخستین بار پس از خروج نظامیان خارجی از افغانستان، یک هیئت بلندپایه آمریکا به ریاست معاون وزارت خارجه این کشور با طالبان در قطر دیدار می‌کند.


اولین دیدار مقامات ارشد آمریکا با طالبان پس از ترک افغانستان

همزمان با سفر یک هیئت بلندپایه طالبان به قطر، دو مقام ارشد دولت آمریکا به «رویترز» گفتند که «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا در رأس یک هیئت عالیرتبه عازم قطر شده و روزهای شنبه و یکشنبه با طالبان دیدار خواهد کرد.

براساس این گزارش، هیئت آمریکا شامل مقامات وزارت خارجه، آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا و مقامات اطلاعاتی این کشور است و اولویت دیدارها نیز فشار به طالبان برای پایبند بودن آن‌ها به تعهداتشان می‌باشد.

از نکات حائز اهمیت هیئت آمریکا این است که «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و معمار توافقنامه قطر در ترکیب آن حضور ندارد.

مقامات آمریکایی همچنین تاکید کردند که این نشست در راستای به رسمیت شناختن یا مشروعیت دادن به طالبان نیست، چرا که هرگونه مشروعیت باید توسط طالبان کسب شود.

پیش از این یک هیئت عالیرتبه طالبان شامل «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه، «خیرالله خیرخواه» سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، «عبدالحق وثیق» رئیس اطلاعات، «نور جلال» معاون وزارت کشور و «شهاب‌الدین دلاور» و «محمد ابراهیم» از دیگر اعضای ارشد طالبان برای دیدار با مقامات آمریکایی و شماری از دیگر کشورها به قطر رسیده‌اند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه