ارسال به دیگران پرینت

رویترز: ترکیه درخواست خرید ۴۰ جنگنده «اف ۱۶» را به آمریکا داده

منابع آگاه گزارش دادند، ترکیه درخواست خرید ۴۰ فروند جنگنده اف ۱۶ و تجیهزاتی برای نوسازی ۸۰ فروند از جنگنده‌های این کشور را به آمریکا داده است. این منابع به شرط ناشناس ماندن، افزودند که ترکیه قصد دارد تا ناوگان نیروی هوایی خود را پس از اینکه در خرید جنگنده‌های اف ۳۵ ناکام بود، نوسازی کند.

رویترز: ترکیه درخواست خرید ۴۰ جنگنده «اف ۱۶» را به آمریکا داده

منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند، ترکیه درخواست خرید ۴۰ فروند جنگنده «اف ۱۶» به آمریکا داده است.

منابع آگاه گزارش دادند، ترکیه درخواست خرید ۴۰ فروند جنگنده اف ۱۶ و تجیهزاتی برای نوسازی ۸۰ فروند از جنگنده‌های این کشور را به آمریکا داده است.

این منابع به شرط ناشناس ماندن، افزودند که ترکیه قصد دارد تا ناوگان نیروی هوایی خود را پس از اینکه در خرید جنگنده‌های اف ۳۵ ناکام بود، نوسازی کند.

هنوز وزارت خارجه آمریکا و سفارت ترکیه در واشنگتن به درخواست رویترز برای اظهار نظر در این موضوع پاسخ ندادند.

وزارت دفاع آمریکا اردیبهشت ماه از کنار گذاشتن رسمی ترکیه از پروژه تولید مشترک و خرید جنگنده‌های آمریکایی اف - ۳۵ به دلیل خرید سامانه موشکی روسی اس - ۴۰۰ خبر داد.

آنکارا در سال ۲۰۱۷ با مسکو توافقی برای خرید سامانه پدافند موشکی "اس-۴۰۰" را امضا کرد و در سال ۲۰۱۹ چندین محموله از این سامانه به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار را دریافت نمود.

آمریکا و متحدانش اعلام کرده‌اند که استفاده ترکیه به عنوان عضوی از ناتو از سامانه روسی "اس-۴۰۰"، تهدیدی برای این ائتلاف نظامی غربی است، اما آنکارا این موضوع را رد و بر نیازش به این سامانه برای دفاع از ترکیه تاکید کرده است.

ترکیه به عنوان یکی از شرکای اصلی تولید جنگنده اف - ۳۵ در کنار کشورهای انگلیس، ایتالیا، هلند، استرالیا، دانمارک، کانادا و نروژ قرار بود باشد و در فاز نخست این پروژه اقدام به خرید ۱۰۰ فروند از این جنگنده آمریکایی کند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • یالثارات الحسین ارسالی در

      جلو کامیون های ایرانی راگرفته علتش این است .پشتش پر است

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه