ارسال به دیگران پرینت

نماینده مجلس:

ایران نیازی به محصولات شرکت‌های کارشکن کره‌ای ندارد

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تبریز قطب لوازم خانگی بوده و مشابه محصولات شرکت‌های کره‌ای در داخل کشور به صورت گسترده تولید می‌شود، گفت: ایران نیازی به محصولات شرکت‌های کارشکن کره‌ای ندارد.


ایران نیازی به محصولات شرکت‌های کارشکن کره‌ای ندارد

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب همواره اهمیت خاصی به تولید داخل قائل بوده و حمایت از تولیدکنندگان داخلی جزو راهبردهای اساسی است که در مسیر رویکردهای اقتصادی به آن توجه داشته‌اند و این مسئله باید مورد توجه تمام مسوولان اجرایی، دولت و مجلس قرار بگیرد.

وی با اشاره به افزایش کمیت و کیفیت تولید داخل خاطرنشان کرد: وقتی کالای تولید داخل کشور به قدرکافی انجام می شود و ساخت داخل به‌قدری پیشرفت کرده که می‌تواند با برندهای خارجی رقابت کند واردات بی‌رویه محصول مشابه خارجی به هیچ وجه منطقی نیست.

میرتاج‌الدینی گفت: خوشبختانه در حوزه لوازم خانگی صنعت کشور پیشرفت‌های مطلوبی داشته و همه لوازم خانگی، برقی و مایحتاج عموم مردم در داخل تولید شده و حتی رقیب قدرتمند برندهای خارجی هم محسوب می‌شود.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه آذربایجان و تبریز قطب صنایع لوازم خانگی کشور است، ادامه داد: صنایع استان با استفاده از تکنولوژی روز جهان پیشرفت کرده و محصولات خود را به سایر کشورها نیز صادر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب دستور دادند جلوی واردات محصولات دو شرکت کره‌ای گرفته شود، اظهار کرد: نمونه محصولات این دو شرکت خارجی در داخل کشور به صورت گسترده تولید می‌شود و با واردات بی‌رویه مشابه خارجی تولید داخل آسیب‌دیده و به دنبال آن اشتغال جوانان تهدید می‌شود؛ بنابراین فرمایش رهبر معظم یک سیاست اقتصادی روشن و حمایت‌کننده تولید داخل است.

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر زمانی که تحریم‌ها شدت یافت این شرکت‌ها چندین سال پول ما را در بانک‌های خود نگه داشتند و حالا هم با پرکردن بازارهای ما با محصولات خود به تولید داخلی ضربه می‌زنند و به جای پرداخت پول نقد می‌خواهند کالا بدهند که رفتاری زورگویانه است

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه