ارسال به دیگران پرینت

مذاکرات هسته‌ای | برجام

مخالفت آلمان با آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران به عنوان پیش شرط احیای مذاکرات برجامی

وزارت خارجه آلمان روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد، آلمان درخواست‌های ایران از آمریکا برای آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران به عنوان پیش شرط جهت احیای مذاکرات هسته‌ای را رد می‌کند .


مخالفت آلمان با آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران به عنوان پیش شرط احیای مذاکرات برجامی

سخنگوی وزارت خارجه آلمان بدون اشاره به تداوم بدعهدی کشورهای غربی در قبال برجام، مخالفت برلین با آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران به عنوان پیش شرط احیای مذاکرات برجامی را اعلام کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، «وزارت خارجه آلمان روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد، آلمان درخواست‌های ایران از آمریکا برای آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران به عنوان پیش شرط جهت احیای مذاکرات هسته‌ای را رد می‌کند».

یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان با اشاره به سخنان اخیر حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران گفت: «ایران نمی‌تواند هیچ شرط دیگری برای از سرگیری مذاکرات (احیای برجام) تعیین کند».

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران شنبه شب در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما درباره حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک و تحرکات آمریکایی‌ها توضیحاتی داد.

امیرعبداللهیان در بخشی از این برنامه گفت: «آمریکایی‌ها تلاش کردند خیلی از کانال‌ها را باز کنند و به یک شکلی تماسی با من بگیرند و پیام‌هایی را منتقل کنند. به یکی از کسانی که حامل پیام بود گفتم آیا آمریکایی‌ها نیت واقعی دارند؟ گفت تصور می‌کنم نیت واقعی دارند، گفتم اگر نیت واقعی دارند بخشی از اموال ما مثلا ۱۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مربوط به خود ما را در بانک‌های خارج از کشور را آزاد یا با کشور برگردانند. یک حرکتی کنند که ما بتوانیم بگوییم بایدن با ترامپ یک تفاوتی دارد.

وزیر خارجه ایران افزود: به همه اروپایی‌ها و دبیرکل سازمان ملل و ... به همه گفتم این نمی‌شود که بایدن صحبت از این کند که روش ترامپ را قبول نداریم، ولی همان گونه عمل کند» 

سخنگوی وزارت خارجه آلمان در اظهارات امروز دوشنبه خود بار دیگر بدون اشاره به تداوم نقض عهد این کشور و دیگر طرف‌های غربی توافق برجام، مواضع برلین در قبال ایران و توافق هسته‌ای را تکرار کرد.

این مقام ارشد برلین با بیان اینکه دولت آلمان انتظار تعیین تاریخ دقیق برای آغاز بازگشت ایران به مذاکرات احیای برجام است، تصریح کرد: «ما از ایران می‌خواهیم در اسرع وقت مذاکرات را احیا کند».

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره زمان مذاکرات اعلام کرد: ما در حال جمع بندی نهایی هستیم ولی این‌که یک هفته دیگر می‌شود یا یک ماه دیگر به جهت این‌که باید جمع بندی قطعی را داشته باشیم و متناسب با آمادگی خودمان اعلام کنیم، زمان را به زودی اعلام می‌کنیم.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه مذاکرات به زودی انجام می‌شود، افزود: اصل اینکه مذاکرات در وین بوده و فرمت وین را می‌خواهیم ادامه دهیم، روی این اتفاق نظر وجود دارد. ترکیب تیم را داریم نهایی می‌کنیم.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه