ارسال به دیگران پرینت

علائم جدید کرونا | آمار کرونا در ایران

3 علائم جدید کرونا که از آن بی خبرید | آخرین آمار کرونا در ایران 12 مهر

علائم جدید کرونا مشخص شد. یکی از علائم جدید کرونا از دست دادن اشتها است. علائم جدید کرونا شامل لرز و دردهای عضلانی نیز می شود.

3 علائم جدید کرونا که از آن بی خبرید | آخرین آمار کرونا در ایران 12 مهر

مه شو : علائم جدید کرونا مشخص شد. یکی از علائم جدید کرونا از دست دادن اشتها است. علائم جدید کرونا شامل لرز و دردهای عضلانی نیز می شود.متخصصان گفتند مردم علائم جدید کرونا را جدی بگیرند و پس از مشاهده علائم تست pcr بدهند. 

علائم جدید کرونا

علائم جدید کرونا مشخص شد

 محققان با بررسی صدها بیمار کرونایی می‌گویند ۳ علامت مشخص لرز،‌ دردهای عضلانی و بی‌اشتهایی باید به علائم اولیه کرونا اضافه شود.

 

کارشناسان بریتانیایی معتقدند که تاکنون ۴ نشانه اصلی برای ابتلا به بیماری کرونا در نظر گرفته شده بود که اکنون با ۳ نشانه اخیر علائم کرونا شامل ۷ مورد است.

گروهی از متخصصان می خواهند لیست رسمی علائم کووید از ۴ به ۷ افزایش یابد و علائم رایج آنفولانزای فصلی مانند لرز ، از دست دادن اشتها و دردهای عضلانی نیز به مجموعه علائم کرونا اضافه شود.

این یافته ها بر اساس بررسی های انجام شده داده های ۱,۱۵ میلیون نفر که آزمایش pcr شان مثبت بوده بدست آمده است. پروفسور پل الیوت از محققان این پروژه در این باره گفت: تاکنون افرادی با ۴ علائم موجود باید خود را قرنطینه کرده و تا پایان بیماری منزوی می ماندند اما اکنون می دانیم افرادی که ۳ نشانه اخیر را نیز دارند باید به لیست افراد قرنطینه اضافه شوند. ما امیدواریم که این موارد بتواند به شناسایی سریعتر افراد آلوده در جامعه کمک کند.

پروفسور تیم اسپکتور در این باره گفت:‌واکسن ها در برخی موارد افراد را به بیماری کرونای خفیف تری مبتلا می کنند که شبیه به سرماخوردگی است بنا براین بسیار مهم است که علائمی چون سرماخوردگی به عنوان علائم احتمالی ابتلا به  کووید شناخته شود و افرادی که این علائم را دارند باید آزمایش pcr بدهند و بلافاصله خود را قرنطینه کنند.

علائم جدید کرونا | آمار کرونا امروز 12 مهر

طبق آخرین آمار طی شبانه‌روز گذشته ۱۴۶۰۷ مورد جدید کرونا در کشور شناسایی شد‌ه‌اند و۲۳۸ نفر جان باختند. همچنین حال۵۷۲۷ نفر از بیماران وخیم گزارش شده است. تعداد کل مبتلایان به کرونا تا در کشور این لحظه به ۵۶۳۸۷۳۵ رسیده است که متاسفانه از این تعداد ۱۲۱۳۴۷ نفر فوت کردند و حال کل بهبودیافتگان نیز ۵۱۱۵۷۹۶ نفر گزارش شده است.

علائم جدید کرونا دوز تقویتی واکسن کرونا عوارض دارد؟

بر اساس داده‌های جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، خوشبختانه شایع‌ترین عوارض جانبی پس از تزریق تقویت کننده بسیار شبیه عوارض جانبی بعد از دوز‌های دیگر واکسن COVID-۱۹ است.

به گزارش مجله سلف، این اطلاعات جدید از مطالعه‌ای منتشر می‌شود که در گزارش بیماری و مرگ و میر CDC منتشر و شامل ۱۲۶۰۰ نفر بود که پس از دریافت دوز‌های اولیه واکسن‌های mRNA و همچنین تزریق تقویت کننده فایزر، عوارض جانبی خود را گزارش کردند.

در مطالعات انجام شده، اگر کسی نشان دهد که پس از واکسن به مراقبت‌های پزشکی احتیاج داشته است. یک کارمند از CDC برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد آنچه اتفاق افتاده با او تماس می‌گیرد.

در ۱۲ آگوست، سازمان غذا و دارو (FDA) مجوز استفاده اضطراری از واکسن‌های مدرنا و فایزر را به روز کرد تا افراد دارای نقص ایمنی بتوانند دوز سوم را دریافت کنند. در ۲۳ سپتامبر، FDA مجوز استفاده اضطراری فایزر را به روز کرد تا افراد بیشتری بتوانند دوز تقویتی را دریافت کنند.

اگرچه تقویت کننده‌ها فقط در افراد مبتلا به نقص ایمنی در دوره مطالعه مجاز بودند. اما محققان یادآور شدند که احتمالاً افراد دیگر نیز در این مدت به آن‌ها نیاز پیدا کنند.

علائم جدید کرونا | 7 دلیلی که باید واکسن کرونا را تزریق کنید

واکسن با سیستم ایمنی همکاری می کند تا اگر در معرض ویروس کرونا قرار گرفتید یا مبتلا نشوید یا اگر کرونا گرفتید شدید نباشد و احتمال بستری شدن یا مرگ بسیار کم و تقریباً صفر باشد

با دریافت واکسن نه تنها از خودتان در برابر کرونا محافظت می کنید بلکه به حفاظت از دیگران مخصوصا سالمندان و افراد در معرض خطر نیز کمک می کنید

توقف یک پاندمی نیاز به استفاده از تمام ابزارهای موجود دارد پس علاوه بر رعایت پروتکل‌ها سهم خود را در واکسیناسیون نیز انجام دهید

اغلب افراد واکسیناسیون دچار عارضه‌ ای نمی‌شوند و اگر بشوند معمولا خفیف و کوتاه مدت است و این در برابر عوارض بیماری کرونا ناچیز است

اگر قبلاً کرونا گرفته اید واکسن نزده اید ریسک ابتلای مجدد شما دو برابر کسانی است که قبلا کرونا گرفته اند و واکسینه شدند زیرا معلوم نیست ایمنی ناشی از ابتلا تا چه مدتی دوام دارد

تزریق واکسن با پیشگیری از کرونا باعث کاهش مصرف آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد ویروس می شود و در نتیجه بروز باکتری ها و ویروس ها مقاوم به دارو کاهش پیدا می‌کند

واکسیناسیون فقط چند دقیقه زمان می برد و رایگان است در حالی که هزینه‌های درمان بسیار بالاست و مشکلات اقتصادی زیادی را به وجود می‌آورد

 

 
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه