ارسال به دیگران پرینت

میوه شیرین | عوارض جانبی | بیماران دیابتی | انبه

خوردن میوه انبه برای چه کسانی ممنوع است ؟

انبه از پرطرفدارترین میوه‌های تابستانی است که گاهی مصرف آن می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی در سلامت برخی افراد شود.

خوردن میوه انبه برای چه کسانی ممنوع است ؟

انبه یک میوه فیبردار رژیمی بالاست که فواید زیادی برای سلامتی دارد، اما جدا از آن، معایب و عوارض جانبی زیادی نیز دارد. اگر به میوه انبه حساسیت دارید، این عوارض جانبی می‌تواند بعد از مصرف این میوه شیرین ایجاد شود. به ما اطلاع دهید که چگونه میوه انبه با خوردن منظم آن می‌تواند عوارض جانبی را برای شما ایجاد کند.

انبه انواع زیادی مانند آلفونسو، بادامی، چانسا، لنگره، دوشری، کسار، همساگار و بسیاری دیگر دارد. انواع انبه آلفونسو را بیشتر مردم دوست دارند و به عنوان یک انبه با کیفیت بسیار خوب شناخته شده است. در ادامه به برخی از مضرات مصرف این میوه خوشرنگ پرداخته شده است؛ 

۱. یبوست

انبه یک میوه با فیبر بالاست که برای سیستم گوارش ما مفید است، اما تنها در صورتی که آن را با مقدار متوسط ​​مصرف کنید. اگر این میوه را بیش از حد کافی مصرف کنید، یبوست و مشکلات گوارشی جدی برای شما ایجاد می‌کند. این یکی از بزرگترین مضرات خوردن انبه است.

 ۲. هشدار برای بیماران دیابتی

انبه سرشار از قند است و همچنین غذای با قند بالا محسوب می‌شود و اگر شما دیابتی یا بیمار قندی هستید باید از مصرف آن خودداری کنید. خوردن انبه به سرعت سطح قند خون شما را افزایش داده و باعث بروز مشکلاتی را برای افراد دیابتی می‌شود. 

۳. انبه می‌تواند باعث چاقی شود

بله، شما درست آن را خواندید انبه دارای مقدار زیادی قند است، و همانطور که می‌دانیم مصرف قند بیشتر می‌تواند چربی شما را فعال کرده و باعث چاقی شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید چربی اضافی خود را از دست بدهید و قصد دارید به باشگاه بروید، باید از خوردن میوه انبه اجتناب کنید.

۴- انبه می‌تواند باعث گلو درد شود

انبه میوه‌ای با ویتامین C بالا بوده و حاوی مقدار زیادی ویتامین C و اسید سیتریک است؛ بنابراین خوردن انبه زیاد در روز می‌تواند گلوی شما را درگیر کرده و باعث عفونت آن شود؛ بنابراین در صورت وجود گلو درد یا هرگونه عفونت گلو از خوردن انبه خودداری کنید.

۵. ممکن است درد آرتروز را تشدید کند 

خوردن آب انبه و انبه یا شربت بیشتر می‌تواند درد آرتروز را تشدید کند و اگر از آرتروز یا هرگونه مشکل اسید اوریک رنج می‌برید، درد بیشتری  به شما تحمیل خواهد شد. 

۶. اسهال

انبه حاوی مقدار زیادی پتاسیم است. پرخوری میوه‌های دارای پتاسیم بالا می‌تواند باعث اسهال شود و حرکت روده را مختل کند؛ بنابراین در صورت مشاهده علائم اسهال و شل شدن مدفوع، بلافاصله از خوردن انبه اجتناب و ماست یا کشک را به رژیم غذایی خود اضافه کرده و با پزشک خود مشورت کنید. 

 خوردن انبه در شب چه عوارضی دارد؟

انبه سرشار از پتاسیم و قند است و اگر شما مبتلا به دیابت هستید، مصرف آن در شب ممکن است برای سلامتی شما مفید نباشد، زیرا ممکن است سطح قند خون را افزایش دهد.

آیا بیماران دیابتی می‌توانند ترشی انبه بخورند؟

اگر ترشی انبه را در حد نصف ۱/۲ می‌خورید، خوردن آن خوب است، اما اگر دیابتی هستید بیش از ۲ قطعه معایب و عوارض جانبی دارد.

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      با این قیمتی که پیدا کرده نه مغازه دار میتونه بیاره ،نه مشتری میتونه بخوره
      برای مغازه زود خراب شدنش ضرره،برای مشتری هسته درستش😁😁😁

    • بنده راضی ارسالی در

      نگران زیادخوردن انبه برای ایرانیا نباشیداینقدرگران کردن یه دونه اش به زورگیرمیاد

    • شهرام ارسالی در

      آخر من نفهمیدم خوردن انبه باعث یبوست میشه یا اسهال؟؟؟؟یک جا نوشته اسهال یک جا نوشته یبوست !!بابا تو دیگه کی هستی ..موتوری ایول داری .حلالت

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه