ارسال به دیگران پرینت

گاز | انرژی

صعود قیمت نفت در آستانه نشست اوپک پلاس و فصل سرما

جهان ممکن است شاهد افزایش بیشتر تقاضای نفت تا نزدیک به یک میلیون بشکه در روز در دسامبر شود که نیمی از این تقاضا برای تولید برق در آسیا، حتمی خواهد بود.

صعود قیمت نفت در آستانه نشست اوپک پلاس و فصل سرما

بهای نفت اوپک روز یکشنبه در پی بالارفتن فزاینده بهای عمده فروشی گاز، پیش بینی افزایش تقاضا برای تولید برق و نیاز به گرمایش در آستانه زمستان و نشست روز دوشنبه اوپک پلاس، افزایش یافت.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، اوج گیری تقاضا و مصرف نفت، ممکن است منجر به تصمیم کشورهای صادرکننده نفت عضو اوپک پلاس در نشست برنامه ریزی شده روز دوشنبه، برای افزایش تولید شود.

به گفته بیورنار تونهاگن تحلیلگر انرژی؛ جهان ممکن است شاهد افزایش بیشتر تقاضای نفت تا نزدیک به یک میلیون بشکه در روز در دسامبر شود که نیمی از این تقاضا برای تولید برق در آسیا، حتمی خواهد بود. اما احتمال ایجاد نیم دیگر این تقاضا، کمتر است و به آغاز زمستان با هوای سردتر از عادی در نیمکره شمالی بستگی دارد که موجب بالا رفتن مصرف نفت برای گرمایش خواهد شد.

به گفته یک تحلیل گر موسسه فیچ، اگر بهای گاز همچنان بالا باقی بماند، برخی کشورهای خاورمیانه و آسیا ممکن است به صورت موقت به افزایش کاربرد بیشتر نیروگاه هایی روی آورند که با مصرف سوخت تامین شده از نفت کار می کنند.

بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی (IEA)؛ روی هم رفته، تولید برق در نیروگاه های نفت سوز، تنها بخشی اندکی از تولید برق در جهان را تشکیل می دهد که در سال ۲۰۱۹ نزدیک به سه درصد بوده و بسیار کمتر از ۳۷ درصد برای زغال سنگ و ۲۴ درصد برای گاز طبیعی است. 

 

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه