ارسال به دیگران پرینت

ایران و جمهوری آذربایجان | جمهوری آذربایجان

امیرعبداللهیان:رژیم صهیونیستی در آینده منطقه جایی نخواهد داشت

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران شنبه شب با تاکید بر اینکه تغییر در مرزهای منطقه از نظر ایران پذیرفتنی نیست، تصریح کرد، جمهوری اسلامی ایران هرگز حضور رژیم جعلی صهیونیستی را در نزدیک مرزهای خود تحمل نمی‌کند.

امیرعبداللهیان:رژیم صهیونیستی در آینده منطقه جایی نخواهد داشت

"حسین امیرعبداللهیان" در برنامه "نگاه یک" شبکه اول سیما، درباره برخی مسائل پیش‌آمده بین ایران و جمهوری آذربایجان، با اشاره به تلاش صهیونیست‌ها و تروریست‌ها برای تخریب روابط دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران با حساسیت و قاطعیت و در عین حال نگاه دوستانه به همسایگان خود از جمله جمهوری آذربایجان مسائل را رصد و پیگیری می‌کند.

"امیرعبداللهیان" با بیان اینکه در جریان آزادسازی قره‌باغ برخی جریان های تروریستی به منطقه آمدند و رژیم صهیونسیتی نیز سعی کرد تا از این تنش استفاده کند افزود، ایران در همان زمان در سطح سیاسی- نظامی و امنیتی در کانال‌های دیپلماتیک نگرانی خود را اعلام و به طرق جدی به مقامات عالیرتبه جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد که بحث حمایت ایران از آزادسازی مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان یک موضوع است و مناسبات رو به رشد دو کشور مورد توجه تهران است، اما جمهوری اسلامی ایران هرگز حضور عناصر رژیم جعلی صهیونیستی را در نزدیک  مرزهای خود و نیز  تغییر ژئوپلیتیک در منطقه را تحمل نمی‌کند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه با تاکید بر اینکه ایران همسایه بزرگ جمهوری آذربایجان است تصریح کرد، تهران نگران این است که صهیونیست ها و تروریست ها برای جمهوری آذربایجان ایجاد خطر کنند.

امیرعبداللهیان در این برنامه همچنین به عادی سازی روابط برخی رژیم های عربی از جمله رژیم بحرین با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت:  حاکمان بحرین به جای برقراری با مردم خود به دنبال رابطه با یک رژیم جعلی هستند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه ایران همواره موضع خود را در عدم مشروع خواندن رژیم صهیونسیتی اعلام کرده است افزود، رژیم صهیونیستی در آینده منطقه جایی نخواهد داشت.

 

منبع : ایران پرس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه