ارسال به دیگران پرینت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران :

مشکلات رفت و آمد دانشجویان خارجی باید رفع شود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه باید مشکلات رفت و آمد دانشجویان خارجی رفع شود، گفت: در حال حاضر برخی از اشکالات در روند کاری دانشجویان و رفت آمد آن‌ها وجود دارد به‌عنوان‌مثال دادن روادید به آن‌ها مدت‌ها ممکن است طول بکشد. این مشکلات باید حل شوند.

مشکلات رفت و آمد دانشجویان خارجی باید رفع شود

دکتر حسین قناعتی در دیدار با  با مدیرکل روابط بین‌الملل وزارت بهداشت به  عوامل موثر شکل‌گیری همکاری در عرصه روابط بین الملل اشاره کرد و گفت: موضوع اول تعامل و کمک به کشورهای همسایه و کمک به کشورهای عضو جبهه مقاومت است این مسئله علاوه بر اعتبار برای کشور می تواند ارز آور باشد. موضوع دوم بحث توریسم سلامت و گردشگری سلامت است که باید این مسئله را خیلی جدی بگیریم.

وی در ادامه تصریح کرد: باید اتفاقاتی که در حال حاضر در صنعت گردشگری سلامت می‌افتد را اصلاح کنیم به‌خصوص اینکه گردشگران سلامت از کشورهای همسایه وقتی به ایران می‌آیند خدمت‌دهی به آن‌ها نظم و انسجام درستی را ندارد ضمن اینکه مشکل دلالی در این میان وجود دارد و باعث شده که به آبروی جمهوری اسلامی و نظام سلامت خدشه وارد شود که باید هر چه زودتر اصلاح بشود و مراکز ما با انسجام و نظم درست و سازمان‌دهی کامل به ارائه خدمت به گردشگران سلامت از کشورهای دیگر بپردازند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران موضوع سوم را ارائه خدمت در داخل کشورهای همسایه و کمک به آن‌ها مطرح و اعلام آمادگی کرد که دانشگاه علوم پزشکی تهران در داخل کشورهای همسایه خدمات آموزشی، درمانی و سایر خدمات را ارائه دهد.

وی افزود: پیشنهاد می شود دانشگاه‌ نجف در عرصه های فوق ایفای نقش کند و حتی پزشکان و کادر درمان از کشورهای منطقه را به این مراکز دعوت شوند تا در مراکز خارج از کشور کار کنند و برای پزشکان خودمان هم موقعیت‌های کاری فراهم شود.

دکتر قناعتی موضوع بعدی را بحث دانشجویان بین‌الملل عنوان کرد و گفت: در حال حاضر برخی از اشکالات در روند کاری دانشجویان و رفت آمد آن‌ها وجود دارد به‌عنوان‌مثال دادن روادید به آن‌ها مدت‌ها ممکن است طول بکشد که از معاونت روابط بین‌الملل وزارت بهداشت می‌خواهم این موضوعات هرچه بیشتر تسهیل شود.

وی افزود: تسهیل ارتباطات با کشورهای پیشرفته بین دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه‌های مهم و برتر جهان و انتقال تجربیات و روش‌های نوین آموزشی و پژوهشی و درمانی آن‌ها به داخل کشور مهم است و ما باید به نحوی از تجربه و علم آن‌ها استفاده و دانشگاه را در این حوزه‌ها به‌روزرسانی و دسترسی دانشگاه به علوم روز در حوزه‌های آموزش پزشکی و در حوزه‌های ارائه خدمات سلامت و سایر حوزه‌ها را فراهم کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر قناعتی موضوع تبادلات فرهنگی در حوزه بین‌الملل را بیان کرد و گفت: ما باید بتوانیم از طریق نظام سلامت مان و ارتباطات مان با پزشکان و دانشگاه‌های جهان و کسانی که به ایران می آیند یا کسانی که از ایران به این کشورها سفر می‌کنند ارزش‌های والای فرهنگی نظام جمهوری اسلامی را به‌صورت عملی به کشورها و محیط‌هایی که با آن‌ها تبادل خارجی وجود دارد منتقل کنیم و همچنین در این زمینه مطرح شد که دانشگاه باید بتواند برای دانشجویان بین‌الملل هم شرایطی فراهم کند که آن‌ها با ارزش‌های فرهنگی جمهوری اسلامی آشنا بشوند و در حقیقت آن‌ها را به سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی در کشورهای خودشان تبدیل کنیم.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه