ارسال به دیگران پرینت

رییس جامعه تورگردانان:

قرار نیست سیل گردشگر در ایران راه افتد

رییس جامعه تورگردانان می‌گوید: آزاد شدن ویزای توریستی ایران به معنای سرازیر شدن سیل گردشگران خارجی به کشور نیست.

قرار نیست سیل گردشگر در ایران راه افتد

ابراهیم پورفرج در وبینار مرور تاریخچه گردشگری ورودی در ایران که همزمان با هفته گردشگری برگزار شد، با اشاره به موافقت دولت با ازسرگیری صدور ویزای توریستی ایران پس از ۱۹ ماه توقف، اظهار کرد: آغاز صدور ویزای گردشگری به معنی راه افتدن سیل گردشگران ورودی به ایران نیست. شرکت‌های گردشگری تازه باید با طرف خارجی گفت‌وگو کنند، تا حالا این مذاکرات انجام نمی‌شد، چون ما جواب واضح و روشنی درباره وضعیت پذیرش گردشگر خارجی در ایران نداشتیم. این تصمیم (ازسرگیری صدور ویزا) که با کمک آقای ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ گرفته شد می‌تواند به جریان ورود گردشگر به ایران کمک کند.

وی افزود: علاوه بر ویزا، سرعت واکسیناسیون امنیت کشور را ارتقاء می‌دهد و حالا ما می‌توانیم روی امنیت بهداشتی کشور نیز صحبت کنیم. ضمن این‌که ایران جزو ارزان‌ترین کشورها به شمار می‌آید و در شرایطی که اقتصاد بسیاری از کشورها از کرونا متأثر شده است، این ارزانی یک مزیت به حساب می‌آید.

رییس جامعه تورگردانان که قبلا درباره فعال شدن برخی کشورها در منطقه و احتمال حذف ایران از مقاصد سفر به علت توقف صدور ویزا هشدار داده بود،   بیان کرد: امیدواریم بخش خصوصی با کمک دولت به نقطه‌ای برسد که شرکت‌ها و کشورهایی که ایران را از فهرست مقاصد سفر خارج کرده‌اند، دوباره آن را برگردانند.

وی در ادامه این وبینار گفت: گردشگری ورودی مسیر سختی را تا امروز طی کرده و همیشه در سربلایی بوده است. ما (تورگردان‌ها) دو سالِ سخت را پشت سر گذاشته‌ایم. قبل از آن هم مسیر دشواری داشتیم، پس از ۱۱ سپتامبر ورود گردشگر به ایران تقریبا تعطیل شده بود و به مدت یک سال توریست نداشتیم. با توجه به این تجربه سخت، در دوران کرونا ناامید نشدیم و امیدواریم کار را دوباره شروع کنیم، چون ایران کشوری با فرهنگ، تمدن غنی و بزرگ است و طبیعت زیبا و مردم بسیار مهمان‌نوازی دارد و ما خوشحالیم در کنار این مردم، کار فرهنگی را به جریان اقتصادی تبدیل می‌کنیم.

پورفرج همچنین با اشاره به آسیب گردشگری در دوران کرونا، اظهار کرد: در این مدت کمک چندانی به گردشگری نشده است، پیشنهادهای زیادی هم از طرف بخش خصوصی به دولت داده شد، اما هیچ یک عملی نشد، درحالی صنعت گردشگری در ایران نوپا است و خسات سنگینی دیده است.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه