ارسال به دیگران پرینت

وزیر نیرو: سد تنگ سرخ پایان سال ۱۴۰۱ آبگیری می شود

وزیر نیرو در بازدید از سد تنگ سرخ بویراحمد گفت: با تخصیص اعتبار لازم برای ساخت این سد در بودجه سال ۱۴۰۱ و از محل هایی مانند ماده ۵۶ ،پیش بینی می کنیم سد تا پایان سال ۱۴۰۱ آبگیری می شود.

وزیر نیرو: سد تنگ سرخ پایان سال ۱۴۰۱ آبگیری می شود

علی اکبر محرابیان  که رئیس جمهور رادر پنجمین  سفر استانی و در شهر یاسوج همراهی می کند درباره این طرح گفت: پیمانکار سد تنگ سرخ با سرعت هرچه تمامتر در حال فعالیت برای ساخت سد است و عملیات ساخت آن تا پایان سال ۱۴۰۱ پایان می یابد.

وی ادامه داد: خط انتقال آب سد تنگ سرخ به یاسوج شروع نشده است و با پیش بینی اعتبار آن در بودجه سال ۱۴۰۱ امیدواریم شاهد انتقال آب به این شهر باشیم.

سید ابراهیم رئیسی که در پنجمین سفر استانی صبح امروز جمعه وارد  کهگیلویه و بویراحمد شده است ، پس از ورود به یاسوج برای بازدید از مراحل ساخت سد تنگ سرخ به این منطقه رفت و با توضیحات مهندسان و دست‌اندرکاران از جزئیات ساخت این سد خاکی مطلع شد.

 سد خاکی تنگ سرخ که با هسته رسی در این استان درحال ساخت است، ۶۶,۵ متر ارتفاع و ۹۱۷ متر در ناحیه تاج، طول خواهد شد و ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۲۵ میلیون متر مکعب آب را دارد.

برای احداث این سد ۴۴۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و با بهره‌برداری از آن برای ۳۰۰ هزار نفر اهالی استان آب شرب پایدار تأمین می شود و بخشی از نیازهای آب کشاورزی، صنعتی و محیط زیستی استان نیز از محل ذخایر این سد تأمین خواهد شد.

آیت الله رئیسی هفته‌های اخیر در سفرهای سرزده، پنجم شهریور به استان‌ خوزستان، یازدهم شهریورماه به استان سیستان و بلوچستان ، نوزدهم شهریور  به استان خراسان جنوبی ، دوم مهرماه به استان ایلام و امروز (جمعه) نهم مهرماه در پنجمین سفر استانی خود به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی  در این سفر از سوی وزیران کشور، جهاد کشاورزی ، وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، بهداشت ، صنعت، معدن و تجارت، معاون سازمان برنامه و بودجه، رئیس دفتر رئیس جمهوری و معاون اجرایی رئیس جمهوری در سفر به استان کهگیلویه  کهگیلویه و بویراحمد همراهی می‌شود.

در این سفر بررسی مسائل و مشکلات کهگیلویه و بویراحمد و نتیجه ارزیابی وزیران پیرامون آخرین مسائل و تهیه گزارش‌های کارشناسی و رفع آن ها که در این استان حضور یافته‌اند در دستور کار قرار خواهد گرفت.

بازدید از شهر زلزله زده سی سخت، بازدید از چند طرح عمرانی ، نشست با خانواده های شهدا و ایثارگران ، گفت و گو با نخبگان و حضور در شورای اداری از برنامه‌های رئیس جمهوری در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد است.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه