ارسال به دیگران پرینت

بهزیستی استان تهران:

نگهداری ۴هزار سالمند در پایتخت

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه حدود ۴ هزار سالمند در ۷۴ مرکز نگهداری سالمند در استان تهران نگهداری می شوند، گفت: یکی از سیاست های ما ایجاد خانه های کوچک حمایتی برای نگهداری سالمندان است.

نگهداری  ۴هزار سالمند در پایتخت

"امین شاهرخی" مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه جمعیت سالمندان در کشور حدود ۱۰ میلیون نفر است، گفت: در حال حاضر ۷۴ مرکز نگهداری سالمندان در سطح استان تهران داریم. در این مراکز ۳ هزار و ۹۵۰ سالمند نگهداری می شوند. بخشی از این سالمندان دارای خانواده بوده و بخشی دیگر فاقد وابستگان هستند.

وی با بیان اینکه خانه های حمایتی کوچک سالمندان مانند مراکز شبه خانواده است که کودکان تحت پوشش سازمان در آنجا نگهداری می شوند، ادامه داد: در استان تهران برای نگهداری سالمندان به سمت استفاده از خانه های حمایتی کوچک می رویم. البته این سیاست کلی سازمان است که به تدریج در حال اجرایی شدن است. در حال حاضر نیز در تهران تعداد محدودی مرکز در این زمینه در حال فعالیت هستند. 

مدیرکل بهزیستی استان تهران همچنین با اشاره به مراکز ارائه خدمات به سالمندان گفت: این مراکز که شامل ۱۱ مرکز هستند به ۳۱۱ سالمند در منزل خدماتی از جمله ویزیت پزشکی را ارائه می دهند. تلاش ما براین است که این مراکز نیز گسترش پیدا کنند، چرا که تقویت این مراکز باعث می شود که سالمندان تحت مراقبت در منزل بوده و به مراکز سالمندان نیاز نداشته باشند. 

شاهرخی با اشاره به افزایش میزان یارانه مراکز نگهداری سالمندان تصریح کرد: در سال گذشته این مبلغ یک میلیون تومان بود که امسال به دو میلیون تومان رسیده است. همچنین برای افراد مجهول الهویه یارانه ای که به مراکز پرداخت می شود به دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. 

وی درباره بیشترین مشکلات سالمندان گفت: بیشتر سالمندان با بیماری های زمینه ای مواجه هستند و درگیر بیماریهایی مانند فشارخون، چربی خون، دیابت و... هستند. خوشبختانه با انجام واکسیناسیون بیماری کرونا نیز در مراکز سالمندان کنترل شد و کمترین آمار فوت را در مراکز سالمندان داشتیم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران درباره سالمندان رها شده در خیابان خاطرنشان کرد: اگر به سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی گزارشی مبنی بر رها شدن یک سالمند در خیابان داده شود بلافاصله نیروهای اورژانس اجتماعی اعزام شده و در محل حاضر شده و این فرد را ساماندهی می کنند و چنانچه نیاز به حکم دادگاه برای نگهداری این فرد باشد مددکاران در این خصوص نیز اقدام می کنند و اینگونه نیست که فرد در خیابان رها شده بماند.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه