ارسال به دیگران پرینت

سیاست خارجی | افغانستان | توافق هسته‌ای

بورل: امیدواریم مذاکرات وین از سر گرفته شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ابراز امیدواری برای ازسرگیری هرچه سریعتر مذاکرات وین، گفت می‌داند که ایران نیز برای بازگشت به گفت‌وگوهای احیای توافق هسته‌ای آماده است.


بورل: امیدواریم مذاکرات وین از سر گرفته شود

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به قطر رفته، امروز (پنجشنبه) با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه این کشور در نشست خبری شرکت کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، بورل در این نشست خبری درباره مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای ایران در وین گفت: «به عنوان میانجی‌، انتظار دارم مذاکرات هسته‌ای ایران به زودی از سر گرفته شود».

وی با تاکید بر لزوم بازگشت همه طرف‌ها به وین برای انجام دور هفتم مذاکرات، اظهار داشت: «ما می‌دانیم که ایران برای بازگشت به مذاکرات درباره توافق هسته‌ای آماده است، اما امیدواریم هرچه زودتر این امر محقق شود».

بر اساس این گزارش، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین افزود:‌ «ما به همکاری خود برای از سرگیری مذاکرات در وین درباره توافق هسته‌ای ایران ادامه خواهیم داد».

او پیش از این با اشاره به اینکه بازگشت به برجام «گام اول» در رسیدگی به مسائل مربوط به ایران است گفت، نمی‌توان یکجا به همه آن‌ها پرداخت. (جزئیات بیشتر)

بورل در بخش دیگری از صحبت‌هایش به روابط اروپا با قطر پرداخته و گفت: «قطر یک کشور دوست است و ما در بسیاری از مسائل با آن همکاری می‌کنیم و امکان همکاری بیشتر در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی وجود دارد. ما مشتاق مشارکت و همکاری بیشتر با دولت قطر هستیم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا به زودی دفتر نمایندگی دیپلماتیک خود را سال آینده در دوحه افتتاح می‌کند، تصریح کرد: «برای مردم قطر در انتخابات مجلس شورا آرزوی موفقیت داریم».

این مقام ارشد اروپایی درباره نقش قطر در افغانستان نیز ظهار داشت: «قطر در تعامل با وضعیت جدید در افغانستان و تسهیل ارتباط با کابل نقش استراتژیکی ایفا کرده است. قطر همچنین نقش مهمی در انتقال پیام‌های انتظارات جامعه بین‌المللی و اتحادیه اروپا به طالبان ایفا خواهد کرد».

بر این اساس، بورل همچنین افزود: «ما امیدواریم رفتار دولت جدید افغانستان را تغییر دهیم و برای این کار به قطر اتکا داریم زیرا بر روی طالبان نفوذ دارند».

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه