ارسال به دیگران پرینت

خودروسازی‌ها | خودرو‌ها | سوپر اسپرت‌های عجیب | خودرو هـای فوق‌سریع

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت + تصاویر

در این گزارش تعدادی از عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت رابه شـما معرفی می کنیم.

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت  + تصاویر

خودرو‌هایی متعلق بـه بزرگ‌ترین خودروسازی‌ها کـه از نظر طراحی بسیار عجیب هستند، شاید خیلی از مدل‌های امروز را ندیده باشید و از مشاهده آن‌ها تعجب کنید. مـا امروز تمام اطلاعات مربوط بـه این سوپر اسپرت‌های عجیب را در اختیارتان قرار میدهیم تا اگر علاقه‌ای بـه آن‌ها داشتید بیشتر درباره شان تحقیق کنید.

کاملاً مشخص اسـت چنین خودرو‌هایی از فناوری‌های بسیار پیشرفته‌ای بهره میبرند و بعضی ازآن‌ها بـه لحاظ ظاهری همانند خودرو‌هایی فضایی بـه‌نظر می‌رسند و طراحی عجیب غریبی دارند. رعایت اصول آیرودینامیک، وزن‌سبک، و بهینه‌تر کردن سیستم انتقال نیروی موتور بـه چرخ‌ها را میتوان از دلایل اصلی طراحی متفاوت این خودرو هـای فوق‌سریع دانست.

خودروی وِبِر فَستر وان ۲۰۰۸ « WEBER FASTER ONE 2008»

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت+تصاویر

انصافاً باید گفت این ماشین سازندگان بسیار بد‌سلیقه‌ای داشته اسـت چرا کـه درکنار طراحی زشت و عجیب، حتی نام متفاوت و نامتعارفی برای این خودروی سریع انتخاب کرده‌اند. جالب اینجاست کـه طراحان خودروی WEBER FASTER ONE 2008 نیز بـه این امر اعتراف می کنند و مدعی هستند در حین ساخت آن، تنها عمل‌کرد و سرعت مد نظرشان بوده و این موارد باعث شده تا توجه کمتری بـه سایر جنبه‌های این اتومبیل انجام شود.

با نگاهی بنام این اتومبیل می‌توان متوجه شد کـه محصول سال ۲۰۰۸ اسـت و از آنجایی کـه حدود یک دهه از ساخت آن می‌گذرد، قرار اسـت نسخه‌ای جدیدی از این خودروی فوق‌سریع و البته زشت را شاهد باشیم. با این حساب امیدواریم سازندگان برای این نسخه جدید، خوش‌سلیقگی بـه‌خرج دهند و شاهد خودرویی باشیم کـه درکنار سرعت و عمل‌کرد از زیبایی ظاهری نیز بهره گرفته باشد.

ماشین استون مارتین زاگاتو وی ۸ وَنتیج «ASTON MARTIN ZAGATO V۸ VANTAGE»

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت+تصاویر

خودرو هـای زیادی را شاهد هستیم کـه پس از گذشت چند سال بـه لحاظ ظاهری، قدیمی بـه‌نظر می‌رسند. انصافاً هم نمی‌توان بـه این امر گله داشت و بهترین خودرو‌ها نیز در طی سال‌های بعد ظاهر جذاب خودرا از دست می دهند و مدل‌های جدیدتر با طراحی بهتر جای گزین آن‌ها می‌شود.

اما این سکه روی دیگری نیز دارد وبعضی خودرو‌ها بـه نوعی طراحی شده‌اند کـه حتی در روز‌های اوج خود نیز قدیمی و زهوار دررفته بنظر میرسند. با نگاهی بـه چراغ‌های بیش از اندازه بزرگ در قسمت جلو و طراحی بدقواره بدنه، متوجه خواهید شد با یک خودروی بسیار زشت طرف هستیم کـه کاملاً مشخص اسـت طراحان برای طراحی این اتومبیل اصلاً سلیقه بـه‌خرج نداده‌اند.

خودرو الیکا کاز «Eliica KAZ»

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت+تصاویر

 

این ماشین بـه لحاظ طراحی، تمامی کارشناسان صنعت‌خودروسازی را انگشت بـه دهان گذاشته اسـت و مشخص نیست طراحان از طراحی ظاهر نامتعارف آن، چـه برنامه‌ای داشته‌اند. البته از آنجایی کـه خودروی الیکا کاز ساخت دست مهندسین ژاپنی اسـت نمی‌توان بـه طراحی این ماشین خرده‌ای گرفت چرا کـه ژاپنی‌ها در ساخت چیز‌های عجیب‌وغریب استاد هستند.

گاهی اوقات نیز همین طراحی‌های عجیب‌وغریب اسـت کـه باعث ساخت محصولی جدید و نوآورانه می‌شود. همان‌گونه کـه در عکس این اتومبیل مشاهده می‌کنید بجای دو چرخ در عقب و دو چرخ در جلو، طراحان ژاپنی، ۸ چرخ را برای خودروی الیکا کاز درنظر گرفته‌اند. این اتومبیل بـه لحاظ سرعت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و گفته میشود رانندگی بسیار خاص و اسانی را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

در نگاه اول، این خودروی هشت‌چرخ نشانه‌ای از سرعت را در ذهن مخاطب تداعی نمی‌کند، اما با خودرویی طرف هستیم کـه در عرض کمتر از ۴ ثانیه بـه‌سرعتی حدود یک‌صد کیلومتر دست پیدا می‌کند و از این لحاظ حتی از پورشه ۹۱۱ نیز سریع‌تر اسـت. خودروی الیکا کاز این سرعت و شتاب خودرا مدیون پیشرانه‌ای اسـت کـه ۸۵۰ اسب بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

ماشین بیوک وایدکت «BUICK WILDCAT»

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت+تصاویر

شرکت بیوک تا کنون ده‌ها مدل اتومبیل را راهی بازار کرده، اما بی شک بیوک وایدکت عجیب‌ترین و آینده‌نگرانه‌ترین خودروی طراحی شده توسط بیوک اسـت. این ماشین در‌واقع سومین نسخه از یک مدل مفهومی اسـت کـه تا کنون تنها دو دستگاه ازآن تولید شده و بـه لحاظ ظاهری ممکن اسـت در نگاه اول جذب بیوک وایدکت شوید.

اما گفته میشود با خودرویی طرف هستیم کـه بسیار سریع‌تر از زمان خود طراحی شده و هنوز بیوک کار‌های زیادی با این ماشین دارد. از طرف دیگر بـه لحاظ فنی نیز بیوک وایدکت بـه بلوغ کامل نرسیده و نتوانسته اسـت در قد و قواره سایر خودرو هـای فوق‌سریع دنیا حاضر شود. بـه این ترتیب انتظار میرود بیوک در مدل‌های مفهومی بعدی این ماشین بـه لحاظ ظاهر و فنی دستی بـه سر و روی بیوک وایدکت بکشد.

خودرو فراری ۶۱۲ اسکاییتی

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت+تصاویر

طرفداران دوآتشه برند فراری مدعی هستند این خودروساز مشهور، تا کنون خودوری زشت و عجیب غریبی طراحی نکرده اسـت. اما داستان فراری ۶۱۲ اسکاییتی فرق می‌کند و بـه‌رغم این کـه تعداد زیادی از هواداران این اتومبیل را جذاب تلقی می‌کنند، بازهم ظاهر آن نسبت بـه سایر خودرو هـای فراری عجیب و نازیبا بـه‌نظر می‌رسد.

انصافاً باید گفت فراری برای طراحی جلو‌پنجره و چراغ‌های جلو فراری ۶۱۲ اسکاییتی آن‌گونه کـه باید و شاید سلیقه بـه‌خرج نداده و این قسمت‌ها بیش از حد کوچک طراحی شده‌اند. خوشبختانه این ماشین بـه‌غیر از طراحی نه چندان زیبا مشکل دیگری ندارد و بـه لحاظ فنی با یک خودروی فوق‌سریع و چابک طرف هستیم. اما بی شک اگر کسی بخواهد قیمت گزاف خرید این ماشین را متقبل شود، شاید بهتر باشد بـه گزینه‌های دیگری فکر کند.

ماشین ایسدرا امپِریتور ۱۰۸۱ «ISDERA IMPERATOR ۱۰۸I»

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت+تصاویر

گاهی اوقات نمی‌توان از تفکر بعضی از خودروسازان سر درآورد، این قضیه در خصوص سازندگان ایسدرا امپریتور ۱۰۸۱ صدق میکند و با خودرویی طرف هستیم کـه اصلاً مشخص نیست طراحان انچه در حین طراحی این ماشین بـه چـه چیز‌هایی فکر می‌کردند.

این ماشین زمانی طراحی شده بود کـه استفاده از طرح‌های منحنی در خودرو هـای فوق‌سریع رواج پیدا کرده بودو بی شک این طراحی منحنی و تخم‌مرغی شکل موجب افزایش سرعت این اتومبیل می‌شود. همان‌گونه کـه انتظار می‌رفت این اتومبیل بـه تولید انبوه نرسید و سازنده ایسدرا امپریتور ۱۰۸۱ بـه تولید تنها ۳۰ دستگاه ازآن قناعت کرد.

خودروی فوق سریع IFR AUTOMOTIVE ASPID

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت+تصاویر

این اتومبیل از چیزی کـه در عکس بـه‌نظر میرسد ابعاد کوچکتری دارد و بـه‌رغم این کـه بنظر میرسد رانندگی دشواری داشته باشد با خودرویی طرف هستیم کـه بـه اسانی در جاده‌ها می‌توان با سرعت‌های بسیار زیاد جولان داد.

خودرو استون مارتین دی پی ۱۰۰

این ماشین در نخستین نگاه کاملاً جاه‌طلبانه و آینده‌نگرانه بـه‌نظر می‌رسد و ساخت آن یکی از مهیج‌ترین پروژه‌های استون مارتین بود. بـه این ترتیب دورنمایی کلی استون مارتین دی‌پی ۱۰۰ جذاب و و جالب بـه‌نظر می‌رسد، اما وقتی از نزدیک بـه این ماشین نگاه کنید متوجه چیز‌های عجیب و نه چندان جالبی خواهید شد.

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت+تصاویر

استفاده از رنگ‌بندی بی قواره و رینگ‌های عجیب و غیر معمول را می‌توان از مواردی دانست کـه استون مارتین برای این ماشین می‌توانست بهتر عمل کند. جلو پنجره و چراغ‌های جلو نیز بـه‌نوعی بـه داخل اتومبیل کشیده شده‌اند کـه طراحی آن حالت لوله جاروبرقی را در ذهن تداعی می‌کند. دراین بین جانب انصاف را نیز باید نگه داشت چرا کـه استون مارتین برای این ماشین چیزی کم نگذاشته اسـت.

خودرو لامبورگینی پروگونتا «Lamborghini Pregunta»

این لامبورگینی، آخرین خودرویی اسـت کـه توسط شرکت لامبورگینی طراحی شد و پس ازآن این برند و زیرمجموعه‌هایش توسط فولگس‌واگن، غول دنیای خودروسازی، خریداری شد و تغییرات بیشتری را در لامبورگینی‌های اخیر شاهد هستیم. لامبورگینی پروگونتا بـه لحاظ ظاهری خودروی جذاب و پیشرفته‌ای بـه‌نظر میرسد بـه شرط آن کـه بـه چراغ‌های این ماشین نگاه نکنید.

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت+تصاویر

چرا کـه تعداد زیادی از هواداران لامبورگینی معتقد هستند طراحی این چراغ‌ها بسیار زشت انجام شده و چنگی بـه دل نمی‌زند. انصافاً هم باید بـه این طرفداران حق دارد و چراغ‌های لامبورگینی پروگونتا همانند چشم عنکبوت بـه داخل فرو رفته و جلو پنجره این خودروی فوق‌سریع نیز، زیبا طراحی نشده اسـت.

خودرو مرسدس بنز اس ال آر مک لارن استرلینگ ماس

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت+تصاویر

اگر از طرفداران حرفه‌ای خودرو هـای فوق سریع باشید بی شک خودروی اس‌ال‌آر مک‌لارن راکه مرسدس‌بنز ساخته را می‌شناسید، اما بـه احتمال زیاد نام مرسدس‌بنز اس‌ال‌آر مک‌لارن استرلینگ ماس تا کنون بـه گوش شـما نخورده اسـت.

این ماشین بـه اندازه‌ای عجیب‌وغریب اسـت کـه و احتمالاً مرسدس‌بنز طراحی آن رابه کسانی واگذار کرده کـه بویی از رعایت اصول زیباشناختی نبرده‌اند. البته وقتی صحبت از رانندگی و سرعت بـه میان می‌آید این اتومبیل حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد ودر مسابقات استرلینگ ماس، افتخارات زیادی بدست آورده اسـت ودر بازار‌های جهانی قیمتی حدود ۷۵۰ میلیون‌دلار دارد.

ماشین لامبورگینی اگویستا

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت+تصاویر

واقعاً مشخص نیست تیم طراحی این اتومبیل چـه چیزی در ذهن داشته اسـت چرا کـه بنظر می‌رسد لامبورگینی اگویستا برای افراد نابینا طراحی شده و میزان دید راننده دراین خودروی فوق سریع اصلاً درنظر گرفته نشده اسـت. این ماشین بـه لحاظ ظاهری نیز چنگی بـه دل نمی‌زند و بنظر می‌رسد لامبورگینی برای طراحی و ساخت آن زیاده‌روی کرده و بیش از حد دید آینده‌نگرانه‌ای داشته اسـت.

درکنار این موارد رنگ‌آمیزی لامبورگینی اگویستا نیز بسیار ساده‌انگارانه انجام شده تا این ماشین بجای ابهتی کـه از خودرو هـای لامبورگینی سراغ داریم، ظاهری کودکانه پیدا کند. بـه این ترتیب اگر در آینده در خبر‌ها شنیدیم کـه فردی کـه پول‌اش از پارو بالا میرود، یک دستگاه لامبورگینی اگویستا برای کودکش خریداری کرده اسـت، اصلاً تعجب نخواهیم کرد.

خودروی فوق سریع MOSLER CONSULIER GTP

عجیب ترین ماشین های سوپر اسپرت+تصاویر

گاهی اوقات هر اندازه هم کـه بـه طراحی یک ماشین توجه کنید بازهم متوجه دلیل طراحان از طراحی آن اتومبیل نخواهید شد. این قضیه در خصوص خودروی فوق‌سریع MOSLER CONSULIER GTP کاملاً صدق می‌کند و با خودرویی طرف هستیم کـه هیچ بویی از اصول زیباشناختی نبرده اسـت.

بـه‌عبارت ساده‌تر می‌توان گفت طراحان این اتومبیل سعی کرده‌اند عملاً شاسی و کابین را سر هم کنند و زیبایی برای آن‌ها هیچ معنایی نداشته اسـت. البته بـه لحاظ میتوان این ماشین رابا کامارو مدل ۹۲ تشبیه کرد، اما بـه قول قدیمی‌ها میان ماه مـن تا ماه گردان، تفاوت از زمین تا آسمان اسـت و ممکن اسـت MOSLER CONSULIER GTP نسبت بـه کاماروی ۹۲ سرعت بیشتری داشته باشد، اما بـه لحاظ زیبایی در برابر این ماشین سر تعظیم فرود می‌آورد.

 

 

 

 

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه