ارسال به دیگران پرینت

برق | قطعی برق | صنعت برق | قبض برق

چند درصد مشترکان بیش از دو برابر الگو برق مصرف کردند؟

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین شرکت توانیر به ارقام نجومی برخی از قبض های برق اشاره کرد و گفت: ۲ درصد از مشترکین برق خانگی در کشور مشترکین پرمصرف هستند و بیش از دو برابر الگوی مصرف، برق مصرف می کنند. اگر طی یکسال گذشته میزان مصرف تغییر کرده باشد، قطعا نرخ پرداختی آنها با افزایش ۲۳ درصدی روبرو شده است.

چند درصد مشترکان بیش از دو برابر الگو برق مصرف کردند؟

 عبدالامیر یاقوتی در گفت و گویی رادیویی اظهار کرد: مشترکانی که میزان برق مصرفی آنها بیشتر از ۶۰۰ کیلووات در ماه است، بالاتر از الگوی مصرف هستند و هزینه پرداختی آنها با تعرفه بالاتر حساب می شود، مبلغ این مشترکین به عدد ۸۰۰ هزار تومان می رسد.

وی افزود: مصرف تا ۱۰۰ کیلو وات برق در ماه رایگان و بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ مصرف معمولی است، مشترکانی که از ۳۰۰ مگاوات بیشتر مصرف می کنند، هزینه پرداختی آنها با شیب تندتری افزایش می یابد.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین شرکت توانیر با بیان اینکه کسانی که بیشتر از ۴۰۰ کیلو وات در ماه مصرف می کنند هزینه پرداختی آنها در دو ماه، ۱۵۰ هزار تومان می شود، گفت: مشترکانی که میزان برق مصرفی آنها بیشتر از ۶۰۰ کیلووات در ماه است، بالاتر از الگوی مصرف هستند و هزینه پرداختی آنها با تعرفه بالاتر حساب می شود، مبلغ این مشترکین به عدد ۸۰۰ هزار تومان می رسد.

قبض پر مصرف ها چگونه محاسبه می شود؟

چندی پیش نیز مصطفی رجبی مشهدی- سخنگوی صنعت برق  در این رابطه گفته بود: بر اساس قانون، هزینه برق مصرفی مشترکان تا دو برابر الگو با تعرفه عادی مذکور محاسبه شده، اما مازاد بر آن با میانگین قیمت تمام شده انرژی‌های تجدیدپذیر محاسبه می‌شود. به طور مثال اگر مشترکی ۷۰۰ کیلووات ساعت مصرف داشته باشد، تا سقف ۶۰۰ کیلووات ساعت آن با تعرفه عادی محاسبه و ۱۰۰ کیلووات ساعت آن با میانگین قیمت تمام شده انرژی تجدیدپذیر محاسبه می‌شود.

وی اظهار کرد: مشترکان پرمصرف می‌توانند برای تامین برق مورد نیاز خود اقدام به احداث مولدهای خورشیدی کوچک نمایند یا آنکه هزینه برق مصرفی خود را بر اساس میانگین قیمت تمام شده انرژی‌های تجدیدپذیر بپردازند.

می توانید اعتراض کنید

وی اعلام کرد: هرکسی که تردیدی در میزان مصرف خود دارد می تواند در سامانه برق من در بخش بازرسی کنترل درخواست خود را ثبت کند، پس از درخواست مشترک بررسی به طور کامل صورت می گیرد و اگر اشتباهی صورت گرفته باشد برطرف خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: بررسی های صورت گرفته حاکی از این است که در بخش عمده درخواست ها مشکلی در کنتور نبوده و افزایش مصرف مشترکان به دلیل افزایش دما عامل اصلی افزایش هزینه قبوض بوده است، با این حال جای نگرانی نیست و هر مشترکی که ابهام داشته باشد می تواند به راحتی آن را پیگیری و پاسخ دریافت کند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه